Wanneer (weer) zwanger ???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nemo, 13 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hallo meiden,

Wanneer waren jullie zwanger voor de mk('s) en wanneer erna ? Of zijn jullie nog niet weer zwanger.

Ik was in de 2e ronde zwanger toen MK, nu ronde 3 na MK en nog niet zwanger (NOD ongeveer 26 juli)

2. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Hoi nemo,
    wij waren ongeveer een jaar na de miskraam zwanger, maar vaak is het zo dat je na je miskraam meer vruchtbaar bent dan anders.
    SUCCES

3. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Volgens mijn gynaecoloog is dat niet waar, dat je extra vruchtbaar bent. Het enige wat volgens hem gezegd wordt is dat je na een bevalling of miskraam niet moet denken dat je niet vruchtbaar bent, want er zijn nogal wat mensen met een vals gevoel van veiligheid per ongeluk zwanger geraakt.

Ik was bij beide zwangerschappen de eerste maand zwanger. Hoe het na mijn miskraam gaat weet ik nog niet, maar ik hoop natuurlijk net zo vlot ;)

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Nemo,

ik weet geen antwoord op je vraag, maar ik hoop voor ons allemaal dat het snel zover mag zijn.
    Ik zou gek worden als ik nog een jaar moet wachten.
    Maar helaas kunnen we niks afdwingen.
    Heb jij ook zo sterk het gevoel dat je weer zwanger wilt zijn?

Liefs Hope

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja idd wil graag weer zwanger zijn, baal er nog steeds van dat ik niet meer zwanger ben. Vandaag weer een collega op het werk voor het eerst had ze positiekleding aan. Tuurlijk wist ik al langer dat ze zwanger was, maar nu weer zo confronterend. Anders had ik nu ook een buikje gehad.... En dan mijn broertje die ongewenst een kind krijgt samen met zijn vriendin (zie topic: 2 maanden geleden) zij wel een kind en wij een miskraam. k*tzooi. Kan er nog steeds niet tegen!!!!
    En ik was in de 2e ronde zwanger, had stiekem gehoopd dat ik 2e ronde na mk weer zwanger zou zijn, maar helaas...

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik was de eerste poging meteen zwanger, kreeg na 7 weken een spontane miskraam. Heb 6 weken gevloeid, werd ongeveer twee weken later 1x ongesteld en was toen meteen weer zwanger... dat is deze zwangerschap, inmiddels ruim 36 weken. Als ik erover nadenk, is het nog niet eens een jaar geleden dat ik de miskraam kreeg...

Blijkbaar was mijn lichaam snel genezen en er weer klaar voor, wij hebben dan ook geen voorbehoedsmiddelen gebruikt om mijn lichaam 'rust te geven' oid. Ik had me door mijn huisarts laten vertellen dat mijn lichaam weer zwanger zou raken als het er klaar voor was, en in mijn geval was dat blijkbaar heel snel... denk ik dan maar ;)

Ik kan me je gevoelens iig heel goed voorstellen. Sterkte... het komt vast wel goed, wel een beetje de moed erin houden ;)

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    he Nemo, ik was in de 1e ronde zwanger --> mk. Meteen 1e ronde daarna weer. Nou was die eerste zwangerschap een mk geworden met 5 weken, heel pril dus.

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik was in de 2e ronde zwanger, eindigde met 10 weken in een mk. 7 weken na me mk was ik alweer 3 en een halve week zwanger. Geloof dus in de eerste ronde na me mk.

9. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    volgens mijn gynacoloog is het niet goed meteen na een miskraam zwanger te raken het baarmoederslijm is dan nog te oud en in geen goede conditie voor innesteling van een vruchtje

groetjes gemma

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Bij mij vertelde ze me dat het beter was om eerst een normale ongi te hebben voor te beginnen met een nieuwe zwangerschap.
    Maar heb 3 weken gevloeid na me mk en had geen flauw idee of daar nou een normale ongi tussen zat of niet.
    Weet alleen dat mijn zoon gezond te wereld is gekomen en hij ondertussen alweer een jaar is :)

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik was in de 7e ronde zwanger heleaas een MK , ronde 8 was meteen weer raak ( nog steeds eng hoor )

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zit nu ook in ronde 3 na mijn mk, ik hoop ook echt dat het deze ronde raak is.
    Toen ik mk kreeg was dat onze eerstse ronde, dus ik hoop dat het nu niet zolang duurd.
    Veel succes meid.

liefs patje.

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Daar verschillen de meningen van gynacologen onderling ook nogal wat in... Als je een spontane MK hebt en je vloeit een paar weken hevig dan is dat omdat je baarmoeder aan het 'vernieuwen' is, het oude weefsel wordt immers door het vloeien uitgestoten. Ik ben daarna ook nog een keer ongesteld geworden, maar als dat niet zo is en je bent weer zwanger, dan geloof ik er wel in dat je lichaam er blijkbaar zelf weer klaar voor is... ;)

14. Angelina

Angelina Niet meer actief

Meteen de maand na mijn miskraam

Angelina

15. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    ik was na 3 maanden gestopt te zijn met de pil zwanger. helaas mk bij 12 weken. toen duurde het na mk een half jaar.
    volgens mij is het idd beter om eerst weer gewoon ongesteld te worden. dat hebben wij dan ook maar netjes gedaan. dus eingelijk was ik na 4 rondes weer zwanger (al duurde maar dat nog steeds veel te lang :D )
    groet, Lijn

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb me laten vertellen dat eerst weer ongesteld worden alleen maar is om dan een betrouwbare uitgerekende datum van een eventuele nieuwe zwangerschap te kunnen geven.

17. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ja, dat zijn mijn VK ook. Vreemd dat de meiningen daarover zo verdeeld zijn.
    Mijn gynaecoloog zei ook dat je lichaam het zo regelt dat je pas weer zwanger raakt als je daar lichamelijk en emotioneel aan toe bent.

18. Banjer

Banjer Lid

25 jun 2006
    87
    0
    0
    Enschede
    ik ben er klaar voor!!! Liever gisteren dan vandaag.
    :D
    Maar ik benal blij dat ik alweer zo snel ongesteld ben geworden!

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi,
    ik was eerst ronde 4 zwanger toen curretage met
    13 weken het was al mis gegaan met 7 weken.
    nu in ronde 4 bezig na miskraam.
    groetjes chantal.

20. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    6 Weken na de curretage bleek ik weer zwanger.
    Aangezien er al 9 jaar aangenomen wordt dat ik onvruchtbaar ben, was dit een nog groter wonder dan de 1ste zwangerschap.
    Tuurlijk ben ik best blij dat ik zwanger ben, maar eerlijk gezegt had ik langer willen wachten als ik de keuze had gehad. (Artsen vonden anti-conceptie in mijn geval niet nodig..... hah)
    Persoonlijk vond ik de eerste menstruatie na de mk een crime, emotioneel gezien. Echt een dieptepunt. En nog geen 3,5 week later bij de nacontrole was ik dus weer zwanger.
    Emotioneel is het echt een achtbaan, en voor mij had het beter geweest als er eerst eens wat rust had geweest. Voor mijn gevoel heb ik de mk nog niet verwerkt.
    Nu ik eenmaal op ruim 12 weken zit is de ergste angst voor weer een mk gelukkig wel voorbij. Langzaamaan drijft er zo nu en dan een roze wolkje voorbij...

Ik denk dat de tijd die je nodig hebt om weer klaar te zijn voor een zwangerschap voor iedereen zó verschillend is.

Deel Deze Pagina