Wanneer (weer) zwanger ???

Discussion in 'Miskraam' started by Nemo, Jul 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. balloo

balloo Lid

May 11, 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Dag meiden,

Ik ben in augustus 2005 gestopt met de pil. In januari 2006 zwanger geworden.In maart een miskraam bij 7a8weken. 9 weken gewacht op mn ongi. In Juli weer zwanger geworden en net weer een miskraam met 6week. Zwanger worden lukt wel, nu de rest nog. Hoop dat we ook nu weer snel zwanger zijn.
    liefs balloo

2. Guusje K

Guusje K Lid

Aug 15, 2006
    5
    0
    0
    Boekhouder
    Heiloo
    Mijn eerste zwangerschap eindigde na 7,5 week, daarna 1 maand bewust niet zwanger geworden en de maand daarop was ik al zwanger.

3. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ik was naar mijn eerste miskraam die was met curritage naar 5 rondes weer zwanger.....ook dit verliep jammer genoeg in een miskraam ..maar ben nu nog niet ongesteld geweest....en me gevoel zei al een week er klopt iets niet.. dus vandaag weer test gedaan en jah...paarser dan paars weer zwanger dus 1 ronde gelijk weer raak...het voelt onwijs raar ...ongeloofwaardig.......maar het is toch echt zo
    geen idee hoe ver ik ben maar dat gaat de verloskundige me 31 aug vertellen dan moet ik voor me eerste controle...........spannende weken dus!!!
    succes er mee.

4. balloo

balloo Lid

May 11, 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Jantina, jeetje. Wat spannend allemaal. Wat vlug ook. Ik hoop voor je dat alles goed gaat.
    Heel veel succes.

5. An3

An3 Lid

Aug 16, 2006
    6
    0
    0
    Jantina, wat spannend weer!
    Heel veel sterkte om deze moeilijk weken weer door te komen!

Ik was ook gelijk weer zwanger na mijn miskraam, en dat werd een hele mooie dochter, nu al weer 2 jaar oud!
    Vorige week weer een miskraam gehad tot mijn grote verdriet.
    Hopelijk is het weer snel raak, en blijft het weer goed gaan!

6. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    spannend is het zeker....weet ook allemaal nie meer zoe goed wat ik moet voelen....naar 2 keer miskraam en nu zo snel alweer,had het echt niet verwacht maar we zullen het beste er maar van hopen he.heb op het moent zoveel aan me hoofd dat dit er ook wel bij kan.als dit kindje dit allemaal door staat krijg ik vast echt een vechtertje.

thnx en hou jullie wel op de hoogte.

7. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    hoi

maar hoe weet je nu zeker als je gelijk na je miskraam ook echt zwanger bent, want er kan dan toch ook nog hormoon van de vorige zwangerschp in je lichaam zitten? En weet iemand ook tot hoelang dat in je lichaam kan blijven zitten?

8. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Nog tot ongeveer 2 à 3 maanden. Echter is de streep van de test dan ws niet zo donker. Ik heb na 3 weken getest en toen had ik een lichte streep. ik had expres getest zodat ik zeker wist dat het 'oude' hormonen waren. Misschien een tipje, zodat je daar rekening mee kunt houden.

Jantina, gefeliciteerd!!

9. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    dat is idd ook iets wat ik gelijk aan me verloskundige heb gevraagt.....
    en idd als het nog restand hormonen zijn had ik waarschijnlijk een heel licht streepje gahd...... maar me test sloeg voluit paars..... donkerder kon haast niet.......dus toch echt weer opnieuw zwanger!

10. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    Nou jantina, goed nieuws voor jou dan in ieder geval!!!!! :D :D :D

11. balloo

balloo Lid

May 11, 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Dag dames,
    Dat is nog eens hoopvol nieuws om te lezen. Dat geeft de burger moed. Je hoort wel vaker dat mensen weer snel zwanger zijn na een miskraam. Zou je dan ook vruchtbaarder zijn? Lijkt me aan de ene kant wel mooi maar aan de andere kant ook erg dubbel als je nog in het verwekingsproces bent.
    Ben benieuwd Jantina hoever je bent. Spannend.
    Toen ik zwanger was had ik alleen maar lichte strepen en plusjes. Zou dat dan al een voorteken zijn geweest?
    liefs balloo

12. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vraag me af of je vruchtbaarder bent na een spontane miskraam of na een curettage. Ik raakte na mijn 1e mk die "natuurlijk" los is gelaten pas 5 maanden later weer zwanger. Na mijn 2e mk, waarbij ik een curettage kreeg raakte ik echter na 2 maanden weer zwanger. En nu na mijn 3e mk weet ik het nog niet, wist ik het maar. Liever gisteren dan vandaag, zucht, het duurt allemaal zoooo lang :oops: :oops: :oops:
    Een zeer ongeduldige mussie :oops:

13. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    jeetje dat is nog al niet wat... heel vervelend allemaal maar kan me je gevoel heel goed voorstellen :(
    je bent 3 x zwanger geweest in een jaar tijd......allemaal niet niks.
    nou heb ik wel is gehoord dat het naar een aantal keren het betre is om een half jaartje rust pauze intelasten......want het is allemaal niet niks wat het met je lichaam doet! en het lijkt me ook niet geheel onlogisch?
    maar kan niet meer zeggen dan heel veel sterkte er mee

14. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Jantina,
    voor jou is het net zo, in een half jaar 2x zwanger geweest.En nu voor de 3e keer zwanger! Jij hebt dus ook geen half jaar kunnen wachten ;) .Wat ik heel erg goed kan begrijpen.Meid, van harte gefeliciteerd en probeer ervan te genieten. Is moeilijk, ik weet het. Maar probeer het.
    Als je een mk hebt gehad krijg je een hele nare periode met veel pijn en verdriet. En daar kan je helaas over mee praten.Bij de een duurt het wat langer als bij de ander.Ik weet wel dat het bij mij vooral geestelijk erg moeilijk is.De ene dag gaat het wat beter dan de andere dag. Maar dit kan lang duren om het een plekje te kunnen geven :cry:
    Maar nee, ik moet er niet aan denken om een half jaar te gaan wachten met "klussen" om niet zwanger te raken. Zeker niet. En ik heb een nadeel, ik word er ook niet jonger op!En stel je dan eens voor dat je dan ook niet "meteen" zwanger raakt.Nee, voor mij niet.Wij gaan er weer voor. Ik ben ervan overtuigd dat het eens goed mag gaan. Het blijft toch zeker niet elke keer fout gaan???
    Ik weet dat je zegt dat je dat wel eens gehoord hebt,dat het beter is voor je lichaam. ja natuurlijk, heb ik ook gehoord en als je goed nadenkt weet je ook dat dat zo is.Maar ik heb ook gehoord/gelezen dat je lichaam zelf aangeeft wanneer het er weer klaar voor is.Als het vloeien is gestopt en je bent weer een keer ongi geweest.Dan is je lichaam weer helemaal schoon van binnen.Daar ben ik al bijna een week of 6 mee bezig.Dat vind ik al erg lang duren. :( Maar je hebt het er voor over, je wilt dat je lichaam helemaal schoon is van binnen en er helemaal klaar voor moet zijn.Maar als 6 weken al zo lang kan duren, hoelang denk je dat een half jaar dan duurt? En misschien, want daar ging mijn vraag uiteindelijk over, duurt het nu idd wel weer (bijna) een half jaar voor ik weer zwanger raak.Of nog langer :cry: Ik hoop het natuurlijk niet, maar je hebt het helaas niet voor het zeggen. Maar ik vraag me gewoon af, hoelang het bv kan gaan duren voor je weer zwanger kan raken na een curettage.Je leest wel veel over gelijk weer zwanger na een "natuurlijke" miskraam, maar bijna niks over hoe snel weer zwanger na een curettage.Vandaar dat ik die vraag stelde.En ik heb ervaring hoelang het kan duren na een curettage maar hoe is dit bij iemand anders gegaan?
    Ik wens jou ook heel erg veel sterkte.Ik duim voor je dat het nu allemaal goed mag gaan!!!
    Liefs, mussie

15. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0

Dat vraag ik me ook af. Ben woensdag pas geholpen maar tel de dagen af voordat ik weer zwanger mag zijn.

Heb trouwens wel wat raars. Tenminste, ik weet niet of het echt raar is.
    Na de curettage van woensdag heb ik nergens last van gehad. Geen krampen en geen bloedverlies, alleen een beetje bruinig bloed, slijm.
    Maar nu vandaag had ik opeens echt rood bloedverlies. 3 dagen na de curetaage pas. Je zou toch zeggen, als je niet bloedt dan komt het niet meer? Het gaat toch niet ineens meer open vanbinnen? Of heb ik dat mis.

16. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Ik ben ook erg benieuwd. Ik ben 4 weken na de curretage min of meer ongesteld geworden. Bij de vorige 2 zwangerschappen was het de eerste maand raak. Nu ben ik dus heel benieuwd of die curretage ervoor zorgt dat het nu heel anders gaat. Ik hoop van niet natuurlijk, en dat ik volgende maand zwanger blijk te zijn!!!

17. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, dat heb je mis. :( Het gaat na een curettage bij iedereen anders.Ik heb nu bijna 5 weken geleden mijn 2e curettage gehad :cry: Ik had de 1e 2 dagen helder bloedverlies, daarna ging dat over in oud bloedverlies.Dat heb ik gehad tot 2 weken na de curettage daarna was ik helemaal schoon.Althans dat dacht ik. Ik begon vanaf de 3e week weer met oud bloedverlies.Toen weer paar dagen schoon en sinds afgelopen donderdag weer helder rood. Maar het is minimaal. Terwijl ik een toch een behoorlijke menstrautie verwacht de 1e x na de curettage. Het ging na mijn 1e curettage net zo.Alleen toen ik 5 dagen later dan normaal mijn menstruatie kreeg, had ik behoorlijk wat bloedverlies, vandaar dat ik dat nu ook weer verwacht. Het kan zijn dat het nog steeds niet helemaal is doorgezet en dat ik het morgen alsnog behoorlijk word. Ik hoop het maar want dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.Nu weet ik nog steeds niet of het wel mijn menstruatie is. :(

18. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop het ook voor je mummy, ook voor mezelf trouwens :oops:

19. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Ja idd! We gaan er gewoon voor... En dan blijft de zwangerschap ook gewoon goed gaan en krijgen we een lief gezond kindje... Gewoon positief denken, hoe moeilijk ook soms...

20. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    We doen ons best, het is even je dip als je weer ongi wordt. Daarna leg je je er weer ff bij neer totdat je ei in zicht komt en hoppaaaaaaaaa..............daar komt de spanning weer. Dan weeeeeeer wachten en weeeeeeeeeeeer die teleurstelling als we weer ongi worden. Zucht, het leven kan best zwaar zijn :(

Maar............... we denken tussendoor ook gerust positief ;) :oops: :)

Share This Page