Wanneer weer zwanger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corina78, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aaltjuh

aaltjuh Actief lid

22 okt 2007
    156
    0
    0
    Zorgcoordinator
    Gelderland
    hoi hoi,

onze dochter is nu bijna 1,5 jaar en ik ben inmiddels 4 weken zwanger van de 2de.
    we waren al wel een tijdje bezig, maar je hebt het niet voor het zeggen he.
    ik hoop dan ook dat alles goed mag blijven gaan.
    wij hebben ook heel bewust gekozen voor weinig leeftijdsverschil.

gr aline

2. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Oja hoor. Op de bevallingstafel zei ik al gelijk: als hij 1 jaar is, gaan we voor ons 2de :p

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen zal ongeveer 22 maanden zijn als de tweede geboren wordt. Een bewuste keuze, twee kindjes snel op elkaar, tussen mijn broer en mij zit 1,5 jaar. Ik heb dat altijd erg leuk gevonden als kind, maar ook nu nog hebben we een goede band!

4. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    ik zei kort na de bevalling tegen mijn man, over een jaar zou ik graag een 2e willen.
    maar nu ben ik op een punt dat we zoiets hebben, nog een jaar of 3 wachten en dan eventueel voor een 2e te gaan.
    maar het kan natuurlijk ook dat het bij 1 kindje blijft, en dan ben ik net zo gelukkig :D

5. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik wil zeer graag snel een tweede kindje erbij! Ik heb wel een ks gehad, dus in principe zou ik moeten wachten tot augustus om er terug aan te beginnen.

Nu, het is mogelijk dat we langer gaan wachten, tot we verhuizen. Maar we hebben nog geen idee wanneer dat gaat zijn.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit om er terug aan te beginnen als Keld een maand of 8-9 is, dan is er lekker weinig leeftijdsverschil.

Je bent dan ook sneller uit de luiers, dan kan je sneller andere dingen gaan doen. Ik beeld me in, als Keld 2,5 ofzo is, dan kan hij al veel meer en heb je volgens mij ook meer vrijheid om dingen te doen. Dan terug een kleintje en dan ben je 5 jaar verder.

Ik zou er dus meteen aan beginnen!

6. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Tussen Fien en Sam zit maar 14 maanden. Na 4 maanden bewust weer met de pil gestopt en het laten komen zoals het komt..

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna zal een paar weekjes 1 zijn als de volgende geboren wordt. Wij wilden graag een klein leeftijdsverschil tussen de kinderen. Mijn zusje en ik schelen 12 maanden en 6 weken. En mijn man en zijn broer schelen iets van 15 maanden.

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja kriebelt hoor! In mei gaan we voor de tweede!

9. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hier hetzelfde...voorlopig nog lekker genieten van de kleine man en daarna zien we wel

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Same here ;)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik weet het ook nog niet hoor, vind het behoorlijk zwaar momenteel. Wil absoluut nog wel een tweede als het gegund is, maar ben nog jong dus waarschijnlijk wachten wij nog een paar jaartjes.

Aan de ene kant vind ik dat ook wel heel jammer hoor, want mijn zusje en ik schelen 15 maanden en hebben daardoor wel veel aan elkaar gehad.

12. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Hier is nummer 2 alweer onderweg, ze zullen 14 maanden schelen. Hebben we bewust voor gekozen, na deze willen we graag 3 jaar pauze, en als het ons gegeven is dan weer 2 kort op elkaar.

13. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0

Ook ik denk hier het zelfde over...

14. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Bij mij begint het alweer aardig te kriebelen. Al een paar maandjes zelfs. Amber is een heerlijk, makkelijk meisje en het lijkt mij geweldig weer een minimensje erbij te hebben! Ik ben na de zwangerschap niet meer aan de pil gegaan en deze maand hebben we het voor het eerst zonder voorbehoedsmiddel gedaan. Spannend! ;)... Over 2 dagen kan ik testen.

Liefs Tumtummetje

15. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier heel bewust snel een tweede. We zijn 3 maanden na de geboorte van Merel weer gaan "proberen" en nu is het al zover.

Het lijkt me leuk voor de kids als er niet teveel verschil in leeftijd is (misschien vinden ze het zelf niet zo leuk :) ), onze leeftijd speelt mee, en we vinden het gewoon zo leuk dat we niet lang wilden wachten.

Ik denk dat het in het begin best druk zou zijn, maar wel sneller uit de luiers. En dan kan je dingen gaan doen die ze allebei qua leeftijd leuk vinden en begrijpen.

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Toen Keano 1 jaar was geworden begon het bij ons weer te kriebelen. Al snel was ik zwanger, helaas is dit geeïndigd in een miskraam.
    Door de miskraam hebben we besloten tot mei te wachten en dan gaan we weer voor een 2e wondertje.

Liefs, misspuma

17. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij willen eerst een grotere woning, woon nu 4 hoog zonder lift...
    Maar ook wil ik volop genieten van mijn kleine mannetje, hij is zo leuk!
    En wat betreft de leeftijd er tussen... daar maak ik me niet zo druk over. Mijn zus en ik schelen 4 jaar en we zijn altijd de beste vriendinnetjes geweest en nog steeds ;)

18. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik ben bijna 26 weken zwanger van de 2e. Verschil is dan 1,5 jaar met de oudste. Bij de eerste was het zo snel raak, ik dacht wat als dat niet bij een 2e zo is. Maar wel dus.
    De dochtertjes van mijn zus schelen ook 1,5 jaar en het zijn de beste vriendinnetjes.
    Ik zie er wel naar uit, ook naar de reactie van Jesse.

19. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    En ook ik sluit mij hier bij aan.

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier kriebelt het al behoorlijk :)

Maar verstand en gevoel liggen nog even uit elkaar.
    Gevoelsmatig wil ik al wel weer zwanger worden maar praktisch gezien wil ik tot eind van het jaar wachten. Een leeftijdsverschil van zo'n 2,5 jaar lijkt mij mooi. Klein genoeg om op een gegeven moment met elkaar te spelen maar ook weer zo groot dat de oudste al redelijk zelfstandig is, wat betreft lopen, eten, drinken dan.

Maar of ik ook echt zo lang kan wachten........
    Mijn man is er nog niet aan toe maar ik denk dat zodra hij zegt dat ie er weer voor wil gaan ik ook zo om ben, al is het volgende week haha :) :)

Deel Deze Pagina