Wanneer weet ik zeker of testen op- of aflopen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Beebiewens, 13 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Daarom. Ik zou niet stoppen met de medicatie en morgen of overmorgen weer testen en rustig afwachten ene keer maak je meer hcg aan dan andere keer. Daarbij zit er maar 24 uur tussen twee testen ipv 48 uur
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  2. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet verder kunnen oplopen :) Als er teveel hcg komt houdt het ook gewoon een keer op
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  3. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Ja, het blijft de eerste 12 weken toch altijd afwachten, ben eerder een kindje verloren met 8 weken en de helft van een tweeling met 11 weken. Maar stel dat het nu een vroege mk is dan zou ik wekenlang hormonen nemen tot aan de eerste echo, daarom vind ik het op- of aflopen van de testen wel belangrijk.

    Utro krijg ik voorgeschreven door HA omdat ik het de vorige 3 doorgaande zwangerschappen ook heb gekregen van de gyn. Maar hij is verder uiteraard niet heel erg thuis in de fertiliteit want dat is zijn vak niet. Daarom dat ik het hier vraag waar zoveel expertise zit :).
     
  4. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Ja precies. Dat was ik ook al van plan, maar ik ben gewoon ongeduldig :roflmao: en was daarom benieuwd na hoeveel tijd je echt duidelijk kunt zien aan de testen of ze toegenomen of afgenomen zijn.
     
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Voor nu is meer dan prima! No worries nog
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  6. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Ja denk je? Ik kan me van de eerdere zwangerschappen echte knallers herinneren van de KV testen waarbij het streepje al tegelijk met de teststreep verscheen en ook ongeveer even donker werd. Dat heb ik nu echt nog niet, streepje verschijnt pas na 2/3 minuten en is nog aanzienlijk lichter dan de teststreep.
     
  7. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Die van mij zijn van 2012 2014 en 2018 en van het vele meelezen begrijp ik dat de testen echt wel veranderd zijn. Ik zou me er dus niet teveel aan vasthouden :)
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  8. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Ah grappig, dan zijn we 2x tegelijk zwanger geweest, mijn kindjes zijn van 2012, 2015 en 2018 :). Goed om dit te weten over de testen! Ik kom pas net weer deze pagina opgerold na 5 jaar afwezigheid dus ik ben er een beetje uit :D.
     
    mw21 vindt dit leuk.
  9. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik begrijp je onzekerheid ontzettend goed, het begin van een zwangerschap is zo k*t! En ook het idee dat je de utro niet meer wilt gebruiken als het toch niet goed zit, daar was ik ook heel bang voor omdat je dan het idee hebt jezelf voor de gek te hebben gehouden. Sorry als mijn reactie bot overkwam, zo bedoelde ik het absoluut niet.

    Ik heb nog even teruggekeken naar mijn testen en hij komt een beetje overeen met mijn 16dpo. Bij mij was hij op 18dpo inderdaad wel donkerder dan dit bij de terugplaatsing van een 5-daags embryo, maaaaaar ik testte 9dpo al positief op de zwangerschap. Het kan zijn dat je innesteling wat later is geweest? Ben je 100% zeker van je eisprong (misschien heb ik daar overheen gelezen)?

    En heel eerlijk en naar, ook al lopen de testen wel goed op, de kans is altijd aanwezig dat je 'onnodig' hormonen neemt tot aan de eerste echo. :( Krijg je wel een vroege echo?
     
    Beebiewens en Suzi98 vinden dit leuk.
  10. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wat denken jullie? Foto boven van 18 DPO en vanmorgen, 20 DPO. Foto onder van 18, 19 en 20 DPO. Ik krijg toch de indruk dat de streep afneemt, maar ook weer niet zo duidelijk dat ik overtuigd ben dat het helemaal mis is..
     
  11. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    888
    1.289
    93
    Ik zou stoppen met testen. Weet niet of je bekend met het hook effect. Maar dat gaat op een gegeven moment ook spelen. Dus testen zeggen gewoon niet meer zo veel. Als je HA zo behulpzaam is met utrogestan verstrekken zou ik eerder vragen om 2x bloedprikken op hcg
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  12. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Oh ik vond je reactie helemaal niet bot hoor!! Juist heel fijn dat je meedenkt :).

    Het is inderdaad het gevoel mezelf voor de gek te houden als ik te lang doorga, icm het onnodig gebruiken van hormonen én het feit dat de HA niet heel happig is op het voorschrijven van de Utro, dus hoe meer ik nu al opgebruik, hoe minder ik straks over heb voor een eventuele zwangerschap die wél goed zit (stel dat deze niet goed zou zitten). Ik hoop dus op zo snel mogelijk duidelijkheid, maar de testen hebben tot nu toe nog niet echt duidelijkheid gegeven helaas.

    Bedankt voor het vergelijken met je eigen testen. Ik ben niet zeker van mijn eisprong, ik heb al maandenlang dat de ovulatietesten nooit echt knallen. Ik had de hoop om nog zwanger te kunnen worden dus eigenlijk ook al een beetje opgegeven (ik word 40 deze maand).

    [​IMG]

    Dit waren mijn ovulatietesten deze maand, de donkerste streep was op dag 18 van mijn cyclus. Toen de streep daarna weer afnam ben ik maar gestopt met testen. 16 dagen later was de zwangerschapstest positief.

    En je hebt gelijk hoor, ik weet dat de kans altijd bestaat dat het nog misgaat ook al lopen de testen goed op, ik ben al 2 kindjes verloren in het eerste trimester. Maar de testen zijn de enige indicatie die ik op dit moment heb over of ik moet doorgaan of stoppen met de Utro, daarom staar ik me er zo blind op.

    In de vorige zwangerschappen met Utro heb ik inderdaad een paar echo's gehad in het eerste trimester, dus daar ga ik nu ook weer om vragen. Maar enkel als de testen aanleiding geven tot doorgaan met Utro en daadwerkelijk een vk contacteren. Anders kan ik beter gewoon stoppen en de volgende ronde opnieuw proberen.
     
  13. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Nee, hook effect zegt me niks. Heb al even de zoekfunctie gebruikt maar kwam er in de eerste paar resultaten niet achter wat het inhoudt.

    HA is mogelijk niet meer zo behulpzaam als ik vertel dat ik een andere dosering Utro heb gebruikt dan hij heeft voorgeschreven :oops:.. Maar ik overweeg wel om het te vragen inderdaad.
     
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Bij het hook effect is de waarde van HCG te hoog voor de test waardoor de teststreep lichter wordt. 20 dpo is ook al wel laat om nog te testen, dus het zou goed kunnen
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  15. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    888
    1.289
    93
    Als het hcg zo hoog is dat de test het niet meer aan kan en dus juist lichter wordt. Als je dan je urine verdunt met water heb je bijvoorbeeld een donkerdere test dan onverdund.
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  16. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon de vk bellen en een echo inplannen
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik vind je test van vandaag inderdaad wel wat afgelopen, maar wat je zegt, niet dat je meteen denkt dit is mis. Kan aan van alles liggen.. Lastig he, ik had in het begin dat ik continue dacht 'nou, morgen weet ik dan wel meer' en uiteindelijk heb je dan nog steeds geen zekerheid. :(

    Waarom gebruik je de utro als ik vragen mag? Ik gebruikte hem bij mijn TP in natuurlijke cyclus ook omdat ik een LF heb van 10 dagen en het gevoel had dat mijn embryo niet genoeg tijd had om in te nestelen. Ik mocht toen van het ziekenhuis vanaf 6 dpo tot 14 dpo de utro gebruiken. Erna ben ik ook gestopt, en de zwangerschap is intact gebleven. Geen idee of je aan mijn verhaal iets hebt natuurlijk, maar misschien wel :)

    Houd ons maar op de hoogte, ik zou sowieso de vk bellen, de situatie uitleggen en vragen om een vitaliteitsecho om zo snel mogelijk te weten of het voor nu goed zit. :)
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  18. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Ja precies dat inderdaad, dat je denkt dat de volgende test uitsluitsel biedt, maar inmiddels zijn we 5 testen later en weet ik eigenlijk nog steeds niks.

    Ik gebruik de Utro vanwege een te korte luteale fase. Mijn eerste zwangerschap werd een mk, voor mijn gevoel omdat het bevruchte eitje niet genoeg kans kreeg om in te nestelen. Bij mijn 2e zwangerschap kreeg ik weer bloedverlies met 6w4d, toen begonnen met Utro en daar is onze oudste uit voortgekomen. Ook na die zwangerschap en de volgende weer te korte luteale fases steeds. Nu lijken ze iets langer, maar ik krijg standaard bruinverlies relatief kort na de eisprong, wat dan uiteindelijk overgaat in menstruatie. Heb sterk het gevoel dat mijn baarmoeder altijd al te vroeg start met het loslaten van het baarmoederslijmvlies, zwanger of niet.

    Vanaf welke termijn zou een vroege echo zin hebben?
     
  19. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ja eigenlijk een beetje hetzelfde als waar ik het voor gebruikte dus. Bij mij heeft het redelijk snel stoppen met de utro dus geen effect gehad op de zwangerschap :)

    Ik had met 6+0 de eerste echo en een kloppend hartje. Ik hoor ook wel eens dat mensen dan nog geen kloppend hartje hebben, maar dan zie je wel of het is ontwikkelt tot een vruchtje met 6+0. Is een beetje een gevoelskwestie denk ik.
     
    Beebiewens vindt dit leuk.
  20. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier met 5+4 een kloppend hartje gezien. Wel goede apparatuur haha.
     
    Beebiewens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina