Op internet gegoogled,maar helaas niet een antwoord kunnen vinden: Als alles goed mag gaan hoop ik binnenkort te bevallen.. Enigszins zie ik er tegenop,omdat mijn eerste bevalling is geindigd in een keizersnede.. Nu heb ik begrepen van mijn gyn dat ik niet zal ingeleid worden omdat ik een keizersnede gehad heb.. Helaas niet doorgevraagd,en nu vraag ik me dus af: Waarom eigenlijk niet? Groetjes,Alida
voor zover ik heb begrepen kan het zo zijn dat het bij een inleiding allemaal wat sneller gaat dan bij natuurlijke weeën. Dit maakt het risico op scheuren van het litteken groter. Volgens mij mag je daarom niet ingeleid worden als je al een keizersnede hebt gehad.
OOOOWWWWW...?!?!?! Echt waar ? Ik heb ook een kz gehad bij de eerste..... Ik ga het de volgende keer bij de vk eens navragen.... Goh maar ik wist het niet. Thnx voor de info...!
Je wordt alleen niet met een gel of veter ingeleid omdat er dan een groter risico op problemen met het oude litteken op je baarmoeder kan ontstaan. Stel je hebt 2 cm ontsluiting kunnen ze wel je vliezen breken en eventueel aan de weeenopwekkers leggen. De kans is dan groot dat er ook een druklijn in je baarmoeder wordt aangebracht om exact de hoogte / sterkte van je weeen te meten. Kwebbel