Wanneer weet je of de peuterpuberteit begonnen is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mevrouw Pinguin, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    De orthopedagoog waar we een tijdje bij in behandeling zijn geweest zei al 'de peuterpuberteit begint zo rond het tweede jaar, bij jullie dochter is dat bij 1,5'. We hebben een enorm pittig kind die ruim 15 mnd is en sinds deze week ineens driftbuienheeft??

Ze praat Nog niet, maar bij alles waar ik Nee op zeg, flipt ze. Op de grond liggen, onnodig hard huilen, boos, slaan, knijpen. ... en het was altijd zo'n schatje. . Deed geen vlieg kwaad. Wat dit nu toch is? Het maakt niet uit wat het is, koekje weigeren, tv uit zetten, afspraak maken 'laatste keer van de glijbaan dan gaan we naar huis' ze is het bij voorbaat al niet met me eens.

Is dit Het begin van die peuterpuberteit of gaat het nog erger worden?

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Of en hoe veel erger het zal worden zal de tijd leren. Bij mijn zoontje begon het ook vroeg maar waren het golven. Dan was het even heel erg, werd het weer minder en kwam het later weer terug.
    Maar bij mijn dochtertje is het nu ook al veel heftiger dan het bij mijn zoontje ooit is geweest. Ik herken veel in je verhaal. Dat 'flippen' gebeurt hier ook om van alles. Dus ik ben ook erg benieuwd of dit nog erger gaat worden!!

Wat betreft die uitspraak van de orthopedagoog; zoveel kindjes starten er al mee voor hun tweede hoor. Althans als ik mijn omgeving moet geloven ;)

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    hier ook! ze loopt nog niet dus ik houd vol dat als ze loopt het beter gaat. Het kan ook 15mnd sprongetje zijn.. en heeft een golf van verlatingsangst. zodra ik van de bank op sta is ze een blok aan mn been

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Er zijn meerdere topics van ouders met draakjes rond de leeftijd 15 mnd. Hier dochter ook, duurde 3 weken, inderdaad driftbuien om niks en op de grond liggen slaan. Was inderdaad ook al bang dat dat de peuterpuberteit al begonnen was, maar was een sprongetje. Sindsdien is het weer een engeltje.

Ik denk dat je pas kan spreken van peuterpuberteit als het niet een sprong is van voorbijgaande aard, maar over 2 maanden bijv nog steeds zo is.

Ik vind het trouwens wel knap dat de orthopedagoog weet dat jouw dochter met 1,5 in de peuterpuberteit komt. Hoeveel expertise ze ook heeft, ze heeft geen glazen bol neem ik aan.

Deel Deze Pagina