Hallo meiden, Zijn er nog meer mensen die zwanger willen worden en een behoorlijk overgewicht hebben?? Ik ben zo iemand en misschien hebben jullie tips voor mij?? (en dan bedoel ik niet met afvallen) Groetjes
Helaas een andere tip heb ik ook niet voor je! Wij zijn nu ruim een jaar bezig zonder succes. De gyn raadde mij ook sterk aan om af te gaan vallen. In september willen we met de MMM beginnen. Ik ben nu ruim 4 kilo kwijt. Mijn gyn is niet de slechtste en start een behandeling bij een BMI van 31. Ik moet nog 4 a 5 klio afvallen om daaraan te zitten. Ik hoop dat ze in september wel al wat onderzoeken willen starten! De gyn zei dat elke paar kilo die je kwijt bent al net kan schelen om zwanger te worden... Verder hoeft overgewicht geen probleem te zijn. Als je een regelmatige cyclus hebt, heb je gewoon veel kans om zwanger te worden!! Ik hoop dat je snel zwanger bent zonder problemen!
Ik hoop het ook. Heb wel een regelmatige cyclus van 26 dagen. (Even een vraagje buiten het zwanger worden om: Hoe krijg je zo'n cyclusbalk onder je bericht, snap niet hoe ik dat moet doen???)
Ollebolle: Ik probeer inderdaad om van ons eerste kindje zwanger te worden. Ben alleen bang dat het door mijn overgewicht moeilijk zal worden. (was altijd al stevig maar na de ziekte van mijn man alleen maar steviger geworden, ben een stress eter hellaas:x)
Als je bij je profiel kijkt staat daar ergens links in de menu balk een kopje handtekening... Zo'n banner kun je maken als je hier helemaal bovenaan op banners klikt. Je kunt de code voor Forums kopieren en dan in het veld bij je handtekening plakken.
ik woog 131 kg toen ik zwanger werd binnen 2 maanden ook met een onregelmatige cyclus(was al wat eerder gestopt met de pil) Ja tips heb ik niet voor je ja misschien ovu tetsen gebruiken die werkte erg goed bij mij, Verder veel klussen
Ik heb ook wel wat overgewicht, maar ben zonder moeite zwanger geworden, moest wel een extra bloedtest tijdens de zwangerschap voor zwangerschapssuiker, maar verder geen bijzondere dingen Ik heb er wel tijdens mijn zwangerschap extra opgelet dat ik gezond at en verder niks bijzonders, ben in het begin 4 kg afgevallen toen 6 kg aangekomen, met de bevalling was ik 10 kg lichter en nu ben ik weer op mijn start gewicht, na ruim 1 jaar. En ja tips voor het zwanger raken, de gebruikelijke die iedereen doet, kijken wanneer je ovuleert en dan dus op de goede dagen klussen enzo, maar verder..... sorry geen idee, misschien de vk eens bellen en die vragen om tips behalve afvallen, want dat snappen we allemaal wel, alleen is het zeggen zo verschrikkelijk makkelijk en het doen een stuk moeilijker
ik heb ook last van overgewicht. (behoorlijk wat). Bij mijn dochter was het de eerste ronde raak. Bij deze heb ik clomid moeten slikken, ik zat net op het randje van een bmi waar ze wel/niet mee behandelden. Eerste ronde clomid was raak!
Hé Dames, Ook hier eentje met behoorlijk overgewicht die zwanger probeert te worden van de eerste. Lees dus maar even goed mee, en ben blij om te zien dat er dames zijn bij wie het gelukt is!
Hier ook iemand met flink overgewicht (BMI40+), en hier heeft het 1,5 jaar geduurd voor het raak was. Oorzaak was niet zozeer m'n overgewicht, maar m'n schildklier die aan 't kloten was. (Moest eigenlijk afvallen van de FA, lukte niet, kwam alleen maar aan terwijl ik 1300kcal per dag kreeg, 8 januari kreeg ik te horen dat m'n schildklier te traag werkte, 15 jan aan de meds, 2 feb een posi test ). Loop nu wel bij de gyn ivm overgewicht en schildklier, en heb ook een glucosetolerantietest moeten doen. Heb paar weken geleden een groeiecho gehad, en krijg binnenkort weer eentje, dus wel wat extra controles (wat ik niet zo erg vind). En nu is de tijd al voorbij gevlogen, en heb ik nog maar 7,5 week te gaan!
Hier ook overgewicht en zie m'n banner... Heb in het begin wel wat last gehad om m'n cyclus te begrijpen, maar uiteindelijk waren we gewoon plots zwanger! Wat ik wel anders zou doen; Als we voor een 2de gaan wil ik graag eerst veel gewicht kwijt, ik denk dat de zwangerschap op zich dan wat "lichter" is. Want nu vind ik het toch af en toe zwaar hoor... kan niet lang rechtstaan, voel me echt gigantisch. Ben nu 11 kilo bijgekomen, wat eigenlijk best meevalt, maar toch, je voelt dat wel hoor. Ik ben wel trots op m'n buik (voor de zwangerschap had ik echt bijna geen buikvet, vooral zware benen/billen, armen en borsten )
Ik heb eigenlijk geen last gehad van me gewicht tijdens de zwangerschap maar ja ik was ook 19 kg afgevallen. Ik heb tot de 34 weken bij de vk gelopen maar toen kreeg ik een wat te hoge bloedruk en werd ik doorverwezen naar de gyn. Achteraf had de hoge bloeddruk te maken met galstenen die ik gekregen had in de zwangerschap. Ik ben gewoon onder leiding van de verloskundigen in het zh bevallen heb geen gyn gezien. Mijn bevalling ging ook goed 3 uur later was ik alweer thuis.
hoooiiii ik heb ook overgewicht ik was van mijn zoontje in ronde 5 zwanger dus ook vrij snel. ik was 105 kilo toen ik zwanger werdt en ben 1.78 en ik eindigde op 120 kilo maar is er gelukkig wel af! ik was voordat ik zwanger werdt veeeeel zwaarder en was dus ook trots op mn 105 kilo haha ik ben met sonja bakker toen 30 kilo afgevallen in 4 maanden tijd. ik ben nu 100 kilo en ben vandaag weer begonnen met sonja ik wil toch wel wat kilootjes er af hebben voor mn positieve test en met sonja is het gewoon gezond eten dus geen chrash dieet. je mag alles hebben alleen met mate. Ik heb ook nooit problemen gehad met mn cyclus netjes 26 dagen steeds en bij mn vorige keer dat ik zwanger wou worden ook niet. Als mensen aan mij vragen hoe zwaar ik ben en ik zeg 100 kilo zeggen ze huh? want ik ben vrij groot en het zit bij mij gewoon verdeeld dus ik oog niet dik maar gewoon een gezonde hollandse vrouw zoals mijn man zegt haha die houd niet zo van die magere vrouwen een vrouw moet wat hebben zegt ie dan en geen zakje botten. ach ik wil gewoon voor mijzelf wat kilo's eraf hebben en mocht ik wel zwanger worden denk ik gewoon om wat ik eet je kan het toch niet tegenhouden. Dus overgewicht zegt niet altijd dat je minder vruchtbaar bent het kan maar het hoeft niet! Iemand die mager is en rookt wordt toch ook zwanger en daar is ook bij bewezen dat dat de vruchtbaarheid verminderd Ik ken zelfs iemand die altijd aan de drugs is geweest en zonder problemen zwanger werdt. En iemand die ondergewicht heeft kan ook minder vruchtbaar zijn dus tja wat is er dan wel goed he? En er zijn ook genoeg vrouwen die goed op gewicht zijn niet roken en gezond zijn en niet zwanger kunnen worden of mediche hulp nodig hebben. Dus wat zegt het allemaal he? Liefs!!
heb heel veel overgewicht zeker 40 kilo te zwaar begin dit jaar 1 keer de pil vergeten en toen was ik gelijk zwanger is helaas een miskraam geworden met 6 weken
Ik heb ook overgewicht maar wel een normaal cyclus (33dagen) Maar ik ben wel in januari begonnen met afvallen met goede resultaten EN ik ben zo blij dat ik deze kilo's kwijt ben ik raad het iedereen aan die veel te zwaar is af te gaan vallen voor het zwanger worden het is zoveel beter voor je lichaam! Ik ben zelf zwanger geweest maar heb helaas een miskraam gekregen met 9 weken na die miskraam ben ik direct weer doorgegaan met afvallen en ik hoop snel weer zwanger te zijn maar ook nog gewicht te verliezen. Suc6 allemaal!
@zustertje, ben het met je eens, wil eigenlijk ook kilo's kwijt voor ik zwanger wordt! Maar de wens om zwanger te worden is zo groot Mag ik vragen waar jij zoveel kilo mee afgevallen bent? @alle dames met overgewicht die zwanger geworden zijn: Goed nieuws dus, voor meiden met overgewicht!