baby warm aankleden vlak na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door visitor, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik bijna 37 weken zwanger en moet ik dus mijn koffer inpakken samen met de kleertjes van mijn aankomende zoontje . Nu heb ik gehoord dat mijn kindje in mijn baarmoeder het lekker warm heeft met 37 graden, is het dan ook verstandiger om hem warm aan te kleden de eerste dag. Mijn uitrekendatum is 20 april, volgens mij is het dan best warm maar zeker geen 37 graden.

Wat hebben jullie gedaan en wat adviseren jullie mij?

Liefs,
    Visitor

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallo,

Ons zoontje was na de bevalling redelijk in temperatuur gedaald. Iets op de 35° maar... Ik heb hem inderdaad lekker warm moeten kleden en met dekens moeten inwikkelen. En vooral dicht tegen me moeten aanhouden om zijn temp wat omhoog te krikken.

Maar ik denk dat het erg verschilt bij elke baby. Sommigen zullen hun temp goed zelf kunnen regelen en sommigen zul je wat moeten helpen met warme dingetjes...

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gewoon de standaard dingen: romper, pakje/broekje en truitje, jasje, mutsje, sokjes.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben vorig jaar op 20 april bevallen. Toevallig was dat de eerste fatsoenlijke lentedag. Lena had vlak na de geboorte een sokbroekje, rompertje en een shirtje met lange mouwen aan. En een mutsje, de eerste paar dagen. Dat soort kleren heeft ze de eerste weken ook aangehad. Ze kon zich overigens wel goed op temperatuur houden meteen.

Je hoeft 'm niet als een eskimootje aan te kleden hoor, iets te fris is nog altijd beter dan iets te warm.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Je kan ze gewoon de "standaard" kleertjes aangeven die overal te koop zijn voor die kleintjes. Voor de rest liggen ze natuurlijk lekker onder een warm dekentje en als ze moeite hebben om zichzelf op temperatuur te houden kan je er altijd nog een kruik bij leggen. Als je kindje uit bed is en lekker op je schoot ligt kan je hem/haar in een lekkere warme doek wikkelen.

Deel Deze Pagina