Kiezen? Eet al 4 dg niet....help!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lily2006, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Zoals de titel al zegt, mijn peuter eet al sinds woensdag zo goed als niet (terwijl hij normaal prima eet). Hij drinkt wel goed en vraagt ook om eten.

Alleen, elke keer als hij ergens van hapt en gaat kauwen, is het huilen en wil hij niet meer.

Ik heb zelfs al gedacht aan een gaatje! Maar mondjesmaat eet hij nu wel wat yoghurt en ik heb hem van ellende ook wat nibbits gegeven, die at hij wel.

Heeft iemand er ooit van gehoord dat dit een reactie kan zijn op kiezen krijgen? Hij heeft het nog nooit zo erg gehad, en er lijkt niets anders aan de hand. Hij heeft geen problemen met slikken (dus geen keelpijn) en ik zie ook niets raars in zijn mond.

Ik heb gisteren voor de zekerheid de doktersassistente gebeld en die leek het niets raars te vinden maar ikzelf word er wel een beetje radeloos van. Het kind heeft gewoon honger! Ik geef hem dan ook maar volle yoghurt en alles zodat er tenminste wat vetten en suikers binnenkomen, maar het duurt wel erg lang....

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Hoe oud is je peuter? Kan hij aangeven dat iets zeer doet?

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Hij is 2 jaar en 3 maanden. Woensdag gaf hij duidelijk aan dat hij 'pijn in de mond' had...

Hij wil wel eten maar lijkt inmiddels ook bang om te eten. Yoghurt met cruesli heeft hij vanochtend en bij de lunch wel gegeten. Maar daarstraks vroeg hij om een boterham en toen was het weer huilen...

Pap neemt hij niet echt, helaas. Ook niet in heel kleine hoeveelheid in zijn beker melk.

's nachts slaapt hij wel, hoewel hij vroeg wakker is en dan huilt. Overdag slaapt hij korter dan anders en huilt dan ook weer. Ik heb wel de indruk dat het iets beter is dan gisteren, maar toch...

Hij pakt verder ook niet naar zijn hoofd, wang of oor o.i.d.

4. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Het zou best kunnen dat er kiezen doorkomen. Misschien een zetpil tegen de pijn en dan kijken of het beter gaat? Of even in overleg met de huisarts?

5. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Hier ook gehad, en ze bleek een flinke aft te hebben! Dus proberen of je in zn mondje mag kijken. (ook onder tong)

6. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Dat is een goeie! Is dat uiteindelijk behandeld of vanzelf over gegaan?

7. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Ze heeft een vloeistof gekregen om aan te stippen zodat het verdoofd, maar wilde ze niet ;) Na een week was het over. Je kunt ook dentinox gebruiken, is wat minder sterk maar verdoofd ook.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Heeft ie zn kiezen nog niet compleet dan? Of weet je dat niet? Inderdaad even goed in zn mondje kijken, misschien heeft hij wel op zn wang/tong gebeten ofzo onlangs? Heeft mn dochtertje laatste tijd ook regelmatig, dan begint ze ook te huilen. Alleen is zij wat ouder en kan ze dat makkelijker uitleggen.

9. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Nou...ik heb wel kunnen zien dat op alle plekken punten 'door' zijn. Hij lijkt vooral al één kant pijn te hebben, dus ik ga zeker morgen even goed zoeken naar een afte. Hij heeft nl ook geen zure luiers ofzo.

Op zijn tong bijten oid doet hij wel eens, maar dat is daarna direct over en dan eet hij weer verder...

Ik heb gisteren de huisarts gebeld, maar de assistente vond het niet echt raar klinken, die deed er vrij simpel over. Als hij maandag nog niet beter eet dan bel ik de (dienstdoende, de mijne is op vakantie...) huisarts opnieuw.

10. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Een zaklamp zou ik er dan wel even bij pakken. Je kunt het dan beter zien en je kunt er een spelletje van maken als het niet lukt ;) Succes!

11. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Hmm, ik ben bang dat we er nooit achter gaan komen...

Vandaag is hij weer gaan eten *gelukkig*

En nu krijgen we het volgende punt; Meneer denkt dat als hij maar genoeg huilt en moeilijk doet, hij mag eten waar hij zin in heeft ;)

12. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Negeren? Maar wel fijn dat hij weer eet!

13. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Dat doe ik ook, haha. Wel leuk geprobeerd van hem ;)

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Kan heel goed komen van de kiezen, hoewel de pijn vaak minder wordt als de puntjes door zijn.
    Ik zou een pijnstiller geven en een half uurtje erna wat te eten. Verder denk ik zoveel mogelijk vloeibaar ook al is het vla, brinta, bouillon o.i.d. Een ijsje wil ook wel eens helpen, dat verkoelt en verdoofd wat.

Deel Deze Pagina