wanneer wel ouders bellen ?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kris8, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hallo !!
    Mijn dochter gaat naar het kdv 3 dagdelen per week. Dat ging altijd erg goed, maar de laatste paar keer gaat het ineens een stuk minder. Nu is ze behoorlijk eenkennig en zit ze regelmatig op andere groepen en nu in de vakantie natuurlijk ook regelmatig andere juffen. Van de week had ze 3,5 uur lang gehuild :$ Gelukkig ging het gisteren alweer een stuk beter. 1 keer in de week gaat ze ook een uurtje naar de opvang bij de sportschool. Vind ze eigenlijk altijd leuk, maar gezien van de week vertelde ik dat tegen de leidster en ook dat ik maar ga zeggen dat ze me de volgende keer moeten bellen. Toen zei zij dat ze ook op een kdv gewerkt had en ze om deze reden eigenlijk nooit ouders belde. Maar als een kindje nou echt niet stopt met huilen ? Ik moet er niet aan denken dat ze er van 08u tot 16u is en ze alleen maar huilt, mag toch hopen dat ze me dan bellen... zal het volgende week op het kdv vragen, maar wat vinden jullie ??
    En iemand toevallig nog tips hoe ermee om te gaan? Ik vind het zo naar als ze zo verdrietig is..
    Sorry lang verhaal geworden.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het hangt ook af van de mate van huilen.. Is het echt brullen, of meer sippen. Is het aaneenstuk, of af en toe een half uurtje? Welke situaties huilt ze (bij ophalen van andere kindjes, na afscheid)..

Ik zou het gewoon bespreken. Gewoon samen de grenzen vaststellen. Het ene kindje is ook het andere niet. Of je spreekt af dat je in de loop van de ochtend zelf eens belt?

Als mijn jochie huilend achterbleef, dan belden ze meestal als hij om half 10 nog geen fruit had gehad. Want dat was voor hun een teken dat hij echt niet lekker in zijn vel zat. Maar ze hebben hem ook weleens met koorts gehouden (tegen de regels), omdat ze weten dat hij bij vermoeidheid warm wordt, even slapen helpt dan genoeg..
    Zodra het slapen/drinken/eten misgaat, icm met veel huilen bellen ze sowieso om te overleggen..

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Tja ze heeft van de week pas voor het eerst zo lang gehuild. Volgens de leidster hielp niets. En ze had ook amper gegeten en gedronken. Wat voor haar doen erg bijzonder is.
    Gisteren heb ik i.d. zelf even gebeld dat mag altijd en wordt ook altijd goed op gereageerd. Ik zal het zeker bespreken., maar vroeg me gewoon af wat hierin normaal is.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Tja ik zou me ook niet prettig voelen als ik weet dat mijn kleine verdrietig is omdat ze naar het kinderdagverblijf moet. Aan de andere kant als ik haar op zou halen op het moment dat zij graag naar huis wil is, ben ik bang, het hek van de dan.

Ik zou het inderdaad bespreken met de leidsters wanneer jij gebeld wilt worden.

5. tulip

tulip Niet meer actief

als ik denk dat het ander gedrag is door ziekte o.i.d. dan bel ik. maar niet omdat ze alleen verdrietig zijn, ik heb daar ook nog nooit een ouder voor gebeld. Maar ik vind het wel heftig dat ze 3,5 uur gehuild heeft, dat heb ik nog nooit meegemaakt, de meeste kinderen zijn toch wel zo afgeleid.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    3,5 uur vind ik wel heel erg lang!
    Maar net als wat tullip zegt, voor moeite met afscheid heb ik ook nog nooit een ouder gebeld, maar zo lang huilen nee.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Nee moeite met afscheid is wat anders. Dat was juist goed gegaan. Maar toen mijn vriend echt uit beeld was is ze gaan huilen en pas opgehouden toen ik haar 3,5 uur later op kwam halen..

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mij hebben ze al wel een keer gebeld wat ze moesten doen, toen was ze een uur aan een stuk aan het huilen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt en als leidster sta je dan wel voor een dilemma.
    Als je niet belt, zit je met een ongelukkig kindje en misschien achteraf een ongelukkige ouder.
    Maar als je wel belt, zeker als een kindje vaker uit zijn/haar doen is, stel je de ouder ook voor een lastige keus. Hij/zij moet dan weg van het werk, en als dit niet (direct) gaat zadel je wel die ouder met een k*t gevoel op.

voor eenkennigheid bellen wij trouwens normaal gesproken ook niet, tenzij ouders aangeven dat wel te willen. het hoort ook bij het opgroeien en is een fase zoals je weet.

dat is een afweging die leidsters maken, en dat is heel lastig om goed te doen.

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja ik snap dat het lastig vind en heb ook absoluut geen verwijten hoor naar het kdv. Ben super tevreden en zie dat ze echt het beste voor hebben met mijn meisje. Vroeg het me gewoon af. Wilde ze vragen om me voortaan te bellen als ze echt volledig ontroostbaar is en zoals nu ook niet wil eten en drinken. Als dat echt uren aanhoudt heb ik toch liever dat ze me bellen. Dan weet ik in ieder geval als ze niet bellen zeker dat het wel OK gaat. Maar dat is wel lastig omdat ze zo vaak op andere groepen zit. ( komt omdat we een flex contract hebben.. Ach kan ook afspreken dat ik zelf even bel als ik me zorgen maak. Vinden ze ook nooit erg.

11. tulip

tulip Niet meer actief

dat ze op verschillende groepen zit, is misschien wel de reden van het verdrietig zijn. In de eenkennigheidsfase is het sowieso lastig, maar zeker als ze geen vaste groep heeft. Nu duurt het ws iets langer voordat ze overal weer goed gewend is.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik werk op een kdv, maar dat is wel een lastig punt. Sommige ouders kunnen toch niet weg en worden alleen maar ongelukkiger als we ze op de hoogte stellen van het huilen.

Maar ik zou het zelf ook willen weten, dus zou ik het aangeven. Geef gewoon door dat je dan wilt dat ze je bellen. Liever te vaak dan te weinig. :)

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    thanks ! Heb nu goede afspraken gemaakt. Ze bellen me niet als ze even huilt maar als ze echt ontroostbaar is voor langere tijd bellen ze en ik mag ook nog altijd zelf bellen als ik me ongerust maak. Ze hebben een " uitzwaaiplek" nog nooit gebruik van gemaakt, maar de afgelopen week is ze daar met de juf gaan zwaaien als ik weg ging dit lijkt haar goed te doen. Verder gaat het best redelijk nu weer. Gelukkig..

14. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ben 1x gebeld vanwege verdriet. Dochter was er net een uur. Ze miste mij en de leidsters kennen mijn dochter niet zo en vonden het beter te bellen omdat dit voor haar niet leuk was.

Deel Deze Pagina