Wanneer, welk loopfietsje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liza28, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ladies, ben op zoek naar ervaringen! Wil voor mijn dochtertje met kerst een loopfietsje geven. Ze is dan 1,5 jaar oud. Qua lengte zit ze gemiddeld.. Nu zie ik loopfietsjes met 3 of 4 wielen geschikt vanaf 1 jaar maar wil het liefst zo'n leuke houten fietsje met 2 wieltjes.
    Deze zijn geschikt vanaf 2 jaar staat erbij, maar sommigen hebben wel een verstelbaar zadel. Vind het zonde om er nu met 1,5 eentje te geven voor 1 jaar en dan als ze 2 wordt weer een nieuwe te moeten kopen...
    Ik lees op internet veel mensen die zo'n fietsje met 2 wielen al eerder gebruikten maar ook die 'm pas bij 2,5 konden gebruiken.. Kortom wie heeft er een loopfietsje met 2 wieltjes en weet welke al bij 1,5 bruikbaar is? Graag jullie reacties :)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zit ook te twijfelen wishbone met twee wielen kopen met kerst.
    Qua doen kan ze dat al wel, enige is de hoogte of beentje bijkunnen weet ik ook niet.
    Dochter 83 nu.
    Wishbone kan tot 7 jaar gebruikt worden.

Dat leeftijd voor loopfietsen zit hem in lengte met 1.5 als kindje al loopt kan die ook zeker loopfiets met 2 wielen doen.

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ja mijn dochtertje liep al voor haar eerste verjaardag en denk dat ze ook ongeveer 83 cm is nu.. Dus zou wel prima moeten kunnen denk je? Die Wishbones zijn er ook 3 in 1 he? Vanaf 1 jaar.. Maar jee, die kosten €190,-.. Dat wil ik er echt niet aan uitgeven.. Pffff...

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee maar 3 in 1 is voor echt kleine kindjes ik zou dat niet doen.
    Nu is ook winter dus fietsje zal je toch gebruiken echt elke dag miss na de winter.
    Ik ben ook dol op wishbone vind zulke leuke fietsjes...

Er zijn ook goedkopere versies van btw
    Sio bijv.
    We gaan morgen in plaatselijke winkel dat goedkope versie proberen qua hoogte. Ik twijfel ook tussen micro step en loopfiets nog hihi het wordt niet makkelijker ;)

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Mijn zoontje liep met 11 maanden. Maar hij durfde pas met 3 jaar op een houten 2 wiel loopfietsje. Hij was er lang en sterk genoeg voor, maar hij vond het maar eng. Hij had ook ook een bobby car/loopauto daar zat hij veel liever op.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter pakt dat af van andere kindjes en gaat opzitten en meelopen en erop rijde , dus durft ze dat wel zeker. Alleen qua lengte twijfel ik ook maar ik denk als kind 1 jaar op wishbone kan dan met 83cm zeker moet lukken.

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Mijn dochtertje heeft laatst bij een vriendin op een Chillafish gezeten.. Vond ze helemaal niet eng.. En is alweer 2 maanden terug ofzo.. Misschien dat ik die dan ook maar gewoon moet nemen... En zag op bol.com die van Simply. Volgens hen geschikt vanaf 1 jaar.. Maar ik betwijfel het.. iemand ervaring?

8. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    En vond nu net ook de Lief! loopfiets van Cortina, ook erg mooi! En 10 inch en verstelbaar zadel en stuur.. Wel geschikt vanaf 1,5 zie ik overal en daar zou ze even mee door kunnen.. Hmmmm lastig!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een jongetje van bijna 2 wat al liep met zn verjaardag. Motorisch gemiddeld ontwikkeld..niet bang aangelegd maar kan nog niet op een tweewielfietsje.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    De wishbonebike :) hele grote hit hier. Dochter kreeg hem voor haar eerste verjaardag en gebruikt hem dagelijks. En hij is mooi, heb nog geen loopfietsjes gezien met een mooier design ;)

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij hebben de houten loopfiets van Simply. Maar ik zou deze nog niet aanraden bij 1,5. Onze dochter wordt bijna 3 en kan er vanaf 2,5 goed op 'lopen'. Ik zou nu dus nog even voor een 4wieler gaan, misschien een leuke via mp?

12. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Thanks! Bijna een miskoop begaan.. Wat raar he dat Bol.com ze dan verkoopt voor tussen 1 en 2 jaar?
    Maar daar wacht ik inderdaad dan nog maar even mee ;)

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het gaat om stabiliteit denk ik
    Die namaak wishbone fietsen zijn anders waardoor het anders loopt winkelier hier ze dat wishbone is stabieler dan namaak (simply bijv)
    en een kindje stabieler dan de andere van zichzelf.

Mijn dochter loopt bijv. Al op dunne plankjes op hoge speeltoestellen of zo"n ronde stang met maar 1 hand vasthouden.
    Ze kan ook al voetje achter voetje zetten niet naast.

Ik ga pas morgen in winkel simply bekijken en kijken of dochter op kan.
    Ik laat het morgen weten je dan;)
    We gaan zoiezo voor wishbone maar als ze simply kan wishbone zou geen probleem zijn vermoed ik.

Vandaag kon ik haar niet wegslepen van iemands loopfiets die bleef op hem zitten. Was ook soort simply maar dan merkloos. Ze kon goed met beentjes op grond maar ik durfde niet vragen of ze mag proberen stukje erop fietsen..

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Wil je het me laten weten? Dan kan ik er evt. eentje online bestellen namelijk ;) Thanks!

15. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Wij hebben de Puky met 4 wielen, volgende maand gaan wij kijken voor een 'tweewieler' :)

16. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben via mp een maand of 2 terug een puky 2 wielige gekocht. (de 4wiel kreeg hij een half jaar daarvoor).
    hij is een lange jongen van toen 86cm en op de laagste stand kon hij zelf bij de grond. De eerste periode kon hij nog niet opstappen, dat kan hij nu wel, maar hij loopt en rust nog niet met zn billen op het zadel :)
    ik heb het idee dat de houten fietsjes nog iets hoger zijn dan de puky?

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wij hebben ook de wishbone driewieler (de zwarte). Ons zoontje loopt er al mee weg (is nu 77 cm).

Kijk eens op fairtoys.nl, daar hebben wij hem gekocht. Scheelde toch best veel met andere winkels/sites.

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Compleet offtopic, maar ben ik de enige die Puky zo'n rare naam vindt? Of moet ik het niet op z'n Engels uitspreken? ;)

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    @liza
    We hebben simply en andere soort fietsje gepast en nee ze kon niet eens grond raken. Dat been oveeheen deed ze gelijk moeiteloos en wilde lopen.
    Wishbone is iets kleins zeiden ze.

We hebben microstep gekocht;)
    Ze begreep gelijk wat de bedoeling was en ook handige trekkoordje gekregen

20. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    onze zoon heeft voor zijn 2e verjaardag de pucky loopfiets 3+ gekregen.
    hij kan met zn voeten aan de grond maar heeft het evenwicht nog niet om er alleen op te lopen/fietsen. en dit hebben bijna alle kinderen van zijn leeftijd nog niet in onze omgeven.

ik zou nog voor een 4 wieler gaan als ik jou was. de big bobby car was hier voorheen groot favoriet! of zo'n plastic ding van bart smit van 10 euro?

Deel Deze Pagina