Vandaag door de huisarts geconstateerd. Nu snap ik waarom ik hem dus niet weg kan leggen en hij meteen gaat huilen. Hij heeft nu medicijnen gekregen namelijk ranitidine. Wie heeft dit ook gebruikt en helpt dit ?? Hij mag 2 maal daags 1 ml. Ik heb hem rond 4 uur 1 ml gegeven zal ik dat nu om 12 uur weer mogen doen? Ik wil zo graag dat iets helpt voor hem. In de box leggen is dus geen succes maar zou hij meerdere keren per dag in een wip stoel mogen ?? Wil hem af en toe ook even weg leggen namelijk. en mag hij dan al helemaal rechtop ?? Ik heb hier een goedkope staan met weinig ondersteuning die is dus niks maar als ik een betere heb zou dit dan al mogen? Mísschien nog tips voor een goed wip stoeltje bij reflux ?
Ken je de leefregels voor reflux? Als je 2x daags medicatie mag toedienen is het raadzaam dit op een vast moment te doen en dit gelijkwaardig te verdelen over de dag. Dus bijv 7 uur 's ochtends en 19 uur 's avonds. (Of 8 en 20 etc). Ik weet niet wat een handig tijdstip is voor jullie, maar werk daar naar toe, zonder dat je veel eerder het geeft. Je zou dus beter tot morgenochtend kunnen wachten dan het om 12 uur te geven. (Ivm etv overdosering). Als je een ergonomische draagzak/doek hebt kan je die gebruiken. Veel kindjes vinden dit prettig en jij hebt je handen vrij. Ranitidine hielp hier niet voldoende, maar er zijn genoeg kindjes waar het wel bij werkt. Geef het wel even de tijd, zo'n 2 weken.
Hoe oud is hij? Ik deed mijn zoontje dan wel af en toe even in de wipstoel, maar niet te lang. Heb de Babybjorn wipstoel, echt een fijne! Voor de motorische ontwikkeling us het wel belangrijk dat ze regelmatig even in de box liggen. Buikligging ging hier wel! Misschien dat proberen? Al heb je dat vast al gedaan.
Na een paar dagen zou je toch verbetering moeten zien. Dat was bij ons alleszins het geval. Verder zoek je best een ergonomische draagdoek, dan is je kleintje dicht bij jou en heb je toch je handen vrij. En ja, het wippertje. Mijn dochter heeft daar zo ongeveer in geleefd de eerste maanden. Zoals Averlhach al zei: zorg dat je de 2 medicatiemomenten netjes spreidt over de dag. Wij deden dat 's morgens bij de eerste fles om 7u en dan weer rond 19u.
De babybjorn wipstoeltjes zijn inderdaad erg fijn, ook vanaf heel klein. Zijn alleen wel vrij prijzig..
Dank je wel voor jullie advies geef de medicijnen dan morgenvroeg pas weer, je mocht het niet door de fles doen stond er. Een wipstoel heeft 3 standen. Standje 1 gebruikte ik al maar dat is in ligstand. Ik vraag me af of standje 2 al mag want dan zit hij een stuk rechtop. 3 is helemaal rechtop snap dat, dat niet mag. Ik kan dat nergens vinden vanaf wanneer dat kan. De box gaat echt niet gaat die meteen huilen. Buikslapen doe ik niet zusje is dood gegaan aan wiegendood.
Mijn zoontje heeft ook reflux , heeft alleen nexium als medicijn. Ik wissel het vooral af. Op zijn buik in de box 'spelen' , ik ben dan gewoon in de kamer of keuken (grenst aan de kamer) , in de wipstoel wat rechterop , lekke tegen mij aan rechtop etc. Sinds hij medicijnen heeft , is het niet meer zuur wat omhoog komt en kan die ook weer redelijk op zijn rug liggen dus dat gebeurd ook regelmatig. Hij spuugt nog wel (voeding indikken gaf giga krampen ) en dat vind ik eng omdat ik bang ben dat die er in stikt dus ik ben er ook bij overdags als die op zijn rug ligt vooral omdat je hem nu bijna niet meer hoort omdat het geen pijn doet. Zijn bedje staat omhoog eigenlijk vanaf het begin en snachts ging het dus vrij snel goed. Succes !! Gewoon proberen wat fijn werkt en afwisselen.
Hoe oud is je zoontje? Hier is ons spugertje 3 maanden en zit in de hoogste stand. Van de babybjorn, dat wel.. is wel anders dan zo'n goedkopere standaard wipstoeltje. Zit me af te vragen of ik haar wel eens op de middelste stand heb gezet. Sowieso niet op de laagste. Ze zit er vanaf 7 weken weleens in (in eerste instantie niet per se voor de lol, maar omdat zij en haar zus tegelijk kwamen voor een voeding bijv).
Oh, en als je hem echt even weg moet "leggen", kun je ook evt de maxicosi voor 5 minuutje gebruiken.. Maar een draagzak is echt bijna noodzakelijk om de eerste maanden enigszins relaxed door te komen!
Ik zeg: babybjorn balance! Op marktplaats hoeven ze niet duur te zijn. Voordeel ten opzichte van een ander wilstoeltje is dat het ruggedeelte echt vlak is en ze dus niet 'ineengedoken' zitten. Plus dat mijn dochters het echt een super-ding vonden. En je kind meer gaan 'dragen' is ook een aanrader. Medicatie kan ik je niet mee helpen. Mijn dochter kreeg wat anders.
Inderdaad de medicijnen verspreiden, een keer in de ochtend en in de avond Hier werkte het na denk een dag of 3/4, toen werd hij al wat vrolijker. Verder misschien een idee om hem in de wagen te leggen, met een handdoekje onder het hoofdeind? Dan ligt hij toch een beetje omhoog met zijn hoofd, en hoeft hij niet per se in de wipper. Kan je ook eventueel met de box doen. Hier overigens ook regelmatig in de wipper gezeten hoor vanaf dat hij een week of 6 was, wij gebruiken een fisherprice wipper. En ook viel hij af en toe in slaap in de wipper, dan lieten we hem gewoon liggen. Wel hebben we een zijkussen, dat legden we dan naast zijn hoofd, zodat hij niet in een rare houding zat.