hallo, ik zou graag eens rode bietjes willen klaar maken voor mijn dochtertje,maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen! ik heb al afgekookte en voorverpakte bietjes gekocht,maar moet/mag ik deze nu opwarmen of niet? hoe maak ik die klaar en mag ik dat invriezen?? op sommige sites staat dat je die niet meer mag opwarmen,maar hoe doe je dat dan??
Hoi Hoi, Je mag bietjes gewoon opwarmen in de magnetron hoor! Ook mag je een portie invriezen als je dat maar wel meteen doet na het klaarmaken. Ons kindje lust werkelijk alles behalve bietjes haha. O ja hoe je dat kunt doen gewoon schoonmaken, raspen opwarmen, eventueel prakken met aardappel en klaar
Voor Ilana maakte ik wel eens rode bietjes met zoete aardappel en geprakte banaan. Dan had ik ook die voorgekookte bietjes gekocht en de laatste 5 a 10 minuten met de aardappel meekoken. Wel kijken of de schil er al af is. Soms worden ze met schil en al gekookt en verpakt.
Invriezen van bieten wordt afgeraden omdat er ook nitrietvorming optreedt (zelfde als bij spinazie). Dus gewoon met z'n allen bieten eten en niet bewaren.
mmm heb vanmiddag kleine portie's al ingevroren en haar al een portie van gegeven,maar het was echt geen succes,kokhalzen tot en met en ik kreeg er niks meer in,het enige wat ze deed was nee-knikken en toen heb ik maar een portie worteltjes ontdooid en die at ze wel op. vrijdag nog eens proberen.
Als ze het wel eet (dus lust haha) dan niet schrikken als je in haar pampertje een roze kleur tegenkomt he want dat kan dan best van de bietjes zijn. Ik heb toen ik klein was eens een potje in moeten leveren, mams helemaal uit der doen en uiteindelijk terug denken, owja we hadden die avond ervoor bieten op haha.
Je kan het wel invriezen...als je het maar gelijk doet na het bereiden en als je het maar snel afkoelt. Dit staat allemaal omschreven op de site van het voedingscentrum. Overigens blender ik de bietjes eerst (als ik voorgekookte heb) en vries dan een portie in en warm de andere op. Hier is het favoriet!