In badje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Wanneer doen jullie je kindje in badje? In de ochtend of avond? Ik doe het nu in de ochtend om lekker fris de dag te beginnen... maar wil het ook graag wel in de avond doen omdat ze dan lekker slaperig wordt... Maar 2x op een dag vind ik ook weer overdreven voor een kindje van net 4 weekjes...

En lees ook weleens iets over een massage... hoe gaat dat precies?

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij doen het 's ochtends. hij heeft nl. nooit problemen gehad met 's avonds in slaap komen. en overdag juist wel!

babymassage is leuk! ik heb een cursus gedaan. je leert dan in 4 lessen je kindje te masseren. jouw kindje is er nog wel een beetje te klein voor. Ik begon met 9 weken, en dat was net aan.

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier is het wisselend wanneer ik Casper in badje doe, het ligt eraan wanneer het me uit komt.
    Ik merk hier dat Casper niet slaperiger wordt van het badje

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier altijd s'avonds voor het slapen gaan. Hij wordt er loom van en s'ochtends heb ik geen tijd :D

5. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de avond, in de hoop dat ze er slaperig van wordt.. vaak is dat wel, maar na 15min is ze gewoon weer zo wakker als maar zijn kan.

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    toen Sem nog zo klein was deden we hem 's ochtends in bad maar nu is dat voor het slapen gaan.
    's morgens heb ik geen tijd ervoor en 's avonds is het een mooi ritueel voor het slapen gaan ;)

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik doe in de ochtend een badje, maar als ik straks ga werken wordt het misschien wel de avond.
    Alhoewel ik doe haar ook niet elke dag in bad, dat vind ik zonde van het huidje, wij doen dit 2 keer per week. De andere dagen was ik haar gezichtje, handjes, okseltjes en billen met een washandje.

Babymassage heb ik ook gedaan, vond ze erg leuk, vooral haar benen en voetjes, nu kan ze er ook lekker voor gaan liggen want ze is er aan gewend.

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

M'n vriend stapt 's avonds met onze dochter onder de douche, en dan zeep ik haar in. Daarna een BV'tje en dan naar bed toe.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Totdat Lucas met een half jaar oud 12 uur achter elkaar ging slapen, deed ik het badje in de loop van de ochtend. Sindsdien dus 's avonds, als onderdeel van het badritueel.
    Om toch de dag fris te beginnen, was ik Lucas 's ochtends eventjes met een washandje (gezichtje, handjes en billen). Met name na een nachtelijke poepluier is dat wel lekker. Wie weet is dat een idee?

Babymassage is idd erg leuk! Ik heb het ook gedaan, maar Lucas werd er alleen maar drukker van, helaas :(

10. fafje

fafje Niet meer actief

deed het een hel tijd om de dag/...sinds 8 weken elke dag in de vaond...voor de laatste voeidng...lekekr warm en rossig in ene donkere kamer laatste voeding geven...en lekker slapen...

Moet zeggen dat zoonlief een heel goed ehuid heeft, reageert nergens op en is niet droog...

11. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier om de dag s`morgens, ze slaapt sàvonds prima zonder badje. straks als ze wat ouder is ga ik het sàvonds doen

12. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    hier ook om de dag een badje (of heel soms onder de douche met papa of mama)
    Iedere dag even wassen.
    Doe het nu (ik nog vrij ben) overdag maar straks wordt het ook wel eens 's avonds als het lukt.

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    #13 Sunlight, 28 dec 2010
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
    toen hij klein was deed ik het elke morgen en soms ook nog een keer s avonds. en nu doe ik het elke avond. en smorgens even lekker wassen vooral zijn billetjes na de nacht. dan is hij weer lekker fris.

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wassen als je kind niet in bad gaat lijkt me standaard toch?

Evi gaat ongeveer om de onder de douche; soms 's morgens, soms
    's avonds. Ligt eraan hoe t uitkomt.
    Vaker douchen of in bad vind ik niet nodig en slecht voor d'r huid.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoon gaat 2 a 3 keer per week in bad. Hij heeft exceem en zeer gevoelige huid dus het badderen is voor hem alleen maar slecht.

Toen hij net geboren was ging hij zelfs maar 1 keer per week. Ik smeerde hem dan wel elke dag in met olie.

Uiteraard wordt wel elke dag het gezichtje en de handjes gewassen, maar alleen met water.

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée gaat sávonds in het badje.. rond de 1na laatste fles, ze word er lekker slaperig van, De andere dag, gaat ze mee douche.. dat meestal sochtends.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben tot een paar weken geleden 's avonds in bad gedaan. Maar sinds er 's ochtends een ritme in zit en ze 's avonds wat beter slaapt, doen we het 's ochtends.
    Hier gaat ze ook zo goed als dagelijks in bad. (het komt wel eens voor dat we het 1 dagje overslaan door drukte bijv) Geen droge huid ofzo hier gelukkig.

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    3x per week in badje is echt voldoende hoor. Zou het uitproberen of savonds ook fijn is. Babymassage is heel leuk en fijn om te doen.

19. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    wij nog steeds 's ochtends. Maar ik werk ook niet en heb dus alle tijd 's ochtends. Hij gaat 1 a 2 keer per week in bad. Meer mag niet omdat hij een erg droog huidje heeft. Denk wel dat als hij goed zelfstandig kan zitten in een badring ik hem gezellig 's avonds in bad laat gaan. Leuk ritueel met spelen en lekker moe worden. Nu is het nog puur schoon worden.

20. Maia

Maia Niet meer actief

hier altijd 's ochtends. Fleur werd juist oververmoeid van het badje waardoor ze juist niet kon slapen.

Deel Deze Pagina