De titel zegt het al.. Wat te doen tegen luieruitslag? Chloé heeft sinds afgelopen weekend rode bultjes op haar billetjes en vandaag leken ze open te gaan en blaasjes te worden.. Ik smeer na elke verschoning al sudocrème maar het lijkt niet weg te gaan..
Wat ik vaker heb gedaan is,een zeiltje in de box gelegd en dan met de blote billetjes in de box. Hier hielp dat goed. Ook gebruikte ik Bepanthen i.p.v. Sudocreme. Gr. Kat
Ik heb even een antwoord van mezelf uit een ander topic gekopieerd.. "Mijn meisje had de afgelopen dagen echt hele erge luieruitslag Ze had hele zure poep, en poepte daarbij wel 6x per dag, bijna niet tegen te verschonen, met als gevolg superrode billen en wondjes, zooooo zielig.... Ik doe nu een beetje groene Badedas in haar bad, dit werkt zuiverend. Groene Badedas wordt ook geadvisseerd bij hechtingen na een bevalling om er dan een zitbadje mee te maken..En dan bij elke luierwisseling een hele dikke laag Bepanthen (zalf, blauwe verpakking met roze letters) erop smeren. Na dit een dag en een nacht zeer frequent volgehouden te hebben zie ik nu al zeer sterke verbetering en de pijn die ze had is volgens mij weg. Ze huilt in ieder geval niet meer bij elk plasje... Groene Badedas is te koop bij de drogist (ik heb het bij het Kruitvat gekocht) het is de variant die wordt verkocht in een doosje, dus niet de gewone badschuim..." Hier is de uitslag weer helemaal verdwenen..Mijn ervaring met Sudocreme is dat het het heerlijk is ter verzorging bij de luierwisseling zolang er geen problemen zijn, maar dat het niet voldoende werkt bij daadwerkelijke luieruitslag...
hier ook 2 weken geleden. 6 keer per dag ontlasting, diarree en uitslag die al heel gauw open ging. zo zielig. hier heeft maizena wonderen verricht. gewoon op de blote billetjes wat maizena aanbrengen (rechtstreeks het poeder). na een paar keer werd het snel veel minder.
Hier werkt vaseline super goed,even geen lotion doekjes gebruiken,bij een poepluier,babyolie en hydrofiele washandjes gebruiken en daarna veel vaseline,verdween als sneeuw voor de zon! Ik deed wel elke 2 uur haar luier! Succes! Groetjes,