Nu onze kleine 2 tandjes heeft is het moment van tanden poetsen aangebroken. ik wil die sávonds doen voor ze op bed gaat. Maar vaak valt ze aan de borst in slaap rond kwart voor zeven. Tja dan is het tandjes poetsen van de baan. Kan ik het dan beter s'ochtends na een voeding doen??
Hier poets ik haar tandjes in bad maar dan krijgt ze later ook nog borstvoeding. Ze krijgt nu net geen late avondvoeding en nachtvoedingen meer dus ik denk dat wij het nu gaan opschuiven na de voeding. Hier hoort het gewoon bij het avondritueel en dat weet ze nu precies. Er zijn ook mama's die het 's morgens doen, dat zou je ook kunnen doen.
ja, dan zou je haar dus wakker moeten maken... weet niet hoe makkelijk ze daarna weer in slaapt? zoonlief hier is 's avonds heel makkelijke inslaper. je gooit hem nog helemaal hyper in zijn bed, en 5 min later slaapt ie. hij valt ook zelden meer in slaap na zijn laatste fles. dus tandenpoetsen 's avonds is hier geen probleem. als je het voor de laatste voeding of 's ochtends doet, wordt het effect van de beschermende fluoride in de tandpasta gemitigeerd denk ik, omdat er dan gelijk weel een zuuraanval over heen komt.
Ik zocht wat anders, want ik had hier onlangs net iets over gelezen, maar nu stuitte ik hierop: Ouders Online - Borstvoeding - Is borstvoeding slecht voor de tanden? Dus vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan
ik poets de jongste (10 maanden en 7 tandjes) na de lunch en de oudste (2,5 en melkgebit compleet) na de lunch en voor het slapen 's avonds...
's avonds na het eten, ongeacht of er daarna wel of niet gedronken wordt (bv), meestal niet maar dat weet ik niet van tevoren.
Wij begonnen met twee keer per dag. 's morgens en 's avonds. 's Avonds ook vóór de laatste voeding. Of dat nou echt handig was? Geen idee. Ze is nu anderhalf en we poetsen nog steeds twee keer per dag, maar dan na het eten.
Ik zou het zo laat mogelijk doen, dus misschien voor de laatste BV? Daarna wakker maken zou ik niet doen hoor! Nu doen we het idd voor het middagslaapje en 's avonds.