Afbouwen of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hellen1971, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik wil toch wel een keertje gaan afbouwen. Maar omdat Roos nog steeds de fles weigert op het KDV, kolf en voed ik nog live. Ze is 2 hele dagen bij het KDV en 2 hele dagen bij mijn ouders.

Dit is (ongeveer) ons schema:

6.30
    BV
    9.30
    kolven ( Roos krijgt dan lepeltjespap, gemaakt met KV en bambix altijd ergens tussen 9.30 en 10.30 uur)
    tussen 12.30 en 13.30 uur
    Live BV
    in de loop van de middag
    krijgt Roos dan fruithapje, ik haal haar dan wat vroeger op, maar meestal heeft ze dan nog geen behoefte aan BV, dus die voeding is min of meer vanzelf vervallen. KDV geeft hem vrij laat, mijn vader eerder en dan neemt ze soms nog een hele fles gekolfde melk.
    18.00-18.30
    prakje en toetje
    19.30-20.00 uur
    BV en naar bed
    ongeveer 23.30 uur
    BV

en dan komt ze soms ook nog 's nachts!.

Momenteel heb ik weer een enorme productiedip en dus kolf ik slechts 120 cc in de ochtendsessie, waar het normaal 160-200 was. Ik vermoed, dat ik tussen de middag wellicht ook niet heel erg veel meer aan melk geef als ze bij me drinkt. Mijn vraag is dus of het catastrofaal wordt als ik de ochtendsessie laat vervallen in de hoop om dan tussen de middag wat meer BV te gaan geven. Kolven wordt hoe langer hoe vervelender en gaat ook pijn doen ( er is geen sprake van spruw!) en ik ben bang, dat het misschien toch uit zichzelf terugloopt (even afgezien van het feit of ik al dan niet de ochtendsessie stop).

Het kan mijn cyclus nog niet zijn volgens mij...ik zit pas op dag 27 en ik had vorige maand een cyclus van 42 dagen en daarvoor 2x van 35 dagen.

Wat te doen????

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Tja, wat te doen.
    Als je de ochtendvoeding laat vervallen zul je tijdelijk even genoeg hebben voor de middagvoeding, maar dit zal van korte duur zijn. Al binnen een paar weken zul je merken dat ook die middagvoeding tekortschiet.
    Als dat voor jou geen probeem is dat het op deze manier geleidelijk eindigd is het goed toch?
    Je zult haar vast nog heel lang een tussendoortje kunnen geven: een slokje troost.

Wil je dat niet en wil je haar volledige voedingen kunne blijven geven dan zul je misschien weer even een paar regeldagen moeten inlassen.

Succes met de beslissing

groet
    Linda

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dank voor je antwoord. Inmiddels is hier de chaos toegeslagen, want helemaal uit het niets wilde mijn dochter vandaag om half 7 en nu net tussen de middag NIET bij me drinken. Vanochtend om 8 uur nam ze wel een fles MM bij mijn vader.

Het zou kunnen dat ze nu zelf de beslissing neemt...maar ik ben tegelijkertijd ook bang, dat ze -als dit doorzet- over ene paar dagen ineens spijt krijgt. Met de snelheid waarmee de productie nu afneemt, zou ik dan te weinig hebben en ik heb ook geen tijd genoeg om na een mislukte aanlegpoging ( ik moet ervoor naar haar toe rijden) ook nog eens te gaan kolven....

Komt het vaker voor dat ze zelf eerst afbouwen en dan toch spijt krijgen????

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Borstweigeren is meestal maar tijdelijk. Als je niet al te veel druk uitoefent en het haar af en toe blijft aanbieden zal ze waarschijnlijk nog wel weer willen.
    Je hebt dan de keus of je het af en toe voor een gezellig troostmomentje houdt of dat je het weer op gang gaat brengen. Dan moet er dus wel weer veel gekolfd en aangelegd worden.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina