zwanger en blindedarmontsteking (appendicitis)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anietje, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    ik heb sinds drie weken dagelijks steken in mijn rechteronderbuik. NIet continue maar wel zwaar irritant en pijnlijk wanneer dit wel aanwezig is. Ik zat zelf te denken aan evt blindedarmontsteking (appendicitis) echter heb ik geen koorts, niet misselijk of diarree.

Nou weet ik van de VK dat bij een blaasontsteking je geen "normale" verschijnselen vertoont.
    Is dit bij een blindedarmonsteking ook het geval.
    weet iemand dat? Ik probeerde al via zoekfunctie maar kon niets vinden.
    Ik maak me wel zorgen wat het zou zijn.

groetjes Anita

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    lieverd als jij een blindedarmontsteking hebt kan je niet gewoon normaal lopen en heb je niet eens zin door de felle pijn om het aan te snijden op het forum dus ik denk niet dat het je blindedarm is maar gewoon je darmen of idd blaasontsteking of iets...

3. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hoi Anita,

Ik heb in december vorig jaar een blinde darmontsteking gehad met 10 weken zwangerschap!

In eerste instantie dacht ik dat het een MK zou zijn omdat ik die in september ervoor ook al had gehad.

De huisartsenpost stuurde me echter naar huis met de mededeling dat ik gewoon verkeerd gegeten had en maar lekker op de bank moest.
    Maar na uren van extreme buikpijn hield ik het niet meer uit en zijn we weer naar de huisartsenpost gereden waar ze toen opperden dat ik wellicht was uitgedroogd en mijn nieren de pijn veroorzaakten!?!

Ik werd gelukkig wel doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar een MK of buitenbaarmoederlijke zwangerschap snel werden afgewezen. Dus verder bloedonderzoek maar aangezien ik moeilijk te prikken ben kon ik om 20.00 savonds pas geprikt worden door een anesthesist en de uitslag van de bloedwaarden kwam pas om 22.00 uur terwijl ik al om 16.00 uur in het ziekenhuis was.
    De pijn was inmiddels een heel eind gezakt en draaglijk geworden. De bloedwaarden waren toen te laag voor een blinde darmontsteking dus ik werd ook daar naar huis gestuurd, maar moest wel smorgens terugkomen om weer te kijken wat de bloedwaardes deden.

Daar smorgens bleken ze behoorlijk hoger te zijn, en waar ze normaliter een buikscan maken, is dit in een zwangerschap niet mogelijk, dus werd ik naar een OK gebracht voor een kijkoperatie en werd er medegedeeld dat wanneer het toch de blinde darm was, dat deze direct verwijderd werd.

Toen ik wakker werd bleek het de blinde darm te zijn geweest en was het al verwijderd.

Al met al is alles goed afgelopen en ben ik nu alweer bijna uitgeteld, maar spannend was het wel. Het schijnt dat een blinde darm op diverse manieren kan sluimeren. Bij mij ging het ineens erg snel met de pijn, maar ebde uiteindelijk ook weer weg en onderken je het, dan kun je er later erger aan toe zijn. Een kennis van me heeft dit gehad. Telkens afgewimpeld dat het niets was, maar na 3 weken lag hij ineens buiten bewustzijn op de bank en was z'n darm echt gesprongen. Ik wil je hiermee niet bang maken, maar vertrouw op je eigen instinct en laat anders voor de zekerheid je bloed controleren op de infectiewaardes.

Verder zijn mijn darmen in het begin van een zwangerschap ook overstuur en heb ik voor ik ontlasting krijg ook echt steken in mijn onderbuik die behoorlijk pijnlijk zijn.

Ik had verder overigens ook geen koorts, maar was wel misselijk en heb zelfs overgegeven toen die dag dat het een blindedarmontsteking was (gelukkig ook de 1e en laatste keer dat ik heb moeten spugen!)

Maar nogmaals, ga op je gevoel af en bel je huisarts!
    Succes ermee en wellicht excuses voor mijn lange verhaal; als ik eenmaal aan het tikken ga.......

4. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    hoi cvw

dank je voor je "lange" verhaa :)
    ik ben zelf verpleegkundige en ik zie veel verschil qua patiënten die een blindedarmontsteking hebben.
    Ik dacht dus daarom ook meer (zoals het voorbeeld dat bij een blaasontsteking ook de signalen anders zijn bij zwangerschap als normalitair) dat bij mij de signalen voor een blindedarmontsteking "verstoord"zijn.
    Ik volg mijn gevoel en instinct, maar iig hardstikke bedankt voor je uitleg van jouw situatie.

liefs Anita

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik vind dit niet zo vriendelijk klinken en het is bovendien ook niet waar, je hebt verschillende soorten blindedarmontsteking en wat jij beschrijft is meer de acute blindedarmonsteking dat je inderdaad niet meer rechtop kan staan van de pijn, maar het kan ook een sluimerende blindedarmontsteking zijn.

Dus inderdaad volg je gevoel en neem anders gewoon even contact op met de dokter om het zekere voor het onzekere te nemen, heb ik met mijn blaasontsteking ook gedaan want ik wist het niet zeker en ja hoor een fikse ontsteking!

Sterkte!

6. Niet meer actief

Hoi Anita,

Ik weet hoe een blindedarmontsteking voelt en heb nu precies hetzelfde gevoel... steken onderin rechts. Doet zeer met opstaan, gaan zitten, omdraaien in bed. Lopen is ook niet echt fijn....

Heb mijn VK gisteren gebeld en die zegt dat dit bandenpijn is...

Google maar eens rond en je zult zien dat de symptomen inderdaad kloppen..

Groetjes Jennie

7. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    nou als het zo over komt mijn excuus

Deel Deze Pagina