Goedemorgen dames! Met hoeveel weken hebben jullie een afspraak gemaakt bij de huisarts? Ik ben nu ongeveer zes weken zwanger. Ik wilde pas naar de huisarts als mijn vriend en ik zeker weten dat we er samen voor gaan. Waarschijnlijk is dat volgende week. Is dat nog op tijd? (Ik slik wel braaf foliumzuur etc) Alvast bedankt voor het meedenken!
Je kunt altijd even bellen met de assistente! Dan weet je ook een beetje van hoe en wat.. Succes! Groetjes,Alida
jah ik heb ook eerst de doktersassistente gebeld. Die zei dat ik direct naar de verloskundige mocht. Ik heb mijn echo gehad met 7 weken. ben al bij de verloskundige geweest met 4 weken!
Ik heb ook de assistente gebeld. Van haar hoefde ik niet persé een afspraak bij de huisarts te maken, of er moesten speciale vragen zijn. Zij heeft 't uiteraard wel genoteerd in de computer vd huisarts. De assistente heeft mij allerlei informatieboekjes/folders klaar gelegd, die ik dan op kon halen. Zij heeft me 't telefoonnummer gegeven van de verloskundigepraktijk. Met de 9 weken had ik mijn eerste echo al! Ik denk dat je in eerste instantie beter kunt vragen of het noodzakelijk is dat je een afspraak maakt bij de huisarts.
ik heb gewoon direct de vk gebeld en een afspraak met haar gemaakt voor het 1e intake gesprek... de ha komt hier verder niet aan te pas...of die wordt ingelicht door de vk of wanneer nodig als je de ha nodig hebt.... vond het onzin om de ha op te bellen om te zeggen dat ik zwanger was...
Ja hoor, lief dat je het vraagt. Het was nogal een verrassing dat ik zwanger ben. Mijn vriend en ik studeren allebei nog en willen daarom echt goed nadenken of we samen voor een kindje kunnen zorgen. Ik ben er zelf wel uit. Het is zo bijzonder dat er leven in mij groeit! Ik vind het erg mooi en wat mij betreft is een kleintje heel welkom. Ik denk alleen niet dat ik het alleen aandurf. Het is dus belangrijk dat mijn vriend er ook 100% voor wil gaan. Hij heeft nog een beetje tijd nodig, denk ik. Vandaar dat ik nog geen contact heb opgenomen met ha of vk. Maar dat komt vanzelf wel, hoop ik. Liefs!
Oh poeh dat is moeilijk ja! Ik hoop dat jouw mannetje er net zoals jij over gaat denken! Wens je heel veel geluk en sterkte wat de uitkomst ook mag zijn. En de HA hoef je niet te bellen hoor gewoon direct een afspraak maken met een VK bij jou in de buurt.
Sterkte met de beslissing! Pittig hoor. In sommige plaatsen zit geen verloskundige, dan gaan de controles etc. inderdaad bij de huisarts. Je hoeft je pas met een week of 7 te melden, dan kan je vaak tussen week 10 en 12 terecht. Dus je hebt nog heel even om de beslissing te nemen. Maar het kan geen kwaad om alvast uit te zoeken of je naar de verloskundige gaat of naar de huisarts.
Succes met beslissen! Ik ben toen ik het wist was met 4 wkn naar de HA geweest om door hem nog een test te laten doen. En met 6.5 wkn had ik een intake gesprek bij de VK.