Wanneer werd borstvoeding 'fijn' voor je?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 7nov12, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zat de eerste tijd ook tegen het plafond als ik de tsr voelde hoor...echt rotgevoel!

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nou idd, tsr in het begin kan zo heavy zijn...nu voel ik em amper..moet soms echt goed luisteren naar de slokken van zoon,

3. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Tja bij beide kindjes vanaf de eerste dag. De borstvoeding kwam vanaf de eerste dag. Beide kindjes groeide de eerste week als kool en zijn beide natuurtalentjes wat betreft drinken aan de borst. Kolven gaat ook zonder problemen. Nu even wat minder. Er zit een dipje in. Zal wel de 4 maanden dip zijn oid. Maar ook dat komt wel weer goed.
    Ik heb nu alleen bij de jongste te maken gehad met het weigeren van de fles, bij de oudste ging ook dat vlekkeloos.
    Nu maar eens kijken hoe lang de jongste het volhoudt.

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe het gaat goed hier :D

Sinds een paar weken loopt het als een trein met de borstvoeding!! Ben zo blij dat het nu zo gemakkelijk is. Ik zie nu zoveel voordelen en kan er zelfs van genieten. Wel jammer dat mijn mannetje zijn ogen altijd dicht heeft tijdens het voeden, hij wil kennelijk niet gestoord worden haha.

Ik ga nu makkelijk mijn doel (minstens 6 maanden) halen. Wie weet ga ik lekker langer door als het met kolven op mijn werk dan ook goed gaat!

Wilde dit even kwijt na mijn 'klaag' topic :)

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Fijn dat t zo goed gaat! Wat betreft t ogen dicht, geniet ervan zolang t duurt, straks is de hele wereld interessanter dan het drinken en zit je kleine voortdurend achterstevoren!

6. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik ben pas een week geleden bevallen maar de borstvoeding valt me echt heel zwaar. Ik doe er wel alles aan om door te gaan, ik wil zo graag dat het lukt!!
    Bij mij is er vooral een probleem door hele gevoelige tepels... eerste dag was hij nog niet goed aangelegd en had ik al gauw kloven (aaau), maar die waren na twee dagen weg en door veel advies ging het aanleggen super en dronk hij goed. Bij mij werd de pijn alleen steeds ondraaglijker en moest hij soms last minute bijgevoedt worden met kunstvoeding omdat ik de pijn niet kon houden (ik ga letterlijk gillen :( ). De kraamzorg hielp me er verder ook mee en in de tussentijd kolf ik gewoon zo veel mogelijk (doet minder pijn) en wanneer ik denk dat ik het aankan leg ik hem aan. Ik bijt door de pijn heen en laat hem lekker uitdrinken maar soms is het zo erg dat ik hem er echt zo gauw mogelijk af moet halen. M'n tepels zien er gewoon goed uit zeg maar, geen kloven of zo, ze zijn enkel heel gevoelig en alleen al de stof van mijn kleding doet zeer...
    Echt jammer! Hoop dat het zo snel mogelijk beter zal gaan...

7. 2jees

2jees Niet meer actief

@Dirksmama, ja dat is mooi gezegd.

Fijn dat het lukt, fijn dat ze groeien, als ze normaal drinken kan het best fijn zijn ja. En als ze huilden of we net weggingen, ideaal borstvoeding!

Maar écht fijn.. nee. Vond het best zwaar. Dat heb ik nu nog niet zit feitelijk nog in de startperiode, maar zal wel net zo gaan als bij de oudste denk ik. Toen was ik het met 8 maand goed zat eigenlijk :)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bubi, heel veel succes en knap dat je doorzet! Laat desnoods een deskundige meekijken bij het aanleggen, in principe zou borstvoeding geven niet de hele tijd pijn moeten doen.
    Verder is voor je tepels Rescue Cream (van Bach) fijn. Ik had laatst een flinke bijtwond met bloed dankzij ondertandjes van mijn dochter en wat ik ook deed, niets hielp. Een keer Rescue Cream erop en 3 uur later was het al een stuk minder pijnlijk en na de nacht zelfs weg.

Enige nadeel is dat je de creme wel moet weghalen als je gaat voeden.

9. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ik herken je helemaal helaas:(
    Zoonlief en ik hebben het uiteindelijk 11 maanden volgehouden maar fijn was het niet. Achteraf toch wel heel trots dat ik altijd doorgezet heb, maar ik vraag me ook wel eens af waarom zo iets natuurlijks, soms zo moeilijk kon zijn :(
    Nu bij de tweede ben ik beter voorbereid, medicijnen voor spruw e.d. al in huis en ik kijk er gelukkig wel weer naar uit! Als ik mooie borstvoeding foto's zie kan ik niet wachten tot ik weer mag.. dus ondanks dat het heel zwaar kan zijn kan je mischien de momenten dat je wel geniet koesteren

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De eerste periode is zwaar maar echt, het wordt als maar makkelijker!
    Ik heb de eerste 6 weken op verzoek gevoed maar werd er ook erg zenuwachtig van niet te weten wanneer de kleine honger had of last van reflux (waardoor ik de pijn met voeden enkel erger maakte!)
    Ik ben toen een redelijk strak schema gaan aanhouden met eerst 3 uur ertussen en kort daarna 4 uur. Wel hield ik goed in de gaten of ze niet echt wat minder tevreden werd want dat betekende een regeldagje inlassen. En de avonden clusteren hebben we de eerste 3 maanden ook gedaan. Overdag regelmaat vond ik al heel prettig.

Zeker na een maand of 3 vond ik het echt heel makkelijk worden, en dat werd al maar beter. En ja, uiteindelijk werd ik ook een langvoedt mama (17 mnd) die het moeilijk had met stoppen maar moest ivm nieuwe zwangerschap ;).

Alleen al de wetenschap dat ik mijn kindje het beste gaf, deed genoeg om in de zwaardere periode vol te blijven houden.

Succes!

Deel Deze Pagina