vergeetachtig??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag meiden!

ik ben een eersteklas stuntelaar en soms ook wel een beetje vergeetachtig..

Ben inmiddels 5 weken zwanger maar het lijkt wel of ik steeds meer dingen ga vergeten..
    Normaal doe ik dan boodschappen en dan vergeet ik wel is iets mee te nemen..
    Nu vergeet ik zelfs als ik naar de supermarkt ga voor een pakje melk, het pak melk te kopen als ik in de supermarkt sta!

zo had ik gisteravond me ring af gedaan omdat hij een beetje knelde en had hem op het nachtkastje naast me gelegd.. De volgende dag het hele huis afgezocht omdat ik niet meer wist waar ik hem had neergelegd haha! Sterker nog.. ik kon mij niet eens meer herinneren dat ik hem af had gedaan..

Wie heeft hier nog meer last van en vooral al zo vroeg in de zwangerschap?

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik was geloof ik zo'n 6 weken en toen vergat ik voor het eerst iets.
    Moet zeggen dat ik er niet elke dag last van heb.
    Ik schrijf nu maar dingen op ons memobord en gebruikte op mijn werk post-its.

3. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Eh ja.. ik herken het wel.
    Als ik gebeld word doe ik standaard mijn oorbel uit ivm krassen op het touchscreen. Ik heb vorige week dus de hele avond bij mijn schoonouders gezeten met maar 1 oorbel in :D
    Afgelopen zondag moest ik in onze vaste supermarkt vragen waar de koffiemelk staat :D

Om die reden toch maar gekozen voor vitaminen met visolie er in..

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

welkom je word dement.

zwangerschaps dementie is een veel voorkomend verschijnsel en houd aan tot na de bevalling.

hahahaha nee het is heel normaal hoor dat je er niet helemaal bij bent.

5. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha lig helemaal in een deuk om jullie! nou ik sta er in ieder geval niet alleen voor!
    die zwangerschapsdementie zal vast alleen maar erger worden lijkt mij?

6. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Voordat ik wist dat ik zwanger was, had ik het gas al een keer aan laten staan onder een (vrijwel) lege pan... Nou ik kan je verzekeren, dat is echt helemaal niks voor mij! Laatst kon ik ook een bepaalde voorraadpot niet vinden in de kast. Mijn man eindelijk maar laten zoeken; de pot stond dus op ooghoogte in het midden voor alle andere dingen. :)

7. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Heb er ook last van! Soms de domste dingen.. Laatst zei een vriendin ik kom vanmiddag bij je. Zei ik o ja? Jaa zei ze we hadden afgesproken.. Zei oo srry ben net een zeef opt moment haha. Of waar zijn de sleutels... In mn tas! Alles afzoeken en ze op mijn manier niet kunnen vinden terwijl ze bijna altijd in mn tas zitten..:D ;)

8. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohh haha wat een situaties!! ik ben dus de ergste nog niet haha..
    Nou die mannen hebben het maar moeilijk met ons he

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Volgens mij is het allemaal verbeelding. Je vergeet altijd wel iets, maar nu koppel je het aan je zwangerschap. Tuurlijk kan het zo zijn dat je er met je hoofd niet bij bent, maar echt dement zijn en dingen vergeten... Nee, het is eerder dat je te druk bent met vanalles dat te maken heeft met die baby, en niet met opletten.

10. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat ben ik niet met je eens loussa..
    Ben nog helemaal niet druk en heb verder ook bijna geen symptonen dus ik verbeeld mezelf ook geen symptonen.

dus denk wel degelijk dat dit iets te maken heeft met de zwangerschap. De vergeetachtigheid is zo veranderd.

Ook een stom voorbeeld.. Sinds een paar dagen lijkt het wel of ik een beetje gedesorrienteerd ben.. dan loop ik door de gang en wil ik de hoek om gaan naar de huiskamer, loop ik bijna tegen de muur aan haha. heb dit ook al meedere malen gehad en dat kan ik me echt niet verbeelden haha

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier ook zo'n demente hoor.. Vanochtend om 8.15 werd ik wakker.. Goh, wat lekker dat de kindjes hebben uitgeslapen!

Beetje jammer van die doktersafspraak van 8.30.. :p

Maar goed, m'n vent is net zo vergeetachtig en hij is niet zwanger. En hij zou met de jongens naar de arts gaan dus eigenlijk vind ik dat het zijn schuld is. Ik heb de kids nog nooit zo snel aangekleed en in de auto gepropt! Ze waren maar 5 min te laat.

12. tuc

tuc Niet meer actief

nou hier is het ook echt geen verbeelding hoor, van mijzelf al wel een verstrooid persoon, maar tijdens de 1e zwangerschap werd het echt wel erger. Nu tijdens deze zwangerschap is het helemaal erg, lijk wel een demente.

13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Dat is niet waar. Sterker nog, er is een onderzoek geweest door Radbout in Nijmegen naar vergeetachtigheid in de zwangerschap.
    Het is bewezen dat het geheugen slechter werkt in een zwangerschap.

Ik stond laatst al zonder tas, en dus zonder portomonnee, in de winkel:)
    Niks onthouden, afspraken vergeten, dingen kwijt zijn.
    Woorden verkeerd uitspreken of soms dingen zeggen die je niet bedoeld.
    Ik dacht dat het aan mij lag, maar vele zwangeren hebben het.
    En gelukkig heeft een onderzoek door een hersenwetenschapper dat bewezen:D

14. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha hebben ze er geen pilletje of tips voor? als het zo door gaat weten we onze naam niet meer aan het einde van de zwangerschap haha

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb er gens gelezen dat er gedacht wordt dat die omegevetzuur nummer ?? zou helpen, maar bewijs is er niet.

Vanmorgen op mijn werk: Ik zocht een password op omdat ik ergens anders moest inloggen. Loop ik de gang uit, 1 trap omhoog, zet pc aan en...typ tot 3x aan toe het verkeerde wachtwoord?! Account geblokkeerd ...bladiebla nouja. Ik voel me wel dom dan.

16. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van mezelf al redelijk chaotisch, maar heb dit normaal wel aardig onder de duim door overal een soort van structuur in aan te brengen. Sleutels altijd op het rek, alles opschrijven, en mijn adminstratie heeft een keurig Excel systeem.

De eerste maanden van mijn zwangerschap was het echter hopeloos. Ik merkte dat ik nog terwijl ik met een klant aan het praten was alweer vergat wat ik nou ging zeggen, en email die ik niet gelijk behandelde werd lekker vergeten. Autorijden in de drukke stad? ik vond mezelf niet veilig meer! Maar inmiddels moet ik zeggen dat ik gewoon mn ouwe, nog steeds wel chaotische maar toch ook wel gestructureerde zelf weer ben. Ik onthoud weer dingen, en kan ook weer nadenken over iets complexere problemen. Bij mij was het dus van tijdelijke aard :D

(al beland hier ook nog wel eens een pot pindakaas in de koelkast, maar dat gebeurt ook wel als ik niet zwanger ben :D )

17. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahah ja dat is ook niet echt handig.. denk dat post its wel van pas komen!

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    :D:D

Ja in dat onderzoek wordt ook verwezen naar visoliecapsules.
    Dat kon een positieve bijdrage hebben omdat tijdens de zwangerschap het kindje vetzuren gebruikt. Maar een deel was ook te wijten aan het hormoon en vermoeidheid.
    Zoiets was het geloof ik.....ik weet het niet meer:D

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hier ook last hoor, en in mijn vorige zwangerschap ook.

Het is bewezen dat je tot 8% van je geheugen "kwijt" kan raken tijdens de zwangerschap.

Vergeetachtigheid

Veel zwangere vrouwen krijgen nu last van vergeetachtigheid. Ook verwerken vrouwen vanaf 13 weken zwangerschap, informatie langzamer. Een reden hiervoor kan zijn dat zwangere vrouwen slechter slapen. Maar ook omega 3 vetzuren spelen hierin een rol. De hoeveelheid vetzuren die nodig zijn voor de ontwikkeling van de hersentjes en het zenuwstelsel van de baby doet de hoeveelheid vetzuren in het bloed van de zwangere vrouw dalen. Daarom wordt ook aangeraden om visoliecapsules tijdens de zwangerschap te slikken. Niet alleen je baby krijgt zo voldoende vetzuren binnen, maar jij zelf ook. Dit kan je tijdens, maar ook na de zwangerschap goed gebruiken. Hersenen van zwangere vrouwen krimpen namelijk met 8%. (vandaar ook concentratiestoornissen, vergeetachtigheid tijdens en na de zwangerschap). Deze 8% krijgen ze weliswaar weer terug, maar dit kan even duren.

Zwangerschap vanaf 3 maanden | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

20. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Geen inbeelding hoor, ik ben normaalgesproken een extreem efficient persoon. En nu: In de gang staan, jas aan, das om, naar buiten en deur op slot en er dan buiten achter komen dat ik mijn sloffen nog aan heb...

Of aan het einde van de dag op mijn werk gedag zeggen, spullen pakken en naar mijn motor lopen. Daarna weer naar binnen en naar boven kunnen gaan om ook mijn HELM te halen. Doe mijn woon-werk nu maar met de auto.

Deel Deze Pagina