Wanneer schoentjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik lees overal als ze een paar weken goed lopen. Maar wat is goed lopen? Onze dochter loopt nu zo'n 5 weken maar valt ook nog wel eens. Ze heeft bobux slofjes maar die worden wat klein vandaar m'n vraag. En ook met t oog op t koudere weer.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn 3,5 jarige valt ook nog net enige regelmaat ;)

Ik denk dat je nu best voor echte, flexibele, schoentjes kunt gaan kijken. Al is het voor nu alleen voor buiten en dat je binnen nog even op anti-slip sokken of slofjes laat lopen.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Precies! Als ze vijf weken los loopt (waarbij ze soms valt), loopt ze lang genoeg voor schoentjes met flexibele zool. Zeker als je die alleen aan doet als je naar buiten gaat. Binnen gewoon lekker leren slofjes als het koud wordt.

4. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Ja das lastig he, vanaf wanneer reken je het als goed lopen :). Hier echt een aantal fases doorgemaakt:

14.5 / 15 mnd: van losse stapjes naar paar meter los.
    15 / 15.5 mnd: het hele huis door, af en toe nog wat wankel en begon ze het kruipen en lopen af te wisselen. Moet nog wel ergens heen om op te trekken en vanuit daar lopen.
    15.5 mnd / 16 mnd: steeds stabieler en meer loslopen, meer lopen dan kruipen. Ook in tuin steeds meer zelf lopen. Leert nu zelf opstaan (midden in kamer).
    16 mnd: bijna alleen nog loslopen. Ondertussen kan ze ook zelf heel makkelijk opstaan. En makkelijk buiten lopen.
    Nu met bijna 16.5 begint mevrouw te rennen (peuter dribbel. :p)

Ik zelf reken vanaf get Moment dat ze meer liep dan kroop. Dus dan loopt ze nu een week of 4 echt goed los. Verder loopt ze hier de hele dag op blote voeten, vond ze met name in het begin het prettigst. Ook toen het zo warm was lekker in de tuin op blote voetjes. We hebben wel voor buiten bunnies voor babys zijn met hele flexibele zool: echt bedoeld voor eerste losse stapjes. Daar loopt ze nu ook goed op en bevallen erg goed! Deze zijn met name voor de kleine stukjes buiten en op het Kdv buiten spelen. Hierna gaan we over op schoentjes met flexzool.

Ik zou als de kleine buiten begint te lopen dan even langs schoenenwinkel gaan voor goede schoentjes met flexibel zooltje.

5. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig vandaag deze vraag gesteld in een kinderschoenenwinkel. Bij 6 weken goed lopen adviseerden zij.

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Sinds mijn dochtertje loopt heb ik voor buiten schoentjes met een hardere zool, ik vind namelijk dat ze alles voelen (elk steentje, etc.) op van die flexibele zachte zooltjes. Binnen loopt zij meestal op blote voeten of slofjes. Bovendien vind ik het wel lekker dat de schoentjes voor de winter lekker warm zijn :)

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    mijn zoontje gleed steeds uit op zn sloffen dus heb al schoenen gekocht toen hij probeerde te lopen, en toen durfde hij het wel aan om los te lopen.
    maar als je kleintje al een week of 4 los loopt kan je wel schoentjes kopen hoor, idd voor buiten, en binnen lekker sokken of sloffen.

let wel op dat je met anti slip sokken niet in schoenen mag!

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

De dag dat hij 11 mnd werd liep mijn vent en een paar dagen na zijn verjaardag hebben we schoentjes gekocht. Hij liep toen al best goed ook al voel hij heus nog wel eens (meer lompheid en zijn snelheid icm enthousiasme). In een speciale kinderschoenenwinkel vonden ze dat prima. Wel flexibele zool als eerste schoentjes.

9. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    'K heb afgelopen week schoentjes gekocht met zachte zool, er is weinig keus en 'k vind ze niet denderend maar goed. Ons zoontje loopt langs de tafel en aan je handen.

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oh! Ik wist dit niet eens. Mijn mannetje loopt sinds 4 maanden langs alle meubels en sinds 2 weken aan de hand en achter de kar. Omdat we nogal klein wonen wilde ik met hem buiten gaan lopen achter de kar. Dus heb goede flexibele schoentjes gekocht voor alleen buiten. Maximaal een kwartiertje. Dat kan dan geen kwaad toch?

Deel Deze Pagina