hoe voelt het als je kindje beweegt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wiety, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wiety

Wiety Lid

19 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

ik ben vandaag 16 weken en voel soms wel wat in mijn buik, maar kan niet met zekerheid zeggen of ik nou mijn kindje al voel. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik heb ook geen ervaring van een eerdere zwangerschap. Verder weet ik sowieso niet wanneer ik met zekerheid iets zou kunnen voelen, want van mijzelf heb ik al een buikje en nu dus helemaal..En ik ben wel heel erg gevoelig en ik pik echt alles op.

Mijn vraag is eigenlijk aan jullie: hoe voelt het nou? Kan je dat beschrijven? Het lijkt me sowieso erg interessant om dit van meerdere mensen te lezen, omdat iedereen het anders ervaart. Misschien kan je er dan ook bij vertellen wanneer je het begon te voelen.

Groetjes Wiety

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik begon onze kleine te voelen rond 21 weken. Het voelde bij mij heel erg lang alsof er een luchtbelletje knapte in mijn buik. Dat was echt precies het gevoel dat ik steeds had!

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

inderdaad! in het begin (was hier met deze zwangerschap rond 12 weken) voelde het aan als 'plopjes' ..

Ook soms een soort 'rommelende darmen' gevoel maar dan nét iets anders! :D:p

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik voelde het eerst als een soort gekriebel, alsof er iemand met een veertje binnen in m'n buik kriebelde :) Daarna werd het wat meer een soort vegend gevoel, niet echt kriebelig meer, vervolgens volgenden er een soort 'plopjes'. Die plopjes werden steeds harder tot het echt duidelijke schopjes waren.

5. Ishetzover

Ishetzover Actief lid

19 jul 2011
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan het 't best omschrijven als 'blop, blopblop, blop'. Ook voor mij is het mijn eerste zwangerschap en dacht al bij 17 weken iets te voelen maar kon het niet thuisbrengen. Ik dacht dat het echt schopjes zouden zijn maar soms veegt het babytje gewoon een keer langs de buikwand lijkt wel.

Achteraf denk ik: als je iets voelt wat je niet gewend bent en het zijn 'prikkelingen' onder in je buik zal dat je kindje zijn.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Vanaf 14 weken als luchtbelletjes die uit elkaar spatten. Vanaf 17 weken als een vlindertje die rondvliegt in je buik. Vanaf 21 weken echt als duwtjes.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een beetje als een vlinder, die met zijn vleugels tegen mijn binnenkant kwam..
    De eerste keer was bij 18 weken, de 2e bij 13 weken.

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik vond het echt net als darmborrels voelen. Het is nu soms nog wel eens zo dat m'n darmen rommelen en ik een halve seconde denk, "he, er trappelt iemand" terwijl ik niet zwanger ben.

9. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    De eerste keren (rond 17 weken) voelde ik een zacht gekriebel laag in mijn buik, alsof er met een veertje werd gekriebeld of een vlinder langs de buikwand fladderde. Later werd het geplop van binnen, alsof er luchtbelletjes knapten en weer aan fase daarna voelde het alsof iemand van binnen met zijn vinger tegen mijn buik 'tikte' (die beweging met je wijsvinger over je duim, om een propje weg te schieten...) Tot het moment dat je duidelijk voelt dat je geschopt wordt of een voet naar buiten ziet komen :D

10. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Bij mij rond 18wk voor het eerst, voelde alsof er iemand (of een veertje zoals sommigen het hier omschrijven) tegen mn buikwand kriebelde

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Met 14 weken voelde het aan als plopjes, de weken daarna steeds heviger, met 30 weken ging heel mn buik heen en weer en de laatste 5 weken heeft meneer me een paar keer gekneusde ribben geschopt haha. En flink wat maagzuur..

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik voel hetgeen dat ik voel al een hele tijd, vanaf 12 weken ongeveer. Het lijkt op een luchtbelletje wat door je buik vliegt ofzo. Nu voelt het als een licht kriebeltje van binnen, maar niet zo duidelijk als een veer op je arm of een vlinder in je hand. Wel wat zachter zeg maar. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat voelen. De plekken waar ik het voel komt overeen met de ligging van de bm.

13. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Bij de eerste voelde ik het rond de 18 w voor het eerst als een soort gekriebel wat naar boven ging en rond 20 weken echte schopjes.
    Nu voelde ik het gekriebel al rond de 13w en nu voel ik al bijna een week echte schopjes.

14. Arwen26

Arwen26 Lid

23 mei 2011
    66
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    Ik ben ook wel benieuwd naar wat anderen voelen! Ik ben 17 weken en misschien kan ik mijn kindje al voelen... maar ik kan het niet onderscheiden. Mijn darmen rommelen ook zoveel... Wanneer voelen/voelden jullie je kindje? 's Avonds of juist overdag?

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Bij mij voelde het alsof iemans met zijn vinger aan de binnekant van mijn baarmoeder zat te kriebelen. Tussen de eerste en tweede keer heeft anderhalve week gezeten (was toen 14 weken). Daarna werd het steeds vaker en duidelijker.
    Vind het nu nog steeds moeilijk om het te omschrijven.

16. Voor mij was het ook een onduidelijk gevoel, maar ik herkende het niet als iets dat mijn darmen zouden doen (want die borrelen soms ook zo lekker). Toen ik voor de 20 weken echo heen ging, had ik dat exacte gevoel ook en bleek ik toch de baby al even gevoeld te hebben :D
    Ik omschrijf het alsof je luchtbelletjes in je darmen hebt, die je dan (net als velen zeggen) voelt ploppen. Ik heb geen veertjes gevoel gehad.

Inmiddels heb ik het idee dat de baby probeert uit te breken :p Voel erg duidelijke schoppen en voel het vaak op ongeveer dezelfde plaats. Vaak als ik net op bed lig voel ik de baby. Maar tussendoor ook best vaak (gelukkig) Als ik erg druk bezig ben dan wat minder, maar dan wordt de dag erna een groot feest in mijn buik gevierd...

Het is heel apart om te ervaren! Als mijn man in de buurt komt, dan is het ineens rustig aan de binnenkant, nu al een kleine aap dus!! Maar het is wel erg fijn om te voelen. Bij mij groeit de moederkoek ook nog eens aan de voorkant, dus is het voor buitenstaanders erg lastig om contact te leggen.

Geniet er lekker van :D

17. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    het zijn idd een soort tsja plopjes

of iemand je heel zacht aantikt met 1 vinger, maar dan van binnenuit...
    dat je denkt, huh das gek?

ik ben nu 17 weken en heb dat nu paar keer gehad.. en t waren echt niet mn darmen haha

18. Wiety

Wiety Lid

19 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

echt leuk om jullie reacties zo te lezen! Ik weet nu zeker dat ik mijn kindje heb gevoeld/voel.

Het begon door het hoesten. Ik lag maandag in bad en kreeg een enorme hoestbui. Alles schudden natuurlijk en toen voelde ik wat porren in mijn buik, waar mijn baarmoeder zit. Echt alsof er iemand met 1 vinger van binnen uit zit te porren. Meestal op de zelfde plek, naar voren, maar soms ook een beetje naar opzij.

Dinsdag zat ik in vergadering en toen voelde ik het weer. Wel wat duidelijker en wat meer als de maandag. En vanochtend toen ik wakker lag te worden voelde ik een hele boel drukte in mijn buik. Soms kietelt het ook. Ik ben nu 16w4d!

Groetjes Wiety

19. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Rond de 16 weken voelden de bewegingen aan als korte inwendige scheetjes....anders kan ik het niet beschrijven.
    Inmiddels ben ik 26 weken en zijn het duidelijk schoppen die worden uitgedeeld. Die voelen aan als mini-bokshandschoentjes tegen de buikwanden aan. :D

20. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Wat leuk om te lezen allemaal...
    Kan niet wachten tot ik de kleine kan voelen :)

Deel Deze Pagina