Hi Dames! Ik zag dat hier al een topic over was maar dan tijdens de 2de zwangerschap. Ik zit momenteel in mijn eerste zwangerschap en merk dat ik me al wat opgeblazen voel, vooral aan het einde van de dag is er wat zichtbaar. Waarschijnlijk is dit omdat van binnen al alles plaats aan het maken is voor mini-us, dus geen echt buikje. Maar uit nieuwsgierigheid vraag ik me af hoe het bij jullie zit? Merkte jullie dit ook al zo vroeg, of pas veel later?
Bij mijn eerste zag ik zelf rond 12 a 14 weken al een klein bolletje. Maar toen ik 20 weken was begon het pas echt te komen. Het kwam bij mijn eerste vaak voor dat mensen mij ongelovig aankeken als ik vertelde dat ik 38 weken zwanger was. En nog erger was het toen we voor het eerst gingen wandelen buiten. Ze vroegen zich toch wel af hoe wij aan zo'n klein babietje kwamen ineens hahaha Ik was overigens wel 18 jaar toen.... schijnt wel te schelen De tweede ging iets sneller maar ook pas na 18 weken. De 3de zag je al goed zitten na 14 weken. Hopelijk zal onze 4de nog sneller zichtbaar zijn, want bek gek op zwangere buiken. Hoe eerder hoe beter haha.
Ik had voor de zwangerschap een platte buik. Met 8 weken was het al lastig om mijn buikje te verbergen
Halloo. Ik was niet superslank voor ik zwanger werd, maar had nog wel een redelijk platte buik. Ik merkte al met 8/9 weken dat mn broeken vervelend zaten, met 12 weken zag ik zelf een bobbeltje, maar dat was voor andere denk nog meer een kilotjeerbijbuikje. Met 15/16 weken was het echt wel duidelijk een babybuik. Nu ben ik klein, net aan 1,60m. Dus dat zal ook schelen, kan weinig kanten op! Vanaf 20 weken heb ik echt een mooi rond buikje!
Postuur/lengte zegt niet veel. Ik ben 1.62 en mijn gewicht voor zwangerschap was 48,5kg dus erg klein en ben fijn gebouwd. Mijn buik was strak en zelfs ingevallen. Nu ben ik al bijna 28wkn en nog word het door anderen die het niet weten opgemerkt. Krijg donderdag groeiecho hopelijk groeit ze wel goed.
Hier bij de eerste na 20 weken voor diegene die het wisten wel duidelijk, de rest een stuk langer.heb zelfs in de supermarkt waar we wekelijks kwamen te horen gekregen dat ze niet wist dat ik zwanger was toen we met de kleine mee in de winkel kwamen! Erg bescheiden buikje dus volgens vele. Bij de 2e was het een stuk duidelijker maar toen ik met 18 weken met de zeer nieuwsgierige overbuurvrouw stond te kletsen was ze ook erg verbaasd dat ik al bijna halverwege was (terwijl mijn schoonmoeder het met 5 weken aldoor had)
Hier was ik plat tot week 22, toen begon ik langzaam wat te zien.. Nog lang rond gelopen met een bolletje en ineens begon dat uit te zetten, met 27 weken zag je een echt klein zwanger buikje.. Zelfs nu geloven mensen het niet als ik zeg dat ik over 6 dagen ben uitgerekend, de meesten schatten me nu op 25 weken ofzo.. Zit volgens mij in de familie, want als ik naar foto's kijk van mijn moeder en oma tijdens hun zwangerschappen, heb ik nog een beste buik
Het begint nu pas echt te komen. Vanaf een weekje of 15 zag ik wel een klein buikje onder mijn navel, maar dat vond ik niet echt een zwangerschapsbuik. Meer gewoon wat vakantiekilo's. Nu zit het nog steeds onder mijn navel maar het wordt wel wat ronder. Al draag ik nog steeds geen strakke truitjes hoor, daar vind ik het te vroeg voor. Ik had trouwens voor mijn zwangerschap een vrij platte buik.
Met 14 weken was het toch echt niet meer te missen. Maar heb alles mooi naar voor staan dus van achter zie je niet eens dat ik zwanger ben.
Hier precies hetzelfde, 1.65 en 51 kg. Bij 20 weken was er een klein bolletje zichtbaar (als ik ging liggen), bij 30 weken een klein buikje en rond 35/36 weken een buik waarvan je dacht die is zwanger. Maar ook hier een aantal mensen in de straat die vroegen of dat we een kleine hadden (toen ze 4 maanden oud was). Maar het postuur maakt dus niet uit, ik had verwacht dat het bij mij snel zichtbaar zou zijn omdat ik geen flauw idee had (en heb) waar een kind zich bij mij zou kunnen 'verstoppen'. In ieder geval niet achter een vetkwabje.
Bij de eerste vanaf 15 weken. Bij de tweede vanaf 12 weken En nu moet ik zeggen begint het wel al wel te komen... broeken zitten niet echt lekker meer..
Ze woog 2740 gram bij geboorte (37+4 weken), niet erg groot, maar ook niet superklein. Net onder het gemiddelde. Ik had 3 dagen voor ze werd geboren voor het eerst positiekleding aan, had dus echt een heel bescheiden buikje.