Baby ligt voor m'n gevoel pal onder m'n huid en doet zeer onder en rond de navel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door D83, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik heb egt t gevoel dat de baby onder m'n huid ligt
    Precies daar waar z'n billen liggen kan ik geen huid meer pakken zo strak staat t
    Kan t daarom zeer doen in en rond m'n navel?
    Herkenbaar bij iemand?
    Soort gevoel van inwendig krabben en t gevoel dat m'n huid scheurt..

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jup..

Helemaal als hij zich even lekker afzet, dan spant mn hele huid samen, best pijnlijk.

En bij mn navel al weken, hij komt steeds verder naar de oppervlak, ik voel hem gewoon bewegen 'in' mn navel, heel bizar.

Is echt rek van je baarmoeder en je huid. En dus ook je navel. Hier helpt het om hem zachtjes weg te duwen en dan te wrijven.

3. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Mijn placenta ligt achter en voor mijn gevoel ligt de kleine man ook net onder mn huid. Heb geen pijn aan mn navel, maar iets hoger. Heb wel een beurs en blauw gevoel waar hij draait en rommelt. Ik zeg ook vaak spontaan oe of a als hij weer eens druk bezig is :). Vind t wel bijzonder.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    had het ook, vreselijk! was soms gewoon bang dat het kapot gaat ofzo, zo zeer deed het, maar alles was gewoon in orde

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Stelt me gerust! Dank jullie wel 😉

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oow ja herkenbaar! Pijnlijk! Zag vorige echo dat hij al het vruchtwater richting de andere kant duwde dus dat er amper vruchtwater tussen de baby en mn buikwand zit.

7. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    Erg herkenbaar. Ik moest op een gegeven moment mijn huid tegendrukken met lopen omdat het voelde alsof het open scheurde. Vooral de laatste weken heb je hier natuurlijk veel pijn van. Maar 1 ding is zeker, zodra je bevallen bent is de pijn weg ☺

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit had ik op het laatst echt heel erg.
    Heb zelfs tegen de vk gezegd dat ik bang was dat er van binnen iets gescheurd was ofzo. :)
    Was gelukkig niet zo. Was gewoon de druk en tevens het nóg verder oprekken van baarmoeder en spieren.
    Ik heb heel lang geen striae gehad, maar echt in die allerlaatste 3 weken ofzo kwam het toch rond mijn navel.
    Mooi aandenken 😉

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Herkenbaar haha wou al bijna overleggen🙈

10. Jo1986

Jo1986 Lid

25 mrt 2015
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Mijn huid staat ook megastrak. De baby ligt ook echt pal onder mijn huid, ik kan de hakjes namelijk uit zien steken op bepaalde momenten.

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Was hier ook, hij zat er echt strak in. Mijn huid glimde gewoon zo strak. Wonderbaarlijk geen een stukje met striae..

12. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier staat mijn huid vaak heel strak. Ik heb een kleine buik en een grote baby, daardoor heb ik soms echt het gevoel dat de baby te weinig plaats heeft. Wat bij mij helpt is met ronddraaiende bewegingen over mijn buik te gaan, vooral op de plekken waar het heel hard is. Ik heb het gevoel dat de baby hierdoor wat verschuift en dan is het gespannen gevoel een heel pak minder.

13. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Was hier ook. Had heel vaak het gevoel alsof ze ieder moment door mijn huid heen zouden komen.
    Maar dat komt omdat de huid in het derde trimester heel strak gaat staan en de kleine steeds groter word en minder plek krijgt.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb wel dat de huid rond m'n navel strak staat, maar het is niet pijnlijk. Eerder gevoelloos en doof, volgens mij zou ik mezelf rustig kunnen piercen. Ik denk dat het te maken heeft met het laatste groeien van de baarmoeder, ik heb in de laatste weken ook nog wat extra tijgerstrepen gekregen ;).
    Oh en, ik heb de placenta voor dus misschien houd dat wel wat tegen. Als nu echt de baby er tegen aan drukt voelt het misschien wel anders.

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier ook zo.de verloskundige zegt ook altijd deze baby ligt niet in je buik maar op je buik. Als ik lig zie je ook altijd baby.ben nu 34 weken

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier ook erg gevoelig en strak rondom mijn navel. Was niet fijn toen ze daar vorige week met de 20 weken echo lekker dat apparaat er hard in duwden...

Toevallig vadaag nog tegen de vk gezegd bij de controle. Volgens haar kwam het door de opgerekte dwarse buikspier die daar loopt, en die de plek aan duwt waar je eigen navelstreng ooit heeft gezeten. Ze zei dat het heel normaal was dat je vanaf 20 weken ongeveer daar een veel gevoeliger huid hebt.

Deel Deze Pagina