Wanneer werd jullie 2e kind geboren?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mille, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ja, dat kan hoor, er zijn inderdaad meer mama's die ik ken met het zelfde verhaal (via lotgenotencontact) die ook op die 37 weken ingeleid werden. Ik ben zelf vrij volgzaam en heb de discussie uitgesteld tot we in de buurt gingen komen. Ik ben alleen niet in de buurt geweest.
    Mijn gyn had gewoon zelf graag tot 38 weken. Maar dan moest het wel voor de baby goed zijn en voor mij nog te hebben zijn. Dat heeft hij toen wel benoemd. Hij zou ook met vakantie zijn rond mijn uitgerekende datum dus uiteindelijk zou ik toch bij een andere gyn bevallen.
    Uiteindelijk heeft diezelfde gyn mij met die foetale nood en weeen naar Maastricht doorgestuurd met ambulance. Zijn mening was om N op dat moment te gaan halen maar vond door de toestand van N in combinatie met de voorgeschiedenis dat we in ons streekziekenhuis niet op onze plek waren. Daar ben ik hem nog dagelijks dankbaar voor anders hadden we achteraf daar naartoe gemoeten en gezien hoe ziek N was ben ik zo blij dat we al op een NICU waren.

Ja uiteindelijk is alles goed gekomen hoor. Al durfde ik dat in het begin nog niet te geloven. En dat had niet alleen met de prematuriteit te maken, want ik weet ook wel dat 32 weken normaal geen problemen geeft, maar dat had echt met alle complicaties te maken. Maar inmiddels is het een flinke gezonde knul met af en toe een wat neurotische mama ("ademt hij nog wel" op de gekste tijden).

Deel Deze Pagina