Vocht inbrengende creme gezocht!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BVS, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Haaaaai :)

Dringende vraag.
    Ik heb sinds 3 weken ontzettende jeuk over mijn hele lichaam. Ik smeer mn buik al sinds 13weken in met bio oil om striae te verkomen. Nu zie ik helaas toch wat streepjes al opkomen dit wil ik natuurlijk beperken.

Ik zoek een goede vocht inbrengende creme i.p.v die olie want dat werkt dus niet.

Iemand tips????

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Smeren met een creme of olie helpt sowieso niet. De onderhuidse laag scheurt terwijl de creme alleen de bovenste huidlaag bereikt. Je kan dus smeren tot je een ons weegt maar dit beperkt de striae helaas niet

3. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar zwangerschapsolie van Weleda is onderzoek gedaan in Duitsland en daarbij heb je 33% minder kans op striae en bestaande strepen worden er kleiner door. Smeer er 2x per dag mee en heb tot nu toe nergens last van gelukkig.

4. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Weleda is fijn!

Heb je behalve jeuk geen klachten als veel dorst en hoofdpijn, ivm zwangerschapssuiker? Zo ja, even laten checken bij je vk :). En anders idd maar lekker proberen te smeren, hopelijk helpt dat. Vervelend hoor!

5. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Je kan dan beter geen vochtinbrengende crème gebruiken. Hoe onlogisch ook, maar deze onttrekken juist vocht aan de huid. Je kan beter je huid proberen soepel te houden net een vette crème, of idd een olie. Ik gebruik ook die van weleda, die is sowieso fijn, maar of het striae tegen houdt geen idee. Tot nu toe heb ik er geen last van iig ;)

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik vind de zwangerschapsbuikbalsem van de etos heel fijn, zit ook iets verkoelends in wat goed werkt tegen de jeuk en trekt snel in, dus geen geplak op je kleding..

7. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Juist wel veel dorst en soms hoofdpijn maar mijn suiker was met 12 weken combitest 4.8 dus dat is prima.

Ik las op internet uierzalf dus dat ga ik maar eens proberen

8. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uierzalf bevat petrolatum en paraffinum, dat trekt niet in je huid, maar sluit je huid alleen maar af. Paraffinum (aardolie) is trouwens ook het hoofdbestanddeel van bio oil. Zou voor een plantaardige olie kiezen, die wel in de huid trekt.

9. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Oke das mooi, maar had je toen ook al last van de klachten? Zwangerschapssuiker ontstaat geloof ik meestal pas vanaf ca de 20e zwangerschapsweek. Hopelijk verhelpt de uierzalf de jeuk, maar hou het voor de zekerheid in de gaten :).

10. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ik vind bio oil ook helemaal niet fijn! En krijg er nog uitslag van ook.. weleda zwangerschaps olie werkt hier veel beter. Heb helaas wel al streepjes, maar zoals ze hierboven al zeggen, als je daar gevoelig voor bent hou je dat echt niet tegen helaas. Heb ook een tijdje de mama crème van Etos gebruikt, inderdaad fijn verkoelend, maar naar mijn smaak toch minder goed dan weleda ;)
    Gewoon beetje uitproberen. Uierzalf zou ik zelf niet doen.. legt een laagje op je huid, trekt er niet in. Denk ook niet dat dat heel fijn is voor je kleding.. als je echt heel veel jeuk hebt kun je nog menthol zalf proberen, die verkoelt ook. Succes!

11. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Dank je voor de tips. Ga maar eens naar de tuinen dan voor de weleda olie :)

12. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik smeer me elke dag in met bodybutter. Had zo'n jeuk aan mijn benen

13. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik gebruik bodylotion cacao van nivea voor onder de douche.
    Sinds dien amper last van jeuk.
    Daarna smeer ik me nog in met zwitzalf mama.

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier smeerde ik 3X per dag met speciale olie en voelde mijn huid letterlijk scheuren en had een complete wereldkaart op mijn buik staan in no-time.

Smeren is lekker maar om striae te voorkomen is het echt volkomen zinloos. Dus gewoon smeren met wat jij fijn vind.

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Tegen de jeuk zou je ook nog wisseldouche warm-koud-warm -koud kunnen proberen. Dat stimuleert de doorbloeding van je huid. Verder vind ik de douche bodylotion van nivea heerlijk en gebruik ik mammabuik crème van de etos. Zat in blije doos van hun.

Straie kan je niet echt voorkomen, wat iets kan helpen is bindweefsel massage. Steviger je huid masseren en kneden. Met alleen poetsen bereik je niks.

Succes

Deel Deze Pagina