Dag dames, Even een vraagje: als in het bloed geen allergie wordt gevonden, maar er wel wordt gereageerd als het allergeen gegeten wordt is een huidpriktest dan aan te raden? Het gaat over mijn zoontje met kma maar denk dat zo'n priktest hetzelfde is bij volwassenen en kinderen. Zoon reageert bij provocatietesten allergisch, middels galbulten/benauwdheid, maar de bloedtest is negatief. Nu willen ze een priktest gaan doen, waar ik het mee eens ben, maar vraag me af of dit werkt aangezien er geen allergie in het bloed te zien is?
Het is wel mogelijk dat een allergie niet blijkt uit een bloedtest, maar wel uit een priktest. Die laatste wordt binnen het medische circuit als betrouwbaarder ervaren. Zeker bij baby's en jonge peuters zijn bloedtesten om een allergie vast te stellen helemaal niet heel erg betrouwbaar. (Positief is inderdaad allergisch, maar negatief betekent zeker niet niet allergisch.)
Dit. Bij mn dochter was haar bloed goed, maar het kan zijn dat het (nog) niet aangetroffen wordt in het bloed als ze nog zo jong zijn. Vandaan dat ze ook een huid(prik)test willen en een provocatietest. Daarna kun je echt met zekerheid zeggen dat er niets aan de hand is
Thanks dames. Mijn huidtesten zijn ook altijd positief maar bij mij zit het ook in bloed. Vind een huidtest wel een fijn idee omdat hij bij de laatste provocatietest benauwd werd en ze deze dus liever niet meer doen maar wel de allergieontwikkeling in de gaten willen houden.