Beste Cybex autostoel groep 2/3

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eli05, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Iemand die wat meer kennis heeft van de Cybex autostoelen (categorie 2/3 = 15kg-36kg)? Prijs maakt ons niets uit. Veiligheid en ergonomie zijn veel belangrijker dan de prijs.

Ik kan niet echt het verschil vinden tussen deze verschillende Cybex modellen:
    - Solution Z i-fix
    - Solution S i-fix
    - Solution M-fix SL

Normaal gezien hebben ze alle drie een isofix bevestiging. Solution Z en S hebben een systeem waardoor het hoofdje bij het slapen niet naar voren valt. Maar verder zie ik niet echt een verschil (behalve de prijs)?
    Iemand die me verder kan helpen? Ik heb geen lidmaatschap bij Test Aankoop/Consumentenbond/... Maar heb de indruk dat de Solution M-fix SL het wel zeer goed doet op die websites? Waarom de duurdere stoelen niet?

2. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.257
    93
    Vrouw
    Zou het ff in juiste topic plaatsen voor meer reacties. Staat nu in de lounge en daar is de lounge niet voor bedoeld. Er is een juiste subfora hiervoor

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.925
    113
    Vrouw
    Ik had altijd het idee dat er weinig verschil tussen zit en dat het vooral de stoffen en kleuren zit. Waarbij platinum de luxe variant is en silver de goedkopere versie.

Eli05 vindt dit leuk.
  4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Ik heb twee Solution M-Fix SL stoelen en die bevallen prima. Geen idee meer wat het verschil met die anderen is.

5. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Wij hebben voor de S gekozen. Bij de F verschuift het gehele ruggedeelte mee omhoog als je de stoel aanpast. Het verschil tussen de S en M is inderdaad de kantelbare hoofdsteun en de S neemt minder ruimte in je auto in maar heeft wel een iets ruimere zitting. Verder zijn ze nagenoeg gelijk.

Eli05 vindt dit leuk.
  6. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Heb Cybex zelf ook even gecontacteerd en ze bevestigen dat dit inderdaad het enige verschil is! Heel erg bedankt!

Orangeapple vindt dit leuk.
  7. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ik heb meerdere tests bekeken en wat mij opviel is dat ze vaak één van de drie stoelen meenamen in een test en niet alle drie. En dan met name de M heb ik veel gezien.

Eli05 vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Wij hebben de M-fix. Vind het een fijne stoel en m'n zoontje zit er goed in.

Eli05 vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb deze in de auto. We hebben echt geen cent bespaard op een autostoel. Geen idee wat het grote verschil is. Met se ander. Maar deze was zag er gewoon een stuk solideruit dan de andere. Dat klepje naar achter bij het hoofd is niet persee heel fijn. Die heb ik altijd wat rechterop staan.
    Maar er zit wel een soort van ligstand in.
    https://www.babypark.nl/cybex-solution-z-i-fix-plus-autostoeltje-khaki-green.html

We hebben hem nu bijna een jaar. Ben er echt super blij mee. Hievoor hadden we een juno fix.

Eli05 vindt dit leuk.
  10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Wij hebben ook de M.en bevalt goed. Heb destijds ook de fabrikant gemaild omdat ik het verschil ook niet begreep.

Eli05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina