Ik heb een vraagje aan degene die zijn doorverwezen naar de gynaecoloog. Wanneer werden jullie doorverwezen? En wat is er zoal onderzocht? Even kort ons verhaal: Wij zitten nu in ronde 18. Ik was na 11 rondes zwanger wat helaas eindigde in een MA gehad (kindje gestopt met groeien bij 8 weken). De 4e ronde na de MA had ik een VMK. De gynaecoloog gaf toen aan dat we als het na een paar maanden nog niet raak was we toch terug konden komen voor controle/onderzoeken. Mijn zoontje is te vroeg geboren dus loop bij een zwangerschap sowieso bij de gynaecoloog.
Wij zijn na anderhalf jaar naar de dokter gegaan voor een doorverwijzing. Daar hebben we diverse onderzoeken gehad. Man: zaad en bloed. Ik bloed en echo. Omdat er hier gelijk duidelijk werd dat het aan het zaad ligt en ik alles in orde heb zijn er verder geen onderzoeken gedaan..
Dank je Bubblez. Hoop voor jullie dat Icsi nr 2 gaat lukken. Ik heb zelf endometriose dus kan goed zijn dat het daardoor lastiger is. Na 1,5 jaar staan we uiteindelijk helaas nog altijd met lege handen en dat laat me twijfelen. Denk dat het niet onverstandig is om te kijken wat er uit evt. onderzoek komt. Mijn zoontje komt uit een andere relatie, mijn vriend heeft zelf nog geen kinderen. Maar misschien is er ook niks aan de hand en moeten we nog even wachten.
Ik ben 1 jaar na het stoppen van de pil naar de ha geweest. Dit omdat ik een onregelmatige cyclus had met allerlei klachten en er nog steeds geen zwangerschap was ontstaan. Omdat ik een stressperiode achter de rug had, hebben we samen met de ha besloten nog 4 maanden te wachten. 1,5 jaar na het stoppen van de pil, zat ik bij de gynaecoloog. Bij mij werd een inwendige echo gemaakt en in mijn menstruatieweek werd er bloed geprikt en bij manlief zaad getest. Na deze onderzoeken bleek ik een verstoring in de hypofyse te hebben waar ik nu hormonen voor krijg. Dus verdere onderzoeken heb ik niet gehad.
Een half jaar na de miskraam doorverwezen door de huisarts naar de gynaecoloog. Dit omdat ik dacht dat er misschien nog iets achter gebleven was van de miskraam. Ik was twee keer heel snel zwanger geraakt (waaronder een zoon die nu 2 is) en vond het vreemd dat het na de miskraam niet wilde lukken. Toen is ook alles bekeken van het zaad van mijn man tot mijn follikels, eisprong en bloedwaarden. Daar is niks uitgekomen, alles was goed. Dus toen weer voor een half jaar naar huis gestuurd. dat half jaar is nu voorbij, dus weer bij de gynaecoloog geweest. Ze tellen bij ons echt vanaf de miskraam en niet vanaf dat we begonnen zijn aan een tweede kindje. Nu zitten we ruim een jaar na de miskraam; 15 pogingen verder. Volgende week een HSG, dan weer drie maanden zelf proberen en anders in januari het traject in.
Ik begin straks aan ronde 10.. Maar begin ook echt m'n twijfels te krijgen. We hebben ons voorgenomen om in januari pas naar de huisarts te gaan, mocht het voor die tijd nog niet gelukt zijn. Maar ik begin steeds ongeduldiger te worden. Vorig jaar besloten zwanger te willen worden, en straks alweer een jaar verder zonder succes. Begin behoorlijk onzeker te worden. Is het zo dat je pas na een jaar bij de huisarts terecht kunt? Wil gewoon zeker weten dat alles wel goed is bij ons beide.. Word echt gek van die onzekerheid.
Wij zijn na bijna een jaar naar de huisarts gegaan, omdat een zwangerschap uit bleef. Bij mijn man hebben ze zaadonderzoek gedaan en het bleek al direct dat daar het probleem lag. Bij mij nog wel bloed en cyclusanalyse gedaan, maar dat was goed. Verder geen onderzoeken bij mij, omdat het probleem dus bij manlief lag en we hoppa gelijk het icsi-traject in konden. @Fauna: wat naar dat het 2 keer is misgegaan al! Ik weet niet hoe ze in dat geval onderzoeken gaan doen, omdat wel bewezen is dat jullie samen zwanger kunnen worden. veel succes!
Wij zijn na 8 maanden naar de huisarts gegaan omdat bij mij in het verleden chlamydia is vastgesteld en gezien de tijd die ik het ongemerkt bij mij had, al vermoedde dat mijn eileiders aangetast zouden zijn. We hebben het na het gesprek met de huisarts alsnog zes maanden zelf geprobeerd. Daarna is eerst lief onderzocht, bij hem was alles goed. Toen ben ik onderzocht en uit de hsg bleek een slecht doorgankelijke en een niet doorgankelijke eileider links. Ook de daarop volgende samenlevingstesten waren niet de denderend. De derde was uiteindelijk positief. Mijn goede 'eileider' is verloren gegaan bij een bbz en toen heb ik opnieuw een hsg gehad maar links doet gewoon niets. Vervolgens zijn we gestart met IVF en toen ging het gek genoeg erg snel allemaal. Ik vond het eerste jaar zelf proberen en de samenlevingstesten van alles veruit het zwaarst. Toen op 31 december het eerste kalenderjaar voorbij was, kon ik echt alleen maar heel hard huilen. Heel veel sterkte en succes meiden. Het is zo moeilijk als een zwangerschap uitblijft.
Wij zijn na 1 jaar proberen naar de huisarts gegaan, vriend kreeg een zaad onderzoek. Die was niet zo mooi, en toen een tweede zaad onderzoek die was iets beter. 2 maanden later wou ik toch graag door gestuurd worden, en we konden meteen terecht. Vriend weer een zaad onderzoek en bloedprikken en ik kreeg een echo en er werd een kweekje afgenomen, ook moest ik 2 x bloed prikken. Bij mij alles goed, veder onderzoek niet nodig om dat het duidelijk was dat het aan het zaad van mijn vriend lag, wij gaan het icsi traject in.
Hoi ik ben afgelopen maandag naar de gynaecoloog geweest en dat is na 7 maanden geweest. Kreeg allemaal vage klachten menstruaties die opeens uit bleven en in korte tijd opeens aankomen. Heb een echo gehad en 2 bloed testen over 2 weken de uitslag en weer een afspraak bij de gynaecoloog. Ze vermoede Pcos.
Wij zijn na 16 maande naar de HA geweest, daar een doorverwijzing voor de gynaecoloog gekregen. In april bij de gynaecoloog geweest, bij ons beide waren alle uitslagen goed. Mochten het nog een half jaar zelf proberen, helaas tot op heden geen spontane zwangerschap. Deze maand weer naar de gynaecoloog en nu een HSG gekregen, ook deze was helemaal goed en nu is er besloten te starten met IUI icm hormonen. Wij wachten nu op de menstruatie en dan gaat ons IUI traject beginnen, spannend ! Voor mij was het een opluchting dat wij geholpen gingen worden, dat er onderzoek gedaan ging worden en dat er een plan werd gemaakt. Ik wens jullie allemaal veel succes!
Wij zijn na 2.5 jaar naar de ha geweest (man had erg veel moeite met de stap), ik kreeg een echo en heb aangedrongen op schildklieronderzoek. Hij kreeg een zaadonderzoek en dat bleek niet goed. Toen kreeg hij een echo en bleek hij een spatader te hebben, we staan nu op de wachtlijst voor een operatie.
Dank jullie voor de reacties en openheid. Wil jullie allemaal heel veel succes wensen en dat het wonder zwanger zijn mag lukken. @spikkeltje, was het zaad ook van mindere kwaliteit als ik vragen mag? Hier ook sinds kort bekend dat vl varicocele heeft. We gaan volgende week naar het zh dan hebben we gesprek met de gyn. Als zijn zaad niet van mindere kwaliteit is wil hij zich niet laten opereren. Hij is doorverwezen naar de uroloog om verder te bespreken hoe of wat. Maar eerst willen we weten wat de kwaliteit van het zaad is. Ik heb endometriose en aangezien ik nu dik 1,5 jaar geen pil meer slik kan het zijn dat het erger is geworden wat het zwanger worden/blijven moeilijker maakt.
maar dan ga je toch na een jaar. Ze gaan eerst allemaal dingen testen en dan ben je zo ook twee maanden verder. En als ze dan niets vinden dan sturen ze je weer voor een tijdje naar huis. En hoewel ik het een hele heftige stap vond ben ik wel blij dat we gelijk na een jaar de stap naar de ha gemaakt hebben.