Ik moet er echt nog niet aan denken. Eerst maar eens volop genieten van Zoë. Bovendien is het toch ook helemaal niet goed voor je lijf om weer zo snel (binnen een jaar) zwanger te worden? Ik denk dat wij over een jaar of 2 maar eens verder kijken. Nu....alleen maar genieten van de kleine meid.
Wij zijn toen Emme 1 jaar was gegaan voor een tweede kindje. Echt met het idee we zien wel: kort op elkaar is ok, maar eigenlijk vind ik zelf een jaar of 2,5 leeftijdsverschil wel fijn. Ik vind dat een kort leeftijdsverschil tussen kinderen zwaar wordt overschat. Pim
zo denk ik er ook over,iedereen moet het natuurlijk voor zich weten,maar ik zou als ik jou was nog even wachten, ik zou ook ontzettend graag nog een keer zwanger willen worden, maar mijn zoontje staat nu op 1 en ik wil hem al mijn aandacht geven.
Ik moest er echt niet aan denken om 2 of 3 maanden na de geboorte van nr 1 alweer zwanger te zijn van nr 2. Kylian is nu bijna 20 maanden en sinds kort begint het weer te kriebelen maar we hebben heel bewust besloten om nog even te wachten. We gaan niet eerder weer actief bezig dan in januari 2009. Mocht ik dan door een of ander wonder meteen zwanger zijn (kan het me niet voorstellen want bij Kylian duurde het ruim 2 jaar en 1 miskraam voordat ik zwanger was) dan is Kylian in ieder geval al 3 geweest en wat zelfstandiger. (hoop ik dan ) Groetjes anita
Ook wij zijn nog heel bewust niet bezig met een 2e. Zeker in de eerste 9 maanden merk je, dat je lijf je lijf nog niet is. En met een kleine ontdekker kom je handen te kort om er een 2e bij te hebben. Wij genieten nog even van onze 3-1heid
Tja, bij twijfel zou ik sowieso nog even wachten. Waarom de haast? Persoonlijk zou ik er ook nog even niet aan moeten denken. Ik vind het heerlijk dat ik nu weer een normaal lichaam terug krijg. Je weet ook nooit hoe je zwangerschap verloopt, maar ik voelde me echt niet tof tijdens de zwangerschap, eerst maanden misselijk en ik sliep een gat in de dag, veel buikpijn, hield behoorlijk wat vocht vast, werd daardoor tonnetje rond, kon niet normaal meer bukken, niet meer fietsen, niet meer autorijden...hihi, gelukkig had ik dit forum nog tijdens mijn verlof! Maar ja, met een kleine baby, kun je niet denken, ik ga lekker een paar uur in bed liggen, tenzij hij toevallig net ook slaapt, hij moet opgetild worden, heeft nog veel verzorging nodig etc. En net als eerder gezegd, ik vind het heerlijk om nu bewust Robin's babytijd mee te maken en vooral omdat ik nu weer lekkerder in mijn vel zit (letterlijk en figuurlijk ). Misschien als ze 1 is, maar eerder niet. Wat mijn man daarvan vindt? Gelukkig prima, maar had hij een andere mening, pech, het is mijn lichaam en ik zit het grootste deel met de kinderen thuis, dus beslis ik uiteindelijk nog wel wat er gebeurt. Ik zou het alleen doen als je er 100% zeker van bent en je er goed bij voelt, anders niet.
Bij ons zal er nog net geen 2 jaar tussen zitten. We wilden het liefst 2 a 2,5 jaar tussen de kids hebben. We hadden geluk dat het zo snel al raak was. Ik denk dat het altijd wel druk zal zijn. Met een korte tijd er tussen, omdat je oudste ook nog zo afhankelijk is. Maar ook als er langere tijd tussen zit en je oudste moet naar school gebracht worden (en weer gehaald en weer gebracht...etc.) Je gevoel geeft wel aan of je er aan toe bent of niet
jemig heeft niemand van ontzwangeren gehoord? sorry maar lees zo vaak dat mensen niet eens meer aan de pil gaan na hun bevalling enzo.. ten eerste is het slecht voor je eigen lichaam en ten tweede heeft de zwangerschap ook meer risico's... (als je al met veel moeite zwanger bent geworden dan kan ik het me overigens wel voorstellen hoor) Mijn eigen ervaring: toen ik helemaal was bijgekomen van de bevalling en uit de zware 3 maand periode was en het allemaal zo "makkelijk" leek.. danisha sliep nog lekker veel.. begon ik het zwanger zijn te missen en alles erom heen en wou ik het weer allemaal mee maken.. maar toen ze wat ouder werd en dus meer wakker was en meer aandacht vroeg.. verdween dat gevoel.. nog steeds wil ik wel graag zwanger zijn maar geen baby voorlopig! Ik weet van mijzelf dat ik het erg zwaar ga vinden als ik 2 kids heb.. kort opelkaar die dus ook niet met elkaar kunnen spelen enz.. ik pas 2x in de week op mijn neefje van 2.. nou die dagen vind ik erg vermoeiend... Nee ik kijk over 2/3 jaar wel verder
Lauraatje dat gevoel herken ik ook hoor. Lynn heeft maanden slecht geslapen, moest er niet aan denken om er ook nog een baby bij te hebben. Maar het begon toch te kriebelen toen Lynn ruim een jaar was. (en hou dat gevoel maar eens tegen )
Hoe ik er nu over denk ? Ik zou graag voor de 2e willen gaan als Damani ongeveer 1,5 jaar is ! Maar dan moeten we wel een ander huisje hebben.. We zijn iig. op huizenjacht ! Lekker op z'n gemakkie ! Ik mis mijn zwangerschap HEEL erg ! Maar een baby erbij ZWAARRRRRRRR... -xxxx-
en toch moet ik er nu juist niet aan denken.. maar het verschilt natuurlijk per kind.. danisha vraagt veel aandacht.. ze is geen kind dat je even een uur in de box kan zetten ofzo.. nu ze kruipt/loopt kan ze zich steeds langer vermaken gelukkig
Wanner je twijfelt, zou ik vooral lekker wachten en de tijd nemen voor je kleintje en om zelf weer wat "normaal" te worden. Ikzelf ben nu zwanger van de tweede en ons zoontje is nu 14 maanden. Ik ben gestopt met de pil en na 4 maanden alweer zwanger (na het stoppen dan, hé?! ) Groetjes, vonneg
Nee de pil is een feest voor je lichaam wou je zeggen? Zwanger zijn vind ik vreselijk, maarja als je een kindje wil hoort het erbij, dus dat was het bij mij zeker niet. Ik wil gewoon een groot gezin en gezien nummer 1 vier jaar op zich heeft laten wachten laat ik er nu zo min mogelijk tijd tussen zitten. Na deze zullen we minimaal 1 jaar wachten en dan hoop ik er weer 2 snel achter elkaar te mogen krijgen. Ik heb dit keer ook geen makkelijke zwangerschap maar het hebben van een kleine die rondbanjert is voor mij geen extra belasting.
Onze dochter was 22 maand toen haar broertje kwam en hij was 17 maand toen zijn broertje kwam. Volg je het nog? Ik merk dat het verschil in die paar maanden toch best groot is. Mijn dochter was al een stuk zelfstandiger toen haar broertje kwam. Kan natuurlijk ook per kind verschillend zijn maar in mijn gedachten kon ze al veel meer. Op die leeftijd zijn maanden best veel qua ontwikkeling. Moet zeggen dat het allemaal prima gaat hoor maar de middelste vraagt best veel aandacht nog. Tja..en dat moet je nu even verdelen
Als je twijfelt zou ik zeker nog even wachten en het veilig doen hoor! Voor mezelf... Nee nog niet hoor! Joris was echt niet gemakkelijkste baby (moest strak ingebakerd worden, sliep slecht, veel huilen) dus voor mij is die keuze momenteel heel gemakkelijk! Ben blij dat Joris nu gemakkelijker is en ik kan echt volop van hem genieten! Hij zit nu echt in een heerlijke fase met alles pakken wat niet mag en het woord nee gewoon negeren en keihard doorgaan en ons dan met een geweldige lach aankijken omdat hij weet dat het niet mag! Moest er dus nu niet aan denken dat er nog een baby was die ook volop zijn of haar aandacht zou vragen! Tijdens de zwangerschap en vlak na de bevalling riep ik altijd dat ik 2 kort achter mekaar wilde, maar daar was ik snel vanaf gestapt! Nu kriebelt het wel af en toe, maar hier pas een 2e zodra Joris echt een beetje zelfstandig is! Waarschijnlijk pas als hij 3/4 jaar is!
ik zeg niet dat de pil goed is voor je lichaam... ik bedoel er mee dat mensen dus gelijk gewoon weer onveilig vrijen om zwanger te raken.. dat vind ik slecht voor je lichaam
Bij ons begint het weer te kriebelen. Ik wil graag mijn eigen lichaam weer terug maar als daar eerst heel hard voor ga en dan weer zwanger wordt heb ik het allemaal voor niets gedaan. Daarnaast vind ik het echt leuk om 2 kinderen dicht op elkaar te hebben. Mijn zus en ik schelen ook weinig en dat is heerlijk. Wij zien wel hoe het loopt, ik geef nog borstvoeding dus verwacht niet dat het zo'n vaart zal lopen. Als het wel heel snel mocht gaan is het meer da welkom! Mayke