Hoeveel kinderen willen jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamavanSamia, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Hoi hoi,

Hoeveel kinderen zouden jullie graag willen?

wij zouden er graag 4 willen, misschien meer :oops: een groot gezin lijkt me zo gezellig!

Edit Moderator: Verplaatst naar zwangerschap. De lounge is alles voor wat niet met baby's, en zwangerschap te maken heeft.

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij willen ook 4 kinderen
    willen er nu 2 met een niet al te groot leeftijdsverschil en dan over 5 jaar ongeveer weer 2 :)

zelfkom ik ook uit een groot gezin gezellig hoor:)

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier ook graag 4 maar voor we aan de 3de beginnen wachten we deze keer een paar jaartjes een jaar of 5/6 lijkt ons ideaal maar we zien wel wat ons geschonken word.

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    1 is genoeg voor ons.
    Ik wil trouwens ook nooit meer bevallen! ;)

5. joyce

joyce Bekend lid

ik denk ik 2 zou zo graag nog een meisje willen.
    ook al was de bevalling een hel zou hem zo over doen.

6. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Wij willen graag een groot gezin, hebben het nog niet over het exacte aantal gehad. Eerst maar eens de eerste afwachten ;).

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Oei.. dat is een goede vraag..
    Ik denk 2.. maar goed.. wie weet zeg ik als ik bevallen ben wel "Nooit meer!" of misschien denk ik na de 2de wel "een derde is ook leuk".

8. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    mijn man vroeg me laats nog of ik nog een groot gezin zou willen.. omdat ik zo beroerde weken heb gehad.. als hij het tijdens het braken had gezegd dan had ik nee gezegd.. maar nu ik mijn kleine prinsje voel bewegen heb ik weer zoiets van ik wil dit wel 100 keer overdoen:)

9. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Dus bij jou is de bekende zin niet van toepassing? ( zodra je baby op je borst ligt vergeet je alles)

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bij ons is het geen kwestie van willen, maar dankbaar zijn voor wat we krijgen.
    En de beeb in mijn buik is al zo'n enorm wonder dat we niet verder durven kijken, laat staan willen

11. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Dus met andere woorden, als je zegt dat je graag 4 kinderen zou willen dan ben je niet dankbaar?

vind het een beetje een rare gedachte!

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat wij nu hier dankbaar voor zijn en dat wij niets te willen hebben.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Willen....tja....willen willen we zoveel ;)
    Of je ze KAN krijgen...das de vraag.
    We zijn nu ontzettend blij er 1 te hebben gekregen...misschien dat we de molen nog eens ingaan...maar dat is voor latere zorg.

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Wij zouden graag 1 of 2 kinderen willen krijgen. Hopen dat deze wens uit mag komen.

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Tien!

Nee... ik denk het niet... Mijn man komt uit een groot gezin (9 kinderen) en dat is ook niet alles. Nu heb ik het gevoel dat ik wel meer kinderen zou willen krijgen (stuk of vier ofzo, maar zes lijkt me ook nog wel wat), maar ik weet niet of dat door de invloed van de hormonen komt :rolleyes:. Eerder heb ik namelijk gedacht dat ik met juist één kindje heel gelukkig zou zijn.

Een 'groot gezin' is voor mij meer dan vijf kinderen. Twee is klein en alles tussen de twee en vijf 'gewoon'.

Natuurlijk ben ik heel blij en dankbaar dat ik nu in verwachting mag zijn van één kindje. Dit kleine wonder is al ontstellend groot...

(Maar dat betekent niet dat je niet mag dromen van een groot gezin. Ik vind het onzin dat je dan niet dankbaar zou zijn voor het geluk van nu. Ook zonder deze zwangerschap, alleen met mijn man ben ik al de gelukkigste vrouw ter wereld, maar dat neemt niet weg dat ik wel heel blij ben met mijn zwangerschap. Nou ja, ik hoop dat het een beetje overkomt wat ik bedoel...).

16. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wij wilde altijd graag 2 kinderen. Even hebben we gedacht aan 3 kinderen maar we zijn straks blij als we 2 gezonde kinderen mogen hebben. Dus zal het hier ook bij blijven. Bij allebei zijn we erachter gekomen dat een gezond kind niet vanzelfsprekend is...

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik wilde er altijd al 3...maar met mn ex ben ik (gelukkig) op 2 blijven steken.
    Nu een fantastische vent gevonden die meer papa is voor mn kids als mn ex ooit geweest is. En we zijn nu bezig met nr 3 (voor hem de eerste biologische) En daar houden we het dan bij....tenminste als hij me niet n loer draait en stiekem 2 x raak geschoten heeft :)

18. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik denk twee, maar ik heb de deur nog niet dichtgegooid. Wie weet begint het toch weer te kriebelen over een poosje... En dan is het natuurlijk ook maar weer de vraag of het allemaal goed zal gaan en of de situatie ernaar is. Ik vind het altijd lastig er iets over te zeggen, je gevoel en verstand op één lijn brengen is niet altijd makkelijk...

Flientje

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik wilde er altijd 3 ;) ik kom zelf uit een gezin van 3 en vond dat prima :) . Mijn komt uit een gezin van 2 en gaat liever voor 2 kinderen.
    Omdat mijn lichaam echter niet zo sterk meer is, houden we het er voorlopig maar bij 1... En denken we praktisch... We moeten het natuurlijk wel aan kunnen en misschien dat we over een jaar of 5 nog eens voor een 2e gaan.. maar dat zien we dan wel weer, eerst eens kijken hoe het met eentje zal gaan ;)
    (ondanks dat had ik graag een tweeling gehad hihi, omdat als het er is, je het wel op MOET lossen en er mee om MOET gaan.. hoewel ik verstandelijk weet dat 1 waarschijnlijk het beste is, wil ik toch wel graag meer kinderen.. maar we zullen zien en moeten afwachten)

20. wolly

wolly Niet meer actief

Deel Deze Pagina