Hee dames, Ik wilde even mijn mening en weten of dat dit zomaar mag. Ik ben 7weken zwanger, nu. En werkte pas 3weken bij het CIZ. Nu was dit een uitzendbaan, eigenlijk maar voor een maand. Maar omdat ze chronisch personeel tekort hebben en ik mijn werk zo goed deed mocht ik blijven tot eind Augustus. Nu ben ik door het begin van de zwangerschap heel beroerd geweest. Ik heb veel moeten overgeven en hield niks binnen. Gevolg, ik was in die 3weken dus 1,5week ziek. Nu kwam ik terug op mijn werk en kreeg ik te horen dat ik mijn werk wel goed deed maar dat ik niet meer terug hoefde te komen want ik was niet betrouwbaar, en ze snapte wel dat ik zwanger was maar ze hadden me niet meer nodig, namen wel een andere kracht aan. Ik voelde me ontzettend belazerd. Twee dagen van te voren werd er nog gezegd hoe goed ik mijn werk wel niet deed en dat ik tot eind Augustus kon blijven, hier was ik ontzettend blij mee wnat het verdient ontzettend goed en zo kreeg ik de kans om een beetje te sparen,. En twee dagen later dit! Nu snap ik wel wat haar punt is ik snap ontzettend goed dat ze er niks aan hebben en dat het niet betrouwbaar overkomt. Maar ze mogen mij toch niet zomaar ontslaan terwijl ze me een contract hebben gegeven? Weliswaar via het uitzendbureau maar toch! Ik voel me aan de ene kant best genaaid omdat er twee dagen van te voren (toen ik ook al ziek was) gewoon werd gezegd dat ik tot Augustus kon blijven en dan dit! Nu heb ik medicijnen voor de misselijkheid gekregen en is het gewoon over. Ik kan alles binnenhouden ben niet meer beroerd, wel moe maar dat is te overbruggen. En kan ik dus WEER opzoek naar een tijdelijke baan. Wat vinden jullie dat ik moet doen? Of kan doen? En mogen ze dit zomaar doen? Kuss &liefs.
Hé, bah! Wat vervelend zeg! Ongelooflijk dat zelfs een bedrijf als het CIZ zo met mensen om kan gaan... (nou zal ik mijn mening maar niet geven over het CIZ, dat was al niet goed, maar nu helemaal niet...) Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij kun je hier niets tegenin brengen. Ik zou het sowieso wel gewoon even met het uitzendbureau bespreken, dan weten zij dat ook. Sterkte ermee! Ik hoop dat je gauw weer wat anders vind!
een uitzendkracht mogen ze er altijd zo "uitgooien" zonder opgaaf van reden, want je ben in dienst van het uitzendbureau.
Hee dames, Dankje voor jullie reactie! Jaa uitzendbureau die weet het en die vinden het ook jammer. CIZ is gewoon best een domme instelling qua indicatie stellen voor hun patiënten sowieso maar als ze ook al zo met hun medewerkers omgaan.. Voel me echt ontzettend genaaid.. Maarjaa, opzoek naar nieuw werk dan maar eventjes!
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat het bedrijf kiest voor een andere werknemer via het uitzendbureau. Als ze een vaste kracht zouden willen dan hadden ze het wel zonder uitzendbureau gedaan. Hun hebben er ook niks aan als mensen net na het inwerken alweer afwezig zijn en ook al kan je er niks aan doen, als bedrijf kies je toch voor aanwezige mensen
Ik denk niet dat dit echt aan het CIZ ligt. Het had net zo goed de rabobank, mc donalds of de albertheijn kunnen zijn. Ik vind het eerlijkgezegd niet vreemd dat ze een ander zoeken. Als je in 3 weken tijd er al anderhalf niet bent geweest hebben ze op dit moment niet zo veel aan je, terwijl ze je goed hadden kunnen gebruiken anders hadden ze geen uitzendkracht genomen. Wat overigens niet wegneemt dat het heel vervelend is!!
Op zich snap ik het wel van het CIZ hoor ,helemaal als je uzk bent. al is het natuurlij kniet erg netjes. Je zegt dat je een contract hebt? Je werkt dus niet meer op uitzendbasis maar op detacheringsbasis? Als dat zo is kan het zijn dat je meer rechten hebt, detacheringskrachten mogen ze, afhankelijk van je contract, vaak niet zomaar op straat zetten (behalve als er in je contract sprake is van uitsluiting van loondoorbetaling of als je nog in je proeftijd zit) mocht je dus niet op uitzendbasis werken, roep het even, dan kan ik je wel uitleggen waar je recht op hebt (als oud-intercedent) Een uitzendkracht kan overigens ook niet zomaa rop straat gezet worden. afhankelijk van de CAO (abu/nbbu etc) gelden er aanzegtermijnen. Afhankelijk van de tijd die je aan het werk bent geweest bij een opdrachtgever gelden er een aantal dagen opzegtermijn.
Ik snap ook wel dat CIZ voor een ander kiest. Alleen het is knap lullig vooral als er twee dagen van te voren wordt gezegd dat ik een contractverlenging krijg tot half augustus. Zeg dat dan ook niet! Daarom voelde ik me best wel genaaid door ze. Ik heb een contract gekregen voor een maand, alleen mijn contract is verlengd tot half augustus. Nu hebben ze mij om die reden op straat gezet. Ik snap het allemaal wel, alleen als ze twee dagen van te voren een contractverlenging zelf voorstellen en dit ook doorvoeren in hun systeem en aangeven bij TempoTeam, dan denk ik van, wat maakt het dat je twee dagen later ineens op dit besluit komt?