Wanneer werk je er hard voor?

Discussie in 'De lounge' gestart door autumn86, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ja precies, ik zou voor geen geld ter wereld willen wisselen met onthaalouders... Maar ook niet met hersenchirurgen, ook niet met vuilnismannen of kleuterjuffen.

Ik vind wel dat je altijd een (beperkte) keuze hebt. Ikzelf sta in het onderwijs, hoe vaak er jaloezie is op mensen in het onderwijs... Ik ben sinds vorig jaar halftijds eruit gestapt, ik vond het echt pittig ondanks het mooie loon en de vakanties. Nu ben ik halftijds zelfstandige, beter uurloon, geen betaalde vakanties maar ook hier krijg je te maken met vooroordelen...

Iedereen zou iedereen eens meer in zijn waarde moeten laten... Enige waar ik het erg moeilijk mee heb zijn mensen die zonder goede reden (ziekte, beperking,...) leven op kosten van de maatschappij.

2. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    Ja logisch hoor. Net als ik ben thuis bij de kinderen want ik wil ze zelf opvoeden.

3. februarimama

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    Tuurlijk dat zeg ik ook niet he, ik zeg dat meer mensen een goede gastouder kunnen zijn dan dat er mensen zijn die een goede chirurg kunnen worden. Zoals hierboven zien veel mensen het beroep van gastouder niet zitten maar ik denk dat meer mensen dat zien zitten dan dagelijks in mensen snijden.

4. Novi

Novi Niet meer actief

Een timmerman, pedagogisch medewerker o.i.d. horen natuurlijk niet hetzelfde salaris te verdienen als een chrirug. Jarenlang studeren en het risico dat met een misstap iemand overlijd of blijvende schade oploopt. Dat kun je echt niet vergelijken. En ik zal niet zeggen dat de andere beroepen niet belangrijk zijn.
    Wel zijn het niveau en de risico's gewoon totaal anders waardoor het niet minder dan logisch is dat de beloning hoger is van een arts.

Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  5. DQueen

DQueen Niet meer actief

Mee eens. Maar als ik zie wat een goede timmerman per uur kost (al snel €65) vind ik dat de pedagogisch medewerker dus eigenlijk meer hoort te verdienen omdat die elke dag verantwoordelijk is voor mensen hun meest kostbare bezit!

hummeltje5, citroenrasp en flipflop vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja 65 euro per uur zou ik wel netjes vinden:roflmao::p

hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  7. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb geen benul van uurlonen in jouw vakgebied en hoeveel kinderen je tegelijk op mag vangen maar ik vermoed dat je daar met meerdere kinderen tegelijk nog niet aan komt?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. februarimama

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    Maar dit is als zelfstandige neem ik aan?

Dat vind ik ook, eigenlijk ook dat ze meer opleiding horen te krijgen net als in Scandinavië. Docenten ook. Ik betaal graag wat meer zodat mijn kinderen een gymleraar en muziek docent hebben.De meeste mensen die echt heel rijk zijn, zijn ondernemers. Die hebben echt hun nek uit moeten steken, risico's moeten nemen om te komen waar ze zijn.

Neuzeke en DQueen vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Nee haha was dat maar waar. Aantal kinderen max is 6 ( eigen kinderen onder de 10 tellen ook mee) en de meeste go zitten tussen de 5 en 5.50 per uur per kind. Voor mij dus 5 extra. Mijn jongste telt nog mee.

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Nou dat is wat wij aan klanten factureren voor onze timmermannen, je hebt ze nog duurder en goedkoper maar dit is een redelijk gemiddelde prijs. Dat is niet het uurloon dat ze bij ons verdienen, gaan voor ons nog een hoop kosten vanaf en we willen er natuurlijk zelf ook aan verdienen (daarvoor heb je personeel).

hummeltje5 en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Novi

Novi Niet meer actief

Ja wellicht, maar dat zal ook wel marktwerking zijn. Een timmerman kan zn tarief omhoog gooien zodra er schaarste is.

hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  12. DQueen

DQueen Niet meer actief

Belachelijk laag voor het werk en de verantwoordelijkheid! En dan moet je daar ook nog je belasting over afdragen. Maar ik snap dan wel heel goed dat bij jou de opmerking want we werken er hard voor je maag doet omkeren ;) Ik denk dat jij harder werkt dan de gemiddelde persoon die dat zegt namelijk.

hummeltje5, citroenrasp en tuc vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja daar moet nog belasting af:cry:. Het loont wel om het als zzp'er te doen, dan kun je wat met aftrekposten.
    Maar ik doe het werk gelukkig graag:)

DQueen vindt dit leuk.
  14. februarimama

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    Ja maar dat is dan een ander verhaal. Mijn man heeft een detacherings bedrijf en dan betaalt de klant al 20 euro per uur voor ongeschoolde werknemers bijvoorbeeld. Dat is heel anders dan die mensen fulltime in dienst hebben een iemand die zzp'er is. Voor minder dan 65 euro kun je ook een goede zelfstandige timmerman vinden.

DQueen vindt dit leuk.
  15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Veel goedkoper zul je geen echt goede timmerman vinden zeker niet in onze regio (Amsterdam e.o.) Wij zijn een aannemersbedrijf en hebben dus alles onder 1 dak. Mensen kiezen er niet vaak voor voor elk onderdeel in een grote verbouwing een andere zzp'er in te huren omdat ze willen dat al het werk op elkaar aansluit en ze graag 1 aanspreekpunt willen hebben.
    Het laatste jaar is onze doelgroep ook sterk omgeslagen van 20% bedrijven en instellingen en 80% particulier naar 50% gemeente werk, 35% voor VVE's en bedrijven en nog maar 15% voor particulieren. Het is nu veel nieuwbouw, veel kleine reparatie en onderhoud (VVE's) en grote renovatie projecten van maanden werk. Meer werk vooraf, maar veel fijner door de vastigheid en snelle afwerking van facturen.

16. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ik snap wat je wilt zeggen, maar het feit dat jobs waar je lang(er) voor hebt moeten studeren vaak ook beter betaald worden, is natuurlijk ook wel een stuk om te compenseren voor al die jaren waarop de éne persoon nog achter de schoolbanken zat en nog niet kon verdienen (de hersenchirurg bijvoorbeeld), terwijl de andere (de man achter de vuilniswagen in dit voorbeeld) al op zijn 18de zijn eerste lonen kon opstrijken. Als beide heren (of dames :)) dan evenveel zouden verdienen, zou de hersenchirurg wel benadeeld zijn... Denk dat we dan snel een tekort zouden hebben aan bepaalde beroepen (waar ik natuurlijk niet mee wil zeggen dat het loon de enige drijfveer hoeft te zijn voor het uitoefenen van een job). Je zegt het zelf: elke job in de samenleving is belangrijk... Dus dan is het toch wel handig om bepaalde jobs net wat beter te verlonen (hoeveel beter, daar kan dan weer over gediscussieerd worden).

Iemand kan op papier trouwens heel veel verdienen (hoog maandloon), maar als je dan gaat uitrekenen hoeveel uren sommigen van deze mensen kloppen (onbetaalde overuren,...)... dan is hun uurloon meteen al een stuk minder aantrekkelijk.

hummeltje5, Zonnebloem92 en suus1983 vinden dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.502
    13.981
    113
    Vrouw
    Ik heb net keihard getraind (is ook een vorm van werken toch), dus nu wel een stukje taart verdiend. :D

Iertje81, hummeltje5, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat is hardwerkend.... best een goede vraag.
    Ik vind hardwerkend mensen die een stap verder proberen te komen in het leven, mensen die er wat van maken. Bedoel niet dat we allemaal manager moeten zijn of directeur. Of dat we zelfs allemaal een baan moeten hebben. Een vriend van mij kan door psychische problemen niet werken. Maar hij probeert wel elke dag zijn problemen de baas te blijven en zorgt voor zijn kind. Dat is ook hard werken.
    Of de moeder van een vriendin van mij, die elke week bij haar kinderen zit om op te passen en schoon te maken, zorg draagt voor haar verstandelijk beperkte zus en haar eigen huishouden draaiende houdt. Dat vind ik ook hard werken.
    Mensen die met pijn moeten leven en er toch elke dag bet beste van proberen te maken, dat vind ik hard werken.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja, want mensen die over zichzelf spreken, hebben het eigenlijk over jou :rolleyes:.

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik werk niet super hard.
    Gewoon voldoende om alles goed te doen.
    Heb ooit eens te hard gewerkt en dat ging niet helemaal goed. Wilde ook alles perfect doen.
    Ik heb toen met mezelf afgesproken om alles beter te relativeren.
    Bij alles jezelf afvragen ‘is het heel belangrijk dat ik dit nu doe?’ Of kan het ook morgen.
    Ook vind ik mijn zoon belangrijk. Belangrijk dat ik de tijd neem om van hem te genieten. Want voor je het weet is hij volwassen.
    Dus dan laat ik op werk lekker de boel de boel en ga ik hem wat vroeger van de bso halen.

NiVa0230, hummeltje5 en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina