Wanneer werk je er hard voor?

Discussie in 'De lounge' gestart door autumn86, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Daar zit ook een beetje het probleem. Als iemand iets goeds zegt over zichzelf, dan zegt diegene daarmee tegelijk iets over een ander die het anders doet. Al die eigen onzekerheid daarin is funest voor ons begrip naar elkaar. Als ik zeg dat ik ergens hard voor heb gewerkt dan zeg ik niks, én vind ik niks van degene die minder uren werkt of ander werk doet. Ik heb het dan puur over mezelf. Maar al die onzekere lange tenen raken daarmee direct geblesseerd door iets wat ze zelf aannemen.

NiVa0230, Kanarie, mutsje83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik werk nu voor mijzelf. Dat is pittig maar de toekomst ziet er goed uit. Kan straks een leuk inkomen hebben. Daar maak je uren voor en neem je ook het risico voor. Hoewel het risico wat ik loop niet te vergelijken is met het risico van mensen die veel meer geld moeten investeren.

Maar toen ik nog een baas had werd hard werken helemaal niet gewaardeerd. Ja door de baas.
    Maar het werd direct afgestraft door de rest van het personeel toen ik daar als rookie van 20 binnen kwam. Want als ik meer werk verzette dan vielen zij wel door de mand met de hele dag een beetje onderling mailen.
    Ik vond dat zo gek.

3. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    Het is precies wat je zegt, je betaalt extra voor het gemak van een aannemer. Als gewoon een goede timmerman zoekt hoeft dat echt geen 65 euro per uur te kosten. (regio het Gooi zit ik).

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Meeste wat wij ooit aan een timmerman hebben betaald is 40 per uur.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm ik heb een nieuwe iPhone 11 pro besteld, onder het excuus dat ik er hard voor werk :p
    Ben net mijn eigen bedrijf begonnen, wat nu heel lekker begint te lopen. Ik zie dat dus echt als beloning. En excuus.
    Heb mezelf al een nieuwe MacBook pro belooft als ik over een half jaar nog steeds goed ga :roflmao:

Lisa280887, Youtan, Huismuisie en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.732
    18.837
    113
    Vrouw
    Eigenlijk door dit alles te lezen, besef ik dat ik zo niet denk of daar niet echt bij stil sta.
    Ik zie een kapper bezoek, reisje, stuk taart, uurtje bankzitten niet als beloning ofzo. Men haar moet af en dan ga ik naar de kapper, we kunnen verlof samen nemen en het is schoolvakantie dus boeken we een mid-week je, ik heb zin in taart dus bak ik 1 en eet ik ervan, ik ga op de bankzitten als ik gedaan heb met wat ik wou doen.

hummeltje5, gitta en Maslov vinden dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En zeker nog lekker af laten trekken door de belasting ook :p

Aszz en DQueen vinden dit leuk.
  8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Natuurlijk. Kan ik ook eens iets af laten trekken.

Youtan, Huismuisie, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Nou eerlijk gezegd zeg ik dit wel eens :)
    In het verleden heb ik wel hard gewerkt en daarnaast 14 jaar gestudeerd.
    Maar door wat ik vroeger heb opgebouwd hoef ik tegenwoordig niet meer hard te werken en ik kan daar echt van genieten.

In mijn ogen is het niet nodig dat mensen zichzelf gaan vergoelijken als ze iets voor zichzelf kopen. Als je het goed hebt geniet ervan en laat je familie en vrienden ervan meegenieten. Dan hoef je je toch nergens voor te schamen.
    In mijn ogen moet je je pas schamen als je je voorspoed alleen maar aan jezelf uitgeeft. Maar dat is weer een ander topic.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Weet je wat voor de een echt een traktatie is is voor de ander normaal. Ik heb net appelbollen gemaakt voor vanavond. Kost geen kloot maar voor mij echt een traktatie voor de ander is het gewoon een appel in een stuk Bladerdeeg...

Ieder werkt hard op zijn eigen manier. Ik werk niet door ziekte maar met 2 tot 4 dokters afspraken per week en een huishouden met 3 kleine kinderen runnen, is voor mij op dit moment keihard werken. Dus als ik vanavond op de bank zit en de kids boven op bed heb liggen. Dan vind ik dat ik dat ik er hard zat voor gewerkt heb. Terwijl een ander zou zeggen je werkt niet dus dat kan je niet zeggen..

hummeltje5, DQueen en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. DQueen

DQueen Niet meer actief

100.000 % mee eens!

Nellie4 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik heb een baan van 36 uur in de week. Man ook. 36 uur is bij ons ook fulltime. Niemand werkt 40 uur. Is ook voldoende mbt zwaarte van het werk. Wij werken allebei hard, maar wat lekker is, is dat je je eigen tijd ook kunt indelen. Tuurlijk is het de bedoeling dat je regelmatig op de zaak bent, maar als je tussendoor iets privé hebt is dat geen probleem. Ik ben iemand die zijn telefoon altijd heeft aanstaan. Ik bepaal zelf wanneer ik opneem. Is dat een keer ‘s avonds en ik zie dat een jongere of pleegouder belt, dan neem ik soms ook op. Of ik mail of bel weleens op m’n vrije dag. Ik vind het, zeker als de termijntijd er weer aankomt van verlengen e.d. best een pittige baan. Hollen of stilstaan. Daar staat tegenover dat we gewoon een heel goed salaris hebben. Er komt ruim 5000 per maand binnen (samen dan hè) En dat geef ik makkelijk uit ook. Ik werk hard daarvoor en m’n werk vraagt veel energie.

Deel Deze Pagina