Hoi ik werk op een afdeling in een verpleeghuis met jong korsakov bewoners, Nu was ik vanaf vrijdag afwezig, ik moet as donderdag weer werken maar nu heeft een van de vrouwelijke bewoners allerlei uitslag en is erg ziek. De arts erbij en die waarschuwde direct dat zwangeren uit de buurt moeten blijven omdat het gevaarlijk is. Alleen een paar stagiaires ( ik ben zelf leerling verzorgende ig ) informeerden mij hierover omdat alleen zij weten dat ik zwanger ben. Vandaag komt de arts daar weer en hun zullen mij zeggen wat die mw heeft. Ik heb zelf bedacht om met huisarts/verloskundige te overleggen en ik zal het dus op mijn werk nu moeten vertellen. Jullie nog tips? Groet
Tja, die arts zegt dat echt niet zomaar, dus zou zo snel mogelijk contact opnemen met je leidinggevende. Die moet natuurlijk wat anders regelen... Als je het echt echt echt nog niet wil vertellen zou je kunnen overwegen om je ziek te melden, maar dat is ook weer zo wat.... Neem aan dat je best op een andere afdeling zou kunnen werken ofzo? Als smoes naar andere collega's zou je je kids in de 'strijd' kunnen gooien besmettingsgevaar, lage weerstand ofzo... Maar dat zou ik alleen in overleg met leidinggevende en arts doen
Ach ik vind het niet erg om te vertellen, had liever gewacht maar om me in zoveel bochten te wringen hoeft ook niet. Ik ga vandaag ff bellen ook naar de verloskundige. Bedankt voor je antwoord
Hoi, Kan zijn dat dit wondroos is? Is idd schadelijk voor zwangere vrouwen! Zeker voor de baby. Goed handschoenen dragen en handhygiene, en als het mogelijk is collega de bewoner laten wassen. Bewoner eten geven kan geen kwaad als je maar niet met de blote handen de plekken aan raakt.