Wanneer werkgever informeren geboorte?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door WhoseMe, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Mijn eerste is geboren om 20.54 en diezelfde avond heb ik mijn collega van de late dienst nog gebeld. Andere collega wist dat ik zou gaan bevallen, omdat ik haar belde om me af te melden voor de reanimatiecursus die ik die avond zou hebben. Heb ook gewoon eerlijk gezegd waarom ik niet kon komen.

    Bij de 2e heb ik de volgende ochtend mijn leidinggevende gebeld.

    Beide keren hebben ze een geboortekaartje gekregen.

    De laatste zwangerschap had ik geen werk.
     
  2. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bij mijn eerste bevalling had ik geen werk (tijdens de zwangerschap werd mijn contract niet verlengd). Toen heb ik het alleen de dag na de bevalling via whatsapp aan een paar leuke ex-collega’s laten weten en mijn directe collega een geboortekaartje gestuurd om op te hangen voor de ouders van de kinderen waar ik mee werkte.
    Nu heb ik een leuke leidinggevende van mijn eigen leeftijd. We wonen in dezelfde plaats en hebben zelfs wederzijdse vriendinnen/kennissen. Zij wordt dus tegelijk met andere kennissen en collega’s op de hoogte gesteld via whatsapp en krijgt later een geboortekaartje. Als ik een minder goed contact zou hebben met mijn leidinggevende zou ik het wel op korte termijn laten weten (eerste of tweede dag) maar geen kaartje sturen. Mijn werkplek krijgt namelijk ook al een kaartje.
     
  3. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Bij de geboorte van mijn eerste dochter had ik mijn directe leidinggevenden niet gebeld maar wel collega's waar ik echt mee samenwerk een appje gestuurd.
    Toen wel een geboortekaartje gestuurd.
    Na mijn verlof hoorde ik dat mijn leidinggevende het mij kwalijk nam dat ik niet even de moeite had genomen om te bellen.

    Onze 2de dochter is een week geleden geboren en weer heb ik mijn leidinggevende niet gebeld. Maar wel collega's geappt. Mijn leidinggevende zal het mij ongetwijfeld weer kwalijk nemen. Maar dat kan mij niks schelen, ze kriigt toch een kaartje. En buiten dat er kwam zo veel op ons af de afgelopen week, heb amper visite gehad, kon niemand om mij heen verdragen. Dan heb ik echt geen behoefte in een belletje met een persoon die het achter haar ellebogen heeft :oops:
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Bij beide zwangerschappen heb ik op maandag mijn leidinggevende gebeld (ben op zaterdagavond en vrijdagavond bevallen). Directe collega's ge-appt.
    Verder een kaartje gestuurd naar de locatie. Deze hangt dan enige tijd in de pauzeruimte. Ik heb vorige week het kaartje van de jongste op mijn groep gezet, (bij de kaart van de oudste). Hij heeft bijna 8 maanden in de pauze ruimte doorgebracht ;)
     
  5. marthajonesb

    1 dec 2013
    48
    8
    8
    Bij mijn eerste heb ik pas mijn werk geïnformeerd toen mijn dochter uiteindelijk thuis was. Dit was na vijf dagen, toen was duidelijk dat er geen gelukkig niet direct een operatie nodig was, was nog wel onzeker of dit in de maanden daarna alsnog zou moeten. Gezien de "fantastische" support (niet dus) van mijn collega's tijdens de hele spannende zwangerschap en in het bijzonder van mijn leidinggevende had ik ook geen behoefte ze eerder iets te melden. Het was omdat het moest.
     
  6. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Ik heb mijn collega’s een appje gestuurd en een geboortekaartje naar de afdeling gestuurd. Eerlijk gezegd verwacht ik nu een telefoontje van mijn baas om me te feliciteren ipv dat ik hem nog een persoonlijk moet bellen.
     
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik heb toen mijn leidinggevende en collega's een berichtje gestuurd via de groepsapp en kreeg allemaal felicitaties! Daarna ook kaartjes gestuurd (werkte op twee afdelingen en beide afdelingen kregen een kaartje). 3x kraamvisite gehad van collega's, erg lief en leuk!

    Zou ik de volgende keer weer zo doen. Ik vind het zelf heel raar als je niet persoonlijk je leidinggevende inlicht over de geboorte van je kindje. (kan dus ook via de app! Mijn leidinggevende appte terug dat ik maar moest bellen als ik er een keer aan toe was :p)
     
  8. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ik heb mijn leidinggevende nog dezelfde dag geappt en een berichtje in de groepsapp gezet met overige collega’s. Ik zou het echt heel slordig vinden als m’n leidinggevende het via via zou horen of bijvoorbeeld op Facebook zou moeten lezen. P&O heb ik ook dezelfde dag gemaild.
    Ik heb 2 kaartjes naar het bedrijf gestuurd. Eentje voor m’n werkgever en eentje voor in de pauze ruimte. Van m’n werkgever kreeg ik daarna een mooi boeket thuis bezorgd.
     

Deel Deze Pagina