Werken in de thuiszorg?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ssgerundt, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik werk in de thuiszorg, moet nog 5 weken en heb het nu al moeilijk met het werk. 6 uren achter elkaar schoonmaken valt best wel tegen....
    Stofzuigen en door de knieen gaan is niet meer al te makkelijk.
    Mijn vraag nu is, gaan jullie thuis ook nog gewoon schoon maken en vooral gaan jullie nog op een trap staan?
    Ik ben nu 28 weken zwanger en vroeg mij dat eigenlijk wel af ook voor mijn werk?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik doe alleen de dingen waarvan ik denk dat ik ze nog zelf makkelijk kan. Zoals dweilen word wel behoorlijk afzien dus dit doe ik nu minder als voorheen. En ik doe alles op eigen tempo. Maar in de thuiszorg valt dit niet mee denk ik.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik werk helemaal niet ( studeer), maar ik stofzuig zelf niet meer. Ik heb best veel last van mijn rug, dus zulke klusjes laat ik nu door mijn vriend doen. Ook de badkamer vergt teveel van mijn rug. Ook het bed verschonen doet mijn vriend nu.

De was, Wc, Keuken en het afstoffen doe ik nog wel. Maar niet zoveel als eerst.

Het lijkt me ook erg zwaar werk voor een zwangere vrouw dat jij doet.

4. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Jeetje dat je dat nog allemaal doet :confused: Lijkt me erg zwaar. Ik ga zeker niet meer op een trap staan ofzo. En thuis schoonmaken doe ik alleen kleine beetjes.. Het meeste doet mijn man nu.. Heb je nu geen recht op aangepast werk ofzo?

5. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik werk ook in de thuiszorg, maar ben nog niet zo lang zwanger.
    Ik werk ook alleen de ochtenden maar, maar weet nu al dat het thuis allemaal wel op een wat lager pitje komt te staan. Mijn man neemt nu omdat ik zo moe ben al heel wat uit handen.
    Het gebeurd dan wel niet helemaal zo, als ik het zelf zou doen, maar ik ben al lang blij dat het bij gehouden word.

6. Miranda1

Miranda1 Lid

9 jan 2007
    10
    0
    0
    Thuishulp
    Noord-Brabant
    Ik werk ook in de Thuiszorg en ben sinds gisteren in de ziektewet, heb veel te veel last van mijn banden en bekken.

Heb Vrijdag een afspraak bij de fysio, en hoop dat die me kan helpen.

Zelf werk ik 24 uur per week op contract maar ik werk meestal rondt de 28 tot 30 uur en dat is nu gewoon veel te veel kan dat niet meer en dan ook thuis nog.

Mijn man stofzuigt en schud het bed enzo, krijg het niet meer voor elkaar en als ik het thuis al niet kan laat staan dan bij de clienten waar ik werk.

De verloskundige heeft ook al gezegd dat als ik straks weer zou kunnen gaan werken ik gewoon halve dagen moet gaan en niet meer de uren die ik normaal werk want dan is gewoon teveel.

Als ik jou was zou ik gewoon even met je leidingevende overleggen om de helft van je uren in de ziektewet te gaan.

Succes ermee.

7. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    ook ik werk bij de thuiszorg als huishoudelijk medewerkster
    ben nu 16 weken zwanger tot nu toe lukt het werk me wel ben alleen bang voor hoelang !
    gr anja

8. Danny

Danny Niet meer actief

Ook ik werk in de thuiszorg en werk sinds ik 15 weken zwanger ben nog maar 13 van de 28 uur in de huishouding. En ik vind t nu al steeds zwaarder worden. De andere uren werk ik op kantoor dit is goed te doen zo. Als ik jouw was zou ik t hier eens over hebben met je leidinggevende en eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Denk aan jezelf meid!

Sterkte,
    Liefs Danny

9. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    ik werk ook bij de thuiszorg en doe ook huishoudelijke hulp.ik ben zelf nog maar pril zwanger maar mijn baas zegt nu al tegen mij hey meid rustig aan doen en als het niet meer gaat doe je het niet meer en dan kijken we naar een andere oplossing wat een fijne baas heb ik toch! hihi

10. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Wat heb ik weer een geluk lees ik wel weer. Ik werk ook als huishoudelijk hulp bij de thuiszorg maar toen ik melde dat ik zwanger was toen kwam mijn manager met een passende oplossing. Eerst wilde ik dat niet omdat ik dacht dat ik het wel kon vol maken maar nu ben ik toch echt blij dat ik toch voor de keuze heb gestaan en de juiste keuze heb gemaakt. Er werd me namelijk aangeboden om op de afdeling planning te komen werken. En daar zit ik nu vanaf oktober. Ik werk 3 dagen en dat bevalt me goed. Heb echt de juiste keuze gemaakt en ben blij dat mijn manager meteen met me mee dacht. Werk nog wel vor 3 uurtje in de zorg maar goed wat is nou 3 uurtjes tegenover 30 uur in de week. Misschienis er voor jou nog een oplossing te vinden. Ik zou het gewon eens na vragen.

Succes ermee en denk aan jezelf hoor!

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    even offtopic :)

toppie manager iniemienie :)

fijn he als je manager met je meedenkt ik heb ook zo'n fijne manager in de wijkverzorging ,denkt als eerste aan haar personeel.

Deel Deze Pagina