rode bultjes/vlekjes in gezichte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetness, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Hoi,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft af en aan rode vlekjes in zijn gezicht. Vooral op zijn wangetjes en af en toe ook op zijn voorhoofd. Het gekke is dat het het ergste is als ik hem uit zijn bedje haal en het dan langzaam minder wordt, wegtrekt zeg maar (niet volledig maar het is daarna een stuk minder opvallend). Ik heb niet de indruk dat hij er last van heeft maar het staat zo sneu. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag, ik gaf Nutrilon Standaard en gebruik nu als uitprobeersel Hypo Allergeen maar het is niet minder geworden. De ene keer heeft hij er veel last van, de andere keer bijna niet.

Zelf dacht ik misschien aan warmteuitslag omdat hij op zijn buik slaapt...iemand misschien een andere verklaring?

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Misschien een allergische reactie op wasmiddel oid?

En anders zou ik inderdaad ook aan warmte uitslag denken.

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik zat ook te denken aan een overgevoeligheidsreactie op het beddengoed. Probeer eens met een ander (hypoallergeen) wasmiddel te wassen?

4. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn zoontje heeft ook vaak last van rode plekjes op zn gezicht. Ook heeft hij vaak last van een schrale droge huid. De ene keer is het haast helemaal weg terwijl een dag later hij het weer veel erger heeft.
    Ik was alles met neutral maar merk daar heen verschil in. Hij lijkt er zelf gelukkig geen last van te hebben.

5. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Raar he? Ik deed eerst al zijn was inderdaad met Neutral, ook het beddengoed en ben daar een paar weken geleden mee gestopt. Ik ga toch weer eens proberen om weer met Neutral te wassen want ik weet eigenlijk niet zo goed of het toen minder was. Nog even zoeken dus....

Bedankt meiden!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    misschien zijn het gewoon hormoon pukkeltjes?

krijgen alle kindjes de eerste maanden wel wat van.
    misschien dat je met google wat voorbeelden kan vinden.

Deel Deze Pagina