Hoop 3 of 4 jaar.. Maar eerst maar eens een man vinden waar ik wel op kan bouwen en niet wegrent voor zn verantwoordelijkheden. Zodra de relatie dan stabiel is en we willen t beide, dan zou ik graag nog een kindje willen.. maarja eerst maar eens die man vinden haha
ik wil er geen meer na de eerste leek een leeftijdsverschil van 2 jaar leuk. maar het lukte ons niet zo snel. uiteindelijk schelen zoon en dochter nu 3 jaar en 9 maanden. En dit is ook leuk. oudste gaat naar school dus heb ook de tijd om de jongste eens rustig in bad te doen enzo. en zoontje begreep alles al goed. dus maakte het wat bewuster mee dat er een baby zou komen.
Tussen Beer en Bloem zit 2 jaar, en een paar weken. Ideaal naar ons idee! Alleen waren we met 9 maanden al begonnen, dus t had korter op elkaar gekund.
Ik ben nu het laatste kind aan het uitbroeden. Tussen mijn eerste en tweede kind zitten 25 maanden. Tussen mijn tweede en de derde zit zometeen 3,5 jaar. Tussen mijn eerste en mijn derde zit straks 5,5 jaar.
TS: Mij leek een jaar of 2 ertussen altijd wel ideaal. Maar onze oudste sliep erg slecht en daardoor hebben we het een tijd uitgesteld en durfden we er pas weer voor te gaan toen ze bijna 2 was. Een baby erbij terwijl onze oudste ook nog een paar keer per nacht wakker werd, durfden we echt niet aan. Toen kwamen er vervolgens een aantal miskramen en zat er niet 2jr8mnd tussen, maar bijna 4 jaar. Plannen kun je het dus niet, maar je hebt iig wel controle over hoe lang er minimaal tussen zit, en als jij het niet ziet zitten om vlot er alweer voor te gaan, zou ik dat niet doen. Wat je al zegt: jij hebt het grootste deel van de zorg voor je rekening, dus jij moet het aandurven en -kunnen.
Nou in sommige gevallen dat ook niet helemaal . Ben expres overgestapt na de jongste (wat ook een verrassing was) op een zwaardere pil maar het heeft niet mogen baten. Zal toch drastisch worden na deze 4de want wil echt geen kinderen meer.
Tussen onze dochters zit precies 18 maanden leeftijds verschil. Wij hoopten hierop en onze wens is uitgekomen, ik was meteen zwanger net als bij onze eerste. Als je nu al twijfelt of je het wel aankan zou ik wat langer wachten. Het is namelijk niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk erg zwaar.
Tussen dochter en zoon zit op 6 weken na 2 jaar verschil. Mocht er nog een derde kindje komen, zal hier een jaar of 4 tussen zitten. Hoewel het nu wel heel leuk is hoe de kinderen met elkaar spelen, hebben we het eerste jaar ook als best zwaar ervaren. En aangezien zoontje echt moeilijker is dan dochter destijds was (behalve met slapen), zouden we dit echt niet nog een keer willen (en kan ook helemaal niet, zoontje is al anderhalf namelijk). Tja, we zijn er nog helemaal niet over uit óf we überhaupt voor een derde gaan over een paar jaar, dus ja
Hier zit er negen jaar en drie maanden tussen. Niet mijn bewuste keuze als het aan mij had gelegen had ik nog een kind van een jaar of 11 al gehad. Twee jaar of drie jaar er tussen had ik zeker wel gewild. maar het lot besliste anders na zeker 7/8 jaar niks gebruiken dacht ik dat de kans op een tweede uit gesloten was. Tot ik in mei 2009 onverwachts toch nog zwanger raakte van de tweede. A.s vrijdag word zij vierjaar. En ik kan op recht zeggen. Ook al kriebelt het nog wel eens dat ik geen kinderen meer wilt hebben. Komt door mijn leeftijd moet ik zeggen. In juli word ik 40 en persoonlijk vind ik het te oud. Niet dat het te oud is hoor hwah. Maar voor mij wel een duidelijke leeftijdsgrens. Trouwens mijn lat is a.s maart 47 jaar. Die is over drie jaar 50. Wat je ook wilt kinderen krijgen is niet te sturen.
Onze meid is nu 7maanden. Na haar eerste verjaardag willen we wel voor een tweede gaan. Tussen mijn zus en mij zit 4 jaar verschil. Ik vond dat als kind altijd te veel.
Tussen 1 en 2 zit 1 jaar en 5 weken en tussen 2 en 3 zit precies 11 maanden. Tussen 1 en 3 zit dan 2 jaar en 4 dagen. Ik zou niet anders gewild hebben.
Hier een kleine 15 maanden verschil tussen de kinderen. Het liefst had ik tussen de tweede en hopelijk derde een jaar of twee verschil gehad, maar mijn man wilde wachten. Nu is de jongste bijna twee en gaan we er weer voor.
Hier zit er precies 2,5 jaar tussen en dat vind ook ook echt het ideale leeftijdsverschil. Maar je hebt dat natuurlijk niet helemaal zelf in de hand, wij hebben geluk gehad.
Snap ik heel goed. Dit topic staat ook echt niet op zijn plek hier. Je kan het niet plannen, maar wel wensen. Alleen komen wensen helaas niet altijd uit
Morgen zou leuk zijn Daarna toch echt wel een paar jaar er tussen.. snap niet hoe sommigen t volhouden zo veel kids achter elkaar..!
dit dus. Lijkt me heerlijk trouwens om tegen man te kunnen zeggen : schat,zullen we? En 9 maand later ligt er een gezond kindje op mn arm.