Bij mij kriebelde het alweer na 9 mnd. Maar gewacht tot 18 mnd. Vlot weer zwanger. Tussen de eerste en tweede 2 jr en 4 mnd. Daarna ongepland zwanger van nr 3. Scheelt 2 jr en 2mnd met de tweede. Als ik het over mocht doen had ik er langer tussen gelaten. Met 3 kindjes in de leeftijd 0,2,4, allebei een drukke baan, huishouden, sociaal leven, sport etc,.. Kom ik wel wat uren per dag te kort. Maar dat bedoel ik niet negatief. Ik vind gewoon veel leuk, ben graag actief. Maar ik vind het zorgen wel pittig. Ik ben niet zo'n babymoeder. Ik trek er het liefst een hele dag op uit met wat oudere kids. Ik snap trouwens de opmerkingen van het niet voor het zeggen hebben. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg vrouwen waarbij het wel volgens wens gaat. Gezinsplanning is toch niet raar ofzo?
Nee het is logisch dat je zoiets wil plannen. Het is alleen wat vreemd er van er te gaan dat iedereen maar gewoon zwanger wordt wanneer het uitkomt.. dat is mij niet gelukt.
kan me hier bij aansluiten, een kind krijg je en je kunt het niet echt plannen want het moet ook nog lukken. ik wilde heel graag een kindje maar heb weinig kans om zelf zwanger te worden. het is niet vanzelfsprekend dat je gewoon maar zwanger wordt. ik heb u een dochter via een draagmoeder en dus een dochter gekregen een2de zou ik best willen maar vermoedelijk zal dit er niet in zitten.en ik ben ontzettend blij met mijn dochter die ons door de draagmoeder is geschonken
Tussen ons zoontje en dochtertje zit 2 jaar en 2 maanden, dit vind ik ideaal! Mochten we nog een derde wondertje krijgen zou ik het liefste ongeveer 4jaar verschil tussen de tweede en derde willen. Drie zo snel achter elkaar lijkt me allemaal te hectisch. Ik wil er dan wel ook weer optimaal van kunnen genieten.
Zo snel mogelijk! Als het ons maar eens gegund is. Omdat deze eerste al zo moeilijk is, wil ik het snel weer gaan proberen voor een eventuele tweede. Nu eerst gewoon hopen dat er tenminste een eerste in zit. En dat degene die er nu zit, blijft plakken.
Wij zijn nu bezig voor ons 3e kindje! We hebben een dochter van 4 en een zoontje van 16 maanden. We hopen dat het snel raak mag zijn. Onze dochter kregen we na 1.5 jaar medische molen. En ons zoontje kwam spontaan met pcos en maar 3% kans op een natuurlijke zwangerschap! Ben benieuwd hoe lang het nu duurd, we zijn alweer 9 maanden bezig, waarvan 3 bij de gyn.
Tussen de 1e en 2e zit 4 jaar. Geen bewuste keuze geweest.. Was vorig jaar zwanger van nr 3 en dat is helaas een miskraam geworden, anders had er 1,5 jaar tussen gezeten. Had ik heerlijk gevonden! Nu gaan we in de zomer weer proberen voor een 3e en dan zal er ong 2,5 jaar tussen komen te zitten.
Tja wij zijn al blij om na jaren eindelijk een gezond kindje gekregen te hebben. Je hebt het niet voor het zeggen.... Na een hele hectische start heb ik wel maanden gedacht 'dit nooit weer!' maar nu kriebelt het af en toe. We moeten sowieso wachten tot een jaar na de keizersnede en of het weer gaat lukken is maar de vraag. Leeftijdsverschil is dan eigenlijk wel het laatste waar ik me druk over maak. Ik weet hoe dankbaar ik nu mag zijn en dat ben ik dan ook.
Zit 13 maanden verschil tussen, pittig maar zeker niet minder gewenst! We willen graag een 3e daar wachten we dan bewust nog even mee. Van het zomer willen we weer proberen, zodra die er dan zal zijn gaat de oudste naar school.
Voor ons is het al een wonder dat wij een eerste mogen ontvangen ivm medische geschiedenis van mijn vriend. Ik zou waarschijnlijk 4 jaar wachten voor dat er pas een 2e komt. Als we dat ooit nog van plan zijn.
De oudste is nu net 6 en de 2e is nu 3.5 jaar. Als er een 3e komt dan niet eerder dan de jongste naar school gaat. Ik vond het best pittig, een peuterpuber en een huilbaby.
Ik hoop deze maand eindelijk zwanger te zijn (wishfull thinking) En dan redelijk snel voor een 2e hopen we
Hier weer gaan proberen toen onze eerste dochter 10 maanden was. Na 4 rondes was het raak en er zit officieel 21 maanden tussen, maar omdat mijn oudste 2,5 maand te vroeg geboren is en ook wat achterliep in mentale en fysieke ontwikkeling (liep bijvoorbeeld ook nog niet toen onze jongste geboren werd) voelde het eigenlijk als nog minder verschil. Ik ben blij dat het ons gegund is, maar kan niet zeggen dat ik het makkelijk vind deze eerste periode. Ik denk dat ze later wel heel leuk samen zullen spelen en heel veel aan elkaar zullen hebben! Bij een derde zal er wel een stuk meer verschil zitten