Wanneer wil je weer kindje krijgen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dogs84, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel jaar van leeftijdsverschil voor de kinderen?

1. 1 jaar

2. 2 jaar

3. 3 jaar

4. 4 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Soms kriebelt het hier al wel maar nu zit zoonlief in een pittige fase waarin ik dan weer mn handen vol heb dat ik denk poeh zo is t wel prima hahaha

Iig in onze gezinsplanning hebben we bedacht naar n tweede uit te kijken als de eerste naar school gaat. Lekker weer quality time voor de beeb...

2. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Tussen de oudste en zijn zusje zit 3 jaar en 4 maanden. We wilden liever minder verschil, maar we hebben daartussen helaas een kindje verloren.

Nu ben ik echt geheel onverwacht zwanger geraakt, was niet de bedoeling. Maar wel erg blij mee!! Ze zullen ongeveer 13 maanden schelen. Voor nu zie ik alleen maar voordelen. Al zal het vast even pittig worden!!

3. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Tja in "zwanger worden" staat ie beter zeker! Wat een gezeur altijd over gepast en ongepast. Sorry ik bedoel dit niet persoonlijk maar je moet hier de laatste tijd zo ongelovelijk bedacht zijn wat je hier plaatst terwijl "geplande kinderen" ook bij zwanger worden horen. Natuurlijk is het niet leuk om zoiets te lezen als je moeilijk zwanger kunt raken maar je ziet de titel van het topic toch? Open hem dan gewoon niet.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het stond in de lounge, daar hoort het niet he? Buiten dat is het überhaupt niet leuk.. waar het ook staat.

5. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je hoor ben alleen bang dat ze hier ook de hele meute over haar heen gaat krijgen ;)

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn dochter is nu 5 en mocht ik deze ronde zwanger raken dan zit er 6 jaar tussen..Natuurlijk had ik het leeftijdsverschil kleiner gehad maar helaas valt een zwangerschap niet te plannen en zijn wij ondertussen bijna 2 jaar bezig inclusief 1 miskraam.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij hebben bewust gewacht tot onze zoon wat ouder was, en gaan nu dus voor een tweede, en ja dat is dus 'gepland' maar daarom kan het ook wel helemaal niet lukken, dat weet je nooit! maar daarom mag je toch wel plannen wanneer je er eventueel aan wil beginnen/klaar voor bent? ja, je 'krijgt' een kindje, maar je bent wel bewust bezig hem te maken/krijgen....

8. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Topic past zeker wel bij zwanger worden..indirect is dat toch ook de titel...

Het blijft altijd lastig voor de nog niet zwangeren om dit soort items te lezen waarin men bespreekt wanneer we voor n volgende beeb gaan. Denk dat we allemaal er bij stil staan dat het voor de een lastiger gaat dan voor de ander maar dat het voor ook weer heel veel vrouwen wél gepland gebeurd.. thats life hoe oneerlijk dat ook is.

9. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Zo'n big deal is het niet toch?

Persoonlijk vind ik dit soort topics wel fijn/leuk. Zo zijn er meerdere topics. Ook sommige die ik niet leuk vind...nou die lees is gewoon niet;)

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Hier kriebelt het wel, maar soms is er weer die twijfel! Voorkeur is om er minimaal 3 jaar tussen te hebben....

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Voor mij is het wel een big deal. Ik WIL namelijk nu een kindje, je hebt alleen niets te willen. Dit soort topics kwetsen mij. Maar goed, ik blijf hier weg want ik word toch niet begrepen ;)

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Je neemt het in mijn ogen te zwaar op.....want ook ook jij 'wilt' een kindje...of we het daadwerkelijk mogen krijgen is een ander verhaal. Bedoel het niet gemeen ofzo....maar probeer het anders te zien! Ik neem aan dat we elkaar allemaal een kindje toe wensen. Ik hoop ook echt oprecht dat jij snel zwanger bent!

13. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Idd ik heb ook soms kriebels en/of twijfel. Ik wil eerst genieten met ons zoontje.

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb gestemd op 3 jaar.

Voordat ik moeder was wilde ik graag mijn kinderen snel op elkaar hebben. Dus 2 jaar, of minder leeftijdsverschil.
    Uiteindelijk kreeg ik een keizersnee en moesten we toch sowieso een jaar wachten met zwanger worden. Daarnaast moeten wij weer de MMM in en daar moet ik ook geestelijk en lichamelijk wel klaar voor zijn natuurlijk.

Toen zoontje bijna 2 werd vond ik het heel erg dat ik nog niet zwanger was, maar nu zoon 2 jaar en 4 maanden is en vol op aan het peuterpuberen is, vind ik het eigenlijk heel fijn dat ik niet nu (hoog)zwanger ben of net bevallen. Het lijkt me echt heel pittig om NU een baby te krijgen. Dus al met al is het toch, voor mij, maar goed dat zwanger worden door omstandigheden nog niet kan.
    2,5 jaar is nu eenmaal niet de meest gemakkelijke leeftijd van een kind en om dan in die periode een baby te krijgen....pfoe! Natuurlijk is het te doen, maar het lijkt mij een stuk relaxter als die peuterpubertijd zo ongeveer is afgerond.

De verwachting is nu dat zoon bij ruim 3,5 jaar grote broer wordt, als ik weer net zo snel zwanger word via de MMM als de vorige keer en alles goed blijft gaan.
    Duurt het langer of krijg ik een miskraam tussendoor, dan is hij misschien wel al net 4 jaar en ook daar heb ik vrede mee.

15. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    #95 Kreeftje89, 23 feb 2014
    Laatst bewerkt: 23 feb 2014
    Wij wilde weinig leeftijds verschil wilde eerst ongeveer 9 maanden ont zwangere daarna vond ik alles best met 6/7 maanden compleet bv afgebouwd voor een menstruatie die kwam netjes daarna begonnen met ronde 1 werd die maand weer netjes ongesteld vond het geen teleurstelling komt wanneer het komt en was blij te zien dat alles weer normaal was vol goeie moed naar ronde 2 menstruatie bleef uit was weer zwanger. Precies 9 maanden de tijd die ik wilde ont zwangere bleek ik weer zwanger. Precies hoe ik het voor me zag en in me hoofd had kwam uit. Zwangerschap verloopt tot nu toe goed hopen natuurlijk dat we ons beebje gezond en wel in aug mogen vasthouden.

Snap best dat je daar geen keus in hebt en vind verschrikkelijk voor de vrouwen bij wie het niet makkelijk gaat. Maar statisch gezien is de kans dat je binnen en jaar zwanger bent best groot. Dus als je het voelt kriebelen ga er voor meid;)

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    je hebt het natuurlijk niet voor het zeggen maar het lijkt onze het leukste om 2 a 2,5 verschil te hebben..

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik hoop dat het ons in 2015 weer gegund zal zijn. :)

18. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik stemde 3 jaar, maar dan moet het eerst wel gaan lukken voor een eerste kindje ;)

Deel Deze Pagina