Wanneer wil jij de eerste kraamvisite?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door whitequeen, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De kans dat ik een keizersnede krijg is heel groot en zal daardoor minimaal 3 dagen in het zkh liggen, in die tijd mogen uiteraard mijn ouders, schoonouders en schoonzus met vriend langskomen maar de rest niet. Ook is de kans er dat ons meisje te vroeg komt en ook in dat geval wil ik niet dat het ziekenhuis rondloopt met familie als ze nog in de couveuse ligt. Misschien mijn peettante waar ik een goede band mee heb maar de rest moet maar wachten tot we thuis zijn, normaal lopen ze de deur ook niet plat dus ik zou niet weten waarom dat nu wel moet :D

    Over hoe snel na de geboorte ouders ed twijfel ik nog over. Ik denk dat het beter is om eerst rustig met 3e te wennen, aan te leggen, alle gezondheidschecks en aankleden achter de rug en dan bezoek, echter denk ik ook wel dat ik zo trots ben en zo vol van emoties dat ik niet kan wachten tot mn ouders er zijn :) (tsja en dan kun je geen onderscheid meer maken he, voor de goede orde...)
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier in het ziekenhuis niemand wel bellen pas als we weer thuis. uitzondering van mijn moeder die past op fynn tijdens de bevalling.

    dag 1 mogen schoon ouders even komen en daarna de rest die ons aan het hart gaan. de rest mag op het kraamfeest komen.
     
  3. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Familie mag hier zowiezo direct langskomen. Zou het eerder vreemd vinden als dat niet zo is!
    Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik het zo gewend ben.
    Persoonlijk zou ik het echt heeeeeeel raar vinden als je je kind een week lang weghoud van de buitenwereld.

    Wat ik wel weer zou kunnen begrijpen is dat familie gewoon kan komen kennismaken en jullie daarna een paar dagen goed met rust laten. Maar zo lang wachten tot opa en oma hun kleinkind kunnen zien, nee dat kan ik persoonlijk niet echt begrijpen.
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    wat hier trouwens niet gebeurd is het kindje van hand tot hand laten gaan.

    de ervaring met fynn leert dat als ze zo klein zijn daar heel onrustig van kunnen raken dus de eerste periode gaat het alleen naar papa of mama.
     
  5. kjara

    kjara Actief lid

    7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij de eerste had ik meteen de hele dag familie op visite, heel leuk allemaal maar dat wil ik deze keer dus niet!
    deze keer wil ik het zelf in de hand houden, heb dat ook al heel duidelijk tegen me man gezegt.
    als je me twee weken terug had gevraagt wat ik deze keer zou doen dan had ik gezecht dat ik de geboorte kaartjes pas 2 weken later zou versturen en alle gordijnen hermetisch dicht had gelaten, maar dat is nu al iets milder hoor, de kaartjes doe ik zowiezo wel een aantal dagen later versturen, ouders en schoonouders mogen wel even (niet te lang dus) komen kijken, en verder kijk ik hoe ik me voel en wat ik aankan op dat moment.
    en de baby in de ronte bij de visite doe ik niet meer.
    ik wil nu rust en alle tijd om aan elkaar te wennen en genoeg tijd voor mijn zoontje hebben, voor hem is het tenslotte helemaal een verandering.

    kijk gewoon hoe en wat je je voeld op dat moment, zeg van te voren duidelijk wat je wel en niet wil, en dan kan je het altijd nog aanpassen als je er op dat moment anders over denkt.
     
  6. Yotsuba

    Yotsuba Fanatiek lid

    22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Close friends en family (dus mijn ouders,mijn broer en zijn vriendin en zijn zus en man en zijn moeder)
    En mijn beste vriendin met haar vriend en als hij er behoefte aan heeft de beste vriend van mijn vent wil ik wel graag meteen zien, andere vrienden liever na een aantal dagen :)

    Gezien wij voor onze uk komt ook gaan verhuizen gaan we waarschijnlijk een groot feest geven maar hoe en wanneer geen idee..
     
  7. Gravid

    Gravid Niet meer actief

    Mijn ouders mogen direct komen, evt gelijk met mn zusjes.
    Schoonzussen/zwagers, s.moeder die mogen gewoon in de kraamweek komen.
    al hou ik wel agenda'tje bij wie wanneer kom, wil nie elke dag het huis vol hebben, en 's avonds sowieso niemand.
     
  8. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ligt eraan hoelaat de kleine geboren word. maar als dat overdag is mogen eerst mijn fam komen ouders & broers daarna schoonfam.
    de dagen die daarop volgen mag de rest langskomen.
    hoop dat de meeste de eerste 3 weken komen dan heeft me man vakantie en me moeder komt ook nog een weekje helpen

    xx sky
     
  9. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wat is raar?.... doen waar jij je goed bij voelt! jou bevalling en kindje en jouw kraamweek! dat kan je niet meer over doen

    wat de familie ervan vind hun probleem


    wij hebben t bezoek druppelgewijs gedaan
    en accepteerde geen bezoek als ze niet gebeld hadden

    na 2 weken hebben we een kraamborrel gehouden


    nu zal mn dinnetje en schoonmoeder (die past op onze meis) wel zo snel mogelijk na de bevalling komen, maar dat is op ons verzoek;)
    de rest kan wachten
     
  10. Joosie

    Joosie Bekend lid

    27 sep 2008
    614
    0
    0
    Als wij ons goed voelen mag er gewoon kraambezoek komen.
    Bij een vriendin van ons waren we er ook al binenn 24 uur.

    Kijk als ik mij niet goed voel dan niet, maar anders is het gewoon welkom.
     
  11. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat is bij ons de eerste 2 dagen gebeurd met als gevolg een hele onrustige baby. Daarna niet meer gedaan en toen een hele rustige baby. Raad het dus ook niet aan, van hand tot hand laten gaan.

    Ik ben in het zh bevallen en 's avonds is de naaste familie (zussen en (schoon)ouders) nog even komen kijken. Heel eventjes maar, dat vond ik wel leuk. Maar wij hadden bewust het zh niet vermeld op het geboortekaartje omdat we daar zo weinig mogelijk bezoek wilden. Maar toch waren er dagen dat er zoveel bezoek was namiddag, dat ik zo moe was, even wilde rusten en op m'n gemakje eten en dan was het avondbezoek er alweer. Dat vond ik echt niet leuk. Was heel blij dat ik thuis was!
     
  12. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :) hier ook niet van hand tot hand
    behalve oma opa en overgrootopa en dan niet zonder handen te wassen:)
    en eigenlijk nog niet
    ze is kieskeurig bij wie ze wel of niet op schoot wilt/gedragen worden oid
     
  13. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt, zo simpel is het gewoon.

    Wij zijn er vrij makkelijk in. Zoals ik er nu over denk mogen ouders en broertje&zusje wel gelijk komen kijken. In de dagen er na is iedereen gewoon welkom.
    Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe gehavend ik uit de strijd kom, dus wie weet heb ik er niet eens zo'n behoefte aan. In dat geval is het ook simpel, dan wachten ze nog maar eventjes.
    Kindje van hand tot hand, ik vind het prima maar als ik merk dat kindje er niet goed op reageert dan is dat feestje ook zo afgelopen ;)
     
  14. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ayla is om 18.37 uur geboren en later die avond hadden we alle ouders en broertje en zusjes al over de vloer. Ik wilde Ayla wel aan de hele wereld laten zien :D. In de kraamweek heb ik heel weinig bezoek gehad en dat vond ik echt vreselijk. Ik wilde Ayla zo graag showen, maar er kwam niemand :(. Ik denk dat je het gewoon op dat moment moet bekijken. Wil je wel bezoek dan kan je dat aangeven. Maar zit je er niet op te wachten zeg dat dan ook gewoon duidelijk als mensen bellen.
     
  15. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ik vind het niet raar om bezoek pas na de kraamvisite te ontvangen. Ik zelf zou wel kiezen voor de ouders / schoonouders. Voor hun is het ook een heel bijzonder moment. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen.

    Bij mijn zoontje had ik de dagen in het zh veel bezoek gehad, ouders en schoonouders kwamen iedere dag en ook vrij lang. Door een complicatie van de ks had ik veel pijn en tijdens de kraamweek hebben wij dan geen verdere bezoek ontvangen en de oma's en opa's mochten max een uurtje komen.

    Dit keer wil ik niet meer zoveel bezoek, of althans niet zo lang in het zh. Na de bevalling willen we eerst een paar uur voor ons zelf, voordat de oma's en opa's mogen komen. Eerst moet ons zoontje rustig wennen aan de baby. Overige familie zullen wij na de kraamweek ontvangen en de rest is tijdens kraamfeest.
     
  16. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn zoon is om 00:15 geboren en we zijn 4 uur in het ziekenhuis gebleven. De volgende ochtend om 8:30 zijn we mensen gaan bellen. Mijn schoonouders waren er rond het middag uur. Prima! Even 12 uurtjes met zijn 3-tjes geweest en dat was prima.

    Mijn dochter werd geboren om 12:15 en toen hadden we 's middags al bezoek (mijn moeder en zus). Ook helemaal goed. Ik voelde me prima dus waarom niet.

    Mijn kinderen hebben bij elk bezoek wel op de arm gelegen maar we hadden altijd maar maximaal 2 bezoekers. Enne.. als hij / zij lag te slapen.. jammer dan.. dan even niet. Ze hebben er beide helemaal niets aan over gehouden.

    Ik vind het juist heel gezellig als er bezoek is (zolang ze zelf hun koffie maar pakken hihi)... maar niet iedereen hoor. (s) ouders, zussen en beste vriendinnen / vrienden. Klaar.. De rest komt later wel.
     
  17. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De opa en oma's mogen gelijk langskomen (nadat we eerst een paar uurtjes hebben kunnen bijkomen natuurlijk) en de zussen met aanhang ook, maar het liefst niet allemaal tegelijk en vooral ook niet te lang.
    Ik hoop niet dat dat nog een probleem gaat worden, want de familie van m'n vriend woont 2,5 uur rijden hier vandaan. Maar toch wil ik het zo rustig mogelijk houden. Ons gezinnetje is het belangrijkste.

    Daarna kijken we wel hoe het gaat denk ik. Kan nu nog niet voorspellen of ik juist snel veel bezoek wil hebben of juist meer verspreid. Vorige keer lag ik nog een paar dagen in het ziekenhuis en dan was het veel makkelijker om bezoek langs te laten komen voor m'n gevoel. In het ziekenhuis zijn mensen sowieso niet geneigd om lang te blijven hangen.

    Over afgeven van de baby... pfff moeilijk. Bij de tweeling heb ik dat wel heel makkelijk toegelaten herinner ik me. Iig bij de opa en oma's en naaste familie en vrienden. Is misschien ook anders als je 2 tegelijk hebt.
    Nu merk ik dat ik dat misschien liever niet heb, maar merk stiekem dat ik ook niet wil dat er mensen teleurgesteld worden....
     
  18. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik snap dat je even rust wil na de bevalling, dat had ik ook. Ik vond het helemaal niet erg dat mensen snel langs wilden komen, wel dat ze langs kwamen om het kind vast te houden. Er was niet van iedereen respect dat ik dat nog niet wilde.

    Voor opa's en oma's en broer/zussen stond de deur direct open. Ze leven zo met je mee als je zwanger bent dat ik vind dat je het niet kan maken ze niet te laten komen als je bent bevallen. Maar dat ligt er aan hoe je band is denk ik.
     
  19. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Zoals ik er nu over denk:
    Zodra ik bevallen ben wil ik mijn ouders en broertje bellen zodat zij gelijk kunnen komen.
    Afhankelijk van het tijdstip dan bellen naar schoonvader en schoonzusje.
    In de eerste paar dagen zou ik het heel leuk vinden als mijn opa en oma's zouden komen en beste vrienden.
    Lijkt me wel fijn om visite te hebben als de kraamhulp er nog is zodat zij ook een beetje grenzen aan kan geven.
    Geen bezoek zonder telefoontje (behalve mijn ouders).
    Wij hebben geen rusttijden op het kaartje, willen aankijken welke tijden wij fijn vinden en voor het maken van een afspraak kunnen ze bellen op de huistelefoon waar de stekker ervan uit kan ;)
    Kindje wil ik niet van hand tot hand en heb nu geen goed gevoel bij schoonvader en schoonzus dus verwacht niet dat zij ukkie snel mogen pakken.
    Maar wie weet denk ik er straks wel heel anders over!
     
  20. knuffie1982

    10 aug 2010
    65
    0
    0
    Secretaresse
    Delft
    Ik ben er ook nog niet over uit. Uiteraard mogen mijn ouders, zijn ouders en broer en zussen meteen komen. En idd mensen met wie we een bijzondere band hebben mogen ook snel komen, maar ja we hebben beide een hele grote familie dus zou de rest dan toch zoveel mogelijk willen spreiden. Lijkt me ook het rustigst voor de baby's. Ik zou zelf nog het liefst een kraamfeest geven heb je alles in een keer gehad, maar m'n man vind dat niks dus tja...

    Maar gewoon doen waar jij (jullie) je goed bij voelt hoor!!! :D
     

Deel Deze Pagina