Wanneer wil jij de eerste kraamvisite?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door whitequeen, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

    Flamingo Bekend lid

    9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    persoonlijk vind ik dat je de directe familie (pa's, ma's, broers, zussen), en je allerbeste vrienden het moet gunnen om de kleine ook snel te zien. Bij ons was het zo dat we een nacht en bijna een dag in het ziekenhuis moesten blijven en daar geen bezoek mocht komen. Volgende dag thuis gelijk bovenstaande bezoek gehad. Pfff het was druk... maar ook zo voorbij. Ik had ook een dubbel gevoel. Je wilt zo graag even 'alleen' met je kersverse gezin samenzijn. Maar je gunt het je fam + beste vrienden ook om ze de kleine spruit te laten zien.
    Maar ik was ook blij dat ze geweest waren die dag. Anders zou dat de hele tijd door mijn hoofd blijven spelen.
     
  2. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    de mensen met wie je zelf echt een hechte band hebt dus.
    en dat zijn voor mij onze ouders en mijn beste vriendin.
    onze broers en zussen zien we anders ook maar 1 x per 2 maanden ongeveer.
     
  3. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij konden niet wachten onze ouders te bellen. Sara is om 21.15 uur geboren en 23.00 waren mijn ouders, schoonouders en jongste zusje er al. En dat vond ik heerlijk, ik was apetrots en wilde ons wondertje laten zien. De dagen erna kwamen andere broers, zussen, vrienden & familie langs. Ik vond het wel druk maar ook erg leuk. We hadden gevraagd of de mensen wilden bellen en zo konden we een beetje naar onze zin de familie inplannen. Zou het bij de volgende weer zo doen, mijn kraamweek(en) waren super!
     
  4. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    wij hadden de familie gelijk wel gebeld en zeiden dat alleen de ouders mochten komen en de volgende de broers en zussen (had een zware bevalling gehad)
    en het lekkerste was dat ik nog een paar dagen moest blijven en de verpleging zich er vooral de eerste dag ermee bemoeiden en dat de visite met een kwartier weer vertrokken was:D heerlijk.

    weet nog niet hoe we het deze keer gaan doen. eerst maar eens kijken of de bevalling nu wel goed gaat....
     
  5. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    IK heb ook nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen inderdaad dus dan heb je natuurlijk niet zo heel lang bezoek.
     
  6. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik zou sowieso de opa's en oma's en mijn 2 beste vriendinnetjes dezelfde dag nog toestaan bij de kleine, ook in het ziekenhuis.
    mocht dat ook bij mijn vriendinnetje en dat is toch heel bijzonder. We hadden wel het geluk dat we vrij hadden die dag, anders had het niet gelukt.
    natuurlijk wil je geen hele stoet om je bed, maar naaste familie vind ik toch wel fijn erbij. en die kunnen bv. ook je avondeten verzorgen en je helpen met wat dingetjes en ik neem aan dat ze begrijpen dat ze ons na een paar uurtjes weer met rust laten.
    en verder laat ik het over me heen komen, het wordt onze eerste, dus het is ook maar afwachten hoe het allemaal gaat.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn ouders en schoonouds zijn dezelfde nacht dat ons zoontje geboren is al langs geweest. Het was drie uur 's nachts voordat we thuis waren, dus het was echt allee maar even kort kijken terwijl de kleine in mijn armen lag. De dag erna zijn ze geweest en hebben ze hem vas gehouden. Ik had die kennismaking juist net willen uitstellen.
    Ik kan me voorstellen dat zeker opa's en oma's hun kleinkind snel willen zien. Ooms en tantes eigenlijk ook wel, als je goed contact met ze hebt. Ze hoeven niet dagelijks ure langs te komen. Maar persoonlijk vind ik wel dat ze de kans moeten krijgen om snel kennis te maken met het nieuwe familielid.
     
  8. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    mijn ouders mogen wel komen na 24 uur en de rest van familie en vrienden komen maar na de kraamweek als ik zelf wat mobieler ben. Dit is ook afhankelijk waar ik moet bevallen etc.
     
  9. star2

    star2 Fanatiek lid

    16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Zeker de eerste 3á4 dagen geen bezoek, buiten de oma's en opa's dan. Eerst zelf even lekker genieten en bijkomen.
     
  10. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ligt aan mijn bevalling.
    Als alles makkelijk en easy verloopt vind ik het niet erg om de dag zelf of de dag erna al bezoek te ontvangen..

    Maar als het erg zwaar is of met complicaties kies ik er ook voor om eerst zelf te herstellen.

    Overigens komt mijn vriend van het woonwagenkamp en daar is het HEEEEEL normaal om gewoon 40 man te ontvangen op de dag zelf..
     
  11. tricia82

    tricia82 Niet meer actief

    als ik in het ziekenhuis beval wil ik zodra ik naar het ziekenhuis ga mijn ouders en schoonouders bellen en wil dat ze dan daar naartoe komen.
    als ik thuis beval dan wil ik dat ze komen nadat de kleine is geboren omdat ik beneden moet bevallen en dan natuurlijk wel mijn privacy wil hebben.
    maar zodra ze er is komen de opa's en oma's en overgrootopa.
    en de eerste paar dagen mijn beste vriendinnen en daarna de rest.
    heb niet dat ik de eerste week voormezelf wil hebben ofzo.
    ik bepaal wel wanneer wel en wanneer niet iemand komt.
    zodat we dat zelf kunnen bekijken.
    wil ook dat ze eerste bellen of het gelegen komt.
    heb geen zin in een huis vol dus 1 a 2 stellen per keer.
     
  12. gaab27

    gaab27 Fanatiek lid

    30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen en wil dat mijn vriend daarbij is en mijn moeder is er ook bij. Ik heb een hele hechte band met mijn moeder en ze is zoo dol gelukkig dat ze eindelijk oma word!
    Voor familie en vrienden geef ik gewoon een babyborrel en mijn broertje, zusje en schoonmoeder en zwagers mogen wel gewoon al meteen komen :)

    Mijn moeder woont eindje van mij vandaag en neemt ook haar vakantie op als ik moet bevallen zodat zij mijn huishouden een btje draaiende kan houden. Mijn vriend werkt net dus krijgt maar een week vrij ofzo. We hebben een hondje en tja ik kan die niet meteen uithalen dus erg fijn dat mijn moeder er dan is :)
    Ook omdat mijn eerste kindje is vind ik fijn als zij mij dan nog even kan helpen met alles.
     
  13. Tess2010

    Tess2010 Actief lid

    8 okt 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aan de ene kant snap ik jou wel dat je die tijd lekker voor jullie zelf wilt. Aan de andere kant was ik op het moment na de geboorte van onze dochter zo trots en blij dat ik haar graag direct aan onze ouders en broers en zussen wilde laten zien. Dat is dus ook gebeurd, ze zijn anderhalf uur na de geboorte naar ziekenhuis gekomen. Achteraf was ik daar heel blij mee omdat onze dochter vlak daarna naar de kinderafdeling moest omdat ze problemen met haar longetjes had. Daar heeft ze nog een week gelegen. Weg dus leuke kraamtijd.

    In mijn omgeving is het ook heel normaal om gelijk in de eerste week langs te komen, iedereen dus! Dat vond ik zelf wel erg tegenvallen (in de 2e week hebben we al die visite dus gehad). Ik had voor mijn gevoel geen tijd voor ons kleintje. Maar het fijne ervan was wel dat we daarna geen visite meer kregen s avonds enzo...

    Denk dat je dat op het moment na je bevalling het best kunt bepalen, hoe voel jij je eronder. Het kan best zijn dat je dan niet wilt wachten met het showen van jullie baby!
    Maar laat je geen dingen opdringen.
     
  14. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij hebben nadat ik gedouched en alles had, en we even bijgekomen waren op de kraamafdeling onze ouders en broers gebeld. Die zijn 's avonds gekomen. Ik ben om 11.24u bevallen. Ik vond dat erg fijn en ook leuk om onze nieuwe aanwinst zo bewonderd te zien worden door iedereen :)

    De rest van de familie en vrienden hebben we ook 's middags gelijk op de hoogte gesteld maar de meeste zijn pas na de eerste week gekomen. Dat is bij ons eigenlijk ook wel normaal. Laat iemand eerst maar even lekker bijkomen en wennen enzo. Uiteraard zijn de opa's, oma's wel veel geweest in de kraamweek maar daar had ik absoluut geen problemen mee :)

    Nu bij de 2e gaan we het ook weer zo doen. Lekker rustig aan en alles op z'n tijd ;)
     
  15. soesje1986

    soesje1986 Actief lid

    17 apr 2009
    309
    0
    0
    ik moet in het ziekenhuis bevallen i.v.m. zwangerschapssuiker. Maar wil daar zo min mogelijk mensen daarna bij hebben. Mijn oma, tante, vader en broertje zijn meer dan welkom (mijn oma zal een aantal dagen blijven i.v.m. de lange reistijd) en de rest die kan wachten tot de volgende dag. maar goed denk dat ik tegen die tijd wel kijk hoe ik het ga doen, omdat ik alleen ben. Dus moet maar even kijken wat voor mij handig is en waar ik me prettig bij voel.
     
  16. sweetangel1984

    18 mei 2008
    42
    0
    0
    Den Bosch
    Bij mijn dochter moesten we 5 dagen blijven, omdat haar gewicht een beetje aan het lage kant was. Mijn moeder en man waren bij de bevalling bij, zij kwam vanuit het buitenland dus natuurlijk was ze bij de bevalling. mijn dochter was precies om 20.00 geboren dus die dag had ik nog geen bezoek, de dag daarna kwamen zwager en zusje. dat was het voor die 5dagen. Veel familie hebben we hier niet eigenlijk dus ja, schoonouders en ouders wonen in het buitenland dus ja.
    En de rest kwam denk ik een week daarna of zo.

    Dit keer weet ik nog niet hoe of wat we zullen doen. Hang af van de manier van bevalling en hoe je lichaam zelf is.
    We zullen het zien.

    Maar zoals iedereen het zegt. moet je zelf weten hoe en wat.:)
     
  17. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Ik heb hier niet alles gelezen, dus ik weet niet wat de band is met je ouders en schoonouders. Maar ik persoonlijk vind het vreemd om hun een week te laten wachten, todat ze hun kleinkind mogen zien. Ik ben in het ziekenhuis bevallen, mijn vader en zusje stonden op de gang te wachten en waren er meteen bij toen Tijn was geboren. Mijn schoonouders hebben we meteen gebeld en waren er een uur later. Ik lag toen nog op de verloskamer. Ik vond het prettig dat hun er waren en het was een bijzonder moment. De dag erna mochten we naar huis en waren ook meteen mijn zwager en schoonzus er. De opa's, oma, tante's en ooms zijn de hele week gewoon binnen komen vallen en dat was helemaal prima, dit zou ik niet anders doen bij de tweede. Maar onze band met elkaar is dan ook zeer hecht. Ik de loop van weken daarna kwam de rest en dat is zo tot Tijn een week of 12 was zo gebleven. We hadden dus al vrij snel het kraamvisite achter de rug.
     
  18. Aecatz

    Aecatz Actief lid

    2 apr 2009
    276
    1
    0
    Lekker doen wat goed voor jou voelt. Ik had precies hetzelfde idee. Maar ik zou het ook goed doen als kluizenaar hoor!!!!

    Hier zijn (schoon)ouders uiteindelijk 1 of 2 uur na geboorte geweest in het zh op de neo. Niemand mocht haar de eerste week vasthouden van het zh behalve wij. Goh wat vervelend.

    En hoe mateloos ik me kan irriteren aan mijn schoonmoeder doet ze wel de oppas nu en is ze goed voor mijn kleine. Moet ook eerlijk zeggen dat een kind je een stuk socialer maakt hoor. Heb ook nooit een goede band met mijn eigen moeder gehad maar dat is sinds de geboorte ook wel anders. Mijn zusje is uiteindelijk zelfs bij de bevalling geweest, moet zeggen dat dit wel een heel bijzondere band schept.
     
  19. Sjulie

    Sjulie Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht (ben ook pas op de helft hihi)

    Maar moet zowiezo in het zh bevallen en daar zijn ze natuurlijk wel wat strenger met bezoek.

    Als ik mezelf goed voel en we kunnen het allemaal dan laat ze maar komen! We hebben ook al vrij vlug besloten dat we niet op het kaartje gaan zetten: Moeder en kinders rusten tussen 10 en 14. Ze zien/horen het vanzelf wel als we even geen bezoek willen.

    Mijn ouders, schoonouders, broer/vriendin en opa's en oma's mogen meteen komen. Kan me niet voorstellen dat ik die een week laat wachten!! Zouden ze ook echt niet in dank afnemen (vind het eerlijk gezegd ook heel raar!)
     
  20. soley

    soley Actief lid

    11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn ouders en schoonouders zijn de dag van de geboorte nog langsgekomen, vonden we prima. Voor mijn ouders was het het eerste kleinkind, en dat is toch wel heel bijzonder, ook om je ouders zo te zien. Alle gezinsverhoudingen verschuiven op zo'n moment lijkt het wel.
    Mijn broer met vriendin, de broer van mijn man met vrouw en kinderen kwamen de dag erna, net als de peetouders en mijn hoogzwangere nichtje (die moest zich even komen voorbereiden haha). Daarna was het wat rustiger, na een paar dagen kwamen mijn ouders met mijn oma, en mijn schoonmoeder met haar moeder. Pas in de weken erna kwam er langzaamaan wat meer kraamvisite, het was natuurlijk wel net in de periode dat er een dik pak sneeuw lag, dus mensen gingen niet een paar uur rijden (wij wonen nogal ver van de familie vandaan) door de sneeuw. Nadeel vond ik wel dat wij hierdoor heel erg lang kraamvisite hebben gehad, sterker nog, er zijn nog steeds mensen die bellen voor een afspraak en ze is nu 4,5 maand. En daar zit ik dus niet meer op te wachten. Als er ooit nog een tweede zou komen zou ik het anders doen: ouders, schoonouders, broers en zussen kunnen in het begin langskomen en de rest wacht het kraamfeest maar af. Dan ben je er in een keer vanaf. Moet wel zeggen dat wij pas zijn gaan bellen toen wij dachten oke nu zijn we er klaar voor. Ik zat met mijn mobiel in mijn hand en toen belde mijn moeder net, die wist dat ik naar de VK moest die ochtend om nog een keer gestript te worden, haha, die viel van dr stoel toen ze ineens een heel ander nieuwtje hoorde!
     

Deel Deze Pagina