Verrassing! Het op z'n beloop laten heeft geresulteerd in meteen de eerste maand zwanger! Ik moet het nog even laten bezinken, maar het is natuurlijk super tof! :-D
Wow dat is wel heel snel! Ik had er niet aan moeten denken maar als jullie er blij mee zijn, Gefeliciteerd!
Nou zie mijn onderschrift. Deze maand hebben we het 1x zonder condoom gedaan, bewust genomen risico zeg maar. Wilden graag 2 jaar er tussen. Vorige zwangerschap duurde wel 8 mnd dus deze 1 x meteen raak schieten hadden we niet verwacht. Maar wel super blij! Al vind ik het ook best spannend of het allemaal te behappen is, maar komt vast goed
Onze dochter is inmiddels 1,5 en we hebben nog geen plannen voor een tweede. Ik wilde vooraf wel graag 2 kindjes (1 is zo alleen), maar de bevalling met ks en de afgelopen anderhalf jaar zijn me zwaar gevallen. Nog steeds vind ik het zwaar, al hebben we een voorbeeldig meisje (eet en slaapt prima) met wel een pittig karakter. Manlief wilde in eerste instantie ook geen 2e maar het is nu geen definitieve nee meer. Manlief heeft gezegd dat áls we een tweede willen, we niet te lang meer moeten wachten omdat onze dochter al 1,5 is. We weten dus nog niet of er een tweede komt en wanneer.
Mijn zoontje is momenteel 1 jaar en 7 maand. Ik heb in maart een mk gehad bij 7wk en ik ben nu weer 13 weken zwanger. Ik vind het heerlijk voor de kindjes om in dezelfde leeftijd te zitten. Het is misschien wat druk maar ik zit nu toch al in het ritme.
Nooit zo bij nagedacht, achteraf kwam het moment toen ik de bevalling meer en meer los kon laten en weer interesse in de kleine spulletjes kreeg. (Gut ja, hoe leuk was dit, hoe schattig was dat ) Er zit drie jaar tussen.
Wij willen wachten tot Fender ongeveer 4 jaar is. Vriend denkt dat hij misschien geen tweede wil, maar dat zei hij tot een paar jaar geleden ook over de eerste, en zie mijn onderschrift Over 4jr ben ik 36, ik ben me ervan bewust dat de kansen dan al een stukje kleiner zijn, we zien het wel, of het nog lukt.
Voor mij voorlopig nog niet. Ten eerste omdat ik nog borstvoeding geef en geen cyclus heb. Ten tweede, maar eigenlijk de voornaamste reden, omdat ik het nog helemaal niet zie zitten nu. Zoontje is een moeilijke slaper en heeft nog veel zorg nodig, die ik hem graag wil geven. Geef nog vele nachtvoedingen. Krijg pas net mijn lichaam een beetje terug. Zowel fysiek als mentaal nog niet klaar voor een tweede (zwangerschap). Had dat vooraf niet verwacht; wilde graag een redelijk klein leeftijdsverschil. Maar zoals ik er nu in sta is ons zoontje minimaal 1,5 tot 2 sjaal voor we er weer voor gaan. Mijn man zou wel eerder willen, maar laat de keuze aan mij, omdat ik het fysiek zwaarste werk moet doen .
Voordat ik beviel had ik zoiets van, we gaan daarna niet aan de pil en we zien het wel. Echter denk ik daar nu anders over.... Door diverse oorzaken een slechte (voor mij vooral zware) start gehad met de kleine meid, waardoor ik de eerste 2 maanden dacht dit nooit meer, 1 kind is genoeg. Inmiddels is de kleine meid 3 maanden en gaat de beginperiode steeds meer naar de achtergrond, waardoor de wens voor een 2de er toch wel weer komt. Maar voorlopig niet, denk dat het sowieso nog wel een jaar duurt voordat we er over na gaan denken.
Ik wou een heel klein verschil en vriend juist een groot.. Dochter word in november 4 en waarschijnlijk duurt het dan niet lang meer haha.. Wat ik aan vriend merk.. Onze dochter is altijd een moeilijke slaper geweest. Slaapt pas een paar maanden door.. Dat is ook iets wat altijd tegen gehouden heeft..
Zodra het voor mijn lichaam weer gezond is om zwanger te raken. Mijn man is het daar volledig mee eens. Dochtertje is nu bijna vier maanden. Alleen nog geen cyclus na de bevalling, maar geef nog gedeeltelijk borstvoeding.
Gelijk weer begonnen Helaas is die zwangerschap een MA geworden maar vrij snel daarna opnieuw raak. Voor nummer 3 en 4 nemen we nog even de tijd, ik zou graag de oudste op z'n minst naar school willen hebben en de tweede zindelijk.
Ik zei eerst altijd zo rond de 1e verjaardag van de eerste.. Maar na mijn bevalling dacht ik nooouuuuu dat wordt wel wat langer! Ik had een zware zwangerschap en traumatische bevalling, dus moest er niet aan denken! Maar nu merk ik dat het toch wel weer begint te kriebelen Ik ben nu aan de pil, en ik heb nog strips liggen voor tot en met februari. Ik heb al wel wat hints gegeven naar mijn man.. En hij zei, nou dan kun je daarna mooi stoppen. Dussss... Wie weet stop ik wel in februari Als ik daar aan denk word ik al helemaal blij , maar zie toch ook wel beren op de weg... Is denk ik gewoon wat spanning voor het onbekende.. Hoe dat zal gaan met twee enz.... Ach ja.. We hebben nog wel even om er over na te denken
Voor zover zoiets te plannen valt willen wij nog eventjes wachten. Onze dochter wordt over 3 weken 1 jaar. Hoewel het inmiddels best een makkelijk kindje is vond ik de babytijd erg heftig en ben daar nog een beetje van aan het 'herstellen' Daarnaast is ons huis momenteel niet geschikt voor nog een kindje. We willen eerst verbouwen (hebben nu een plat dak en willen een puntdak waarmee we twee extra slaapkamers creeeren). We gaan begin volgend jaar kijken wat de mogelijkheden hiervoor zijn financieel gezien. Mocht dit mogelijk zijn volgend jaar te doen dan bestaat er best een kans dat we volgend jaar al voor een tweede gaan. Maar denk eerder dat het 2016 wordt
In gedachte was ik al wel klaar voor een 2e, recent een miskraam gehad en nu voorzichtig blij met een 2e op komst.. Ik moet wel zeggen dat ik de eerste 4/5 maanden super zwaar vond, aanpassingsproblemen, depressie gehad, maar wonderwel gaat het supergoed. Ik heb wel een wens voor een groot gezin, dus vandaar dat we niet al te lang gewacht hebben.
Wij willen wel heel graag een tweede. Maar grote kans dat dat ook de laatste is. Hoewel ik graag na de eerste verjaardag van S. wel weer voor een tweede zou willen gaan, ben ik ook bang dat ik achteraf zal denken: Had ik er maar meer de tijd voor genomen en er lekker van genoten. Bovendien wil mn man er pas na de tweede verjaardag over denken. Dat is hoe we er nu over denken. Dusssssss....we gaan wel zien hoe we er tegen die tijd in staan...
Dit dus ook een beetje. Daarbij heeft het hier nogal wat voeten in de aarde, wij moeten ervoor naar het buitenland. Pffff, al die rompslomp weer. En ik vond die 1e maanden erg zwaar, dus we zijn er nog absoluut niet van overtuigd dat we überhaupt nog een kindje willen. Ik vind 1 kindje erg prettig, genoeg vrijheid en ze krijgt alle aandacht.