Zoals de titel al aangeeft, hoe hebben jullie de puckababy afgebouwd? Ons mannetje begint te groot voor de piep te worden en dus wil ik hem afbouwen maar het lukt me nog niet. Probeer steeds overdag hem in bed te leggen met de armen eruit maar hij word zo druk dan en door het drukke gedrag komt al ze melk er weer uit. Meestal doe ik na 10 min 1ste arm er weer in en dan na 20min de volgende arm, enkele keer is hij met 1 arm eruit wel in slaap gevallen maar hij word dan al vrij snel weer wakker en wil dan ook niet meer verder slapen. Snachts heb ik nog helemaal niet aangedurft omdat ie nu vrijwel altijd lekker doorslaapt.Twijfel of ik het zo door moet zetten of de puckababy dan toch maar helemaal moet weglaten en een paar dagen ellende heb. Ik had gehoopt dat hij er langer in zou kunnen liggen maar valt me enorm tegen, hij kan ze benen al niet meer strekken erin en ook gaat ie al stuk, er zit al een gat in waar hij steeds ze vinger door krijgt. Dus kom maar op met tips en ervaringen!
De piep is tot 3 maanden. Vanaf 3 maanden is er de mini. Hierin zitten ook ritsjes die je open kunt doen. Wel zit er dan nog stof over de schouder, waardoor hij zich toch nog geborgen voelt. En de mini kan tot 6 maanden. Je kunt er dus ook nog voor kiezen om de ritsjes dicht te laten. De mini heeft zeker bij ons wel geholpen om rustig af te bouwen.
Hier inmiddels ook over op de mini! Na de inentingen hoopte ik dat hij zijn puck niet meer nodig had. Helaas, toch wel. Dus wij gaan nog even door.
Hier de mini afgebouwd door overdag te beginnen met 1 arm eruit te laten (hij was veel bewegelijker met rechts, dus zijn begonnen met zijn linker arm). Toen dat goed ging, geprobeerd met beide armen eruit en dat ging eigenlijk erg goed. Toen kon hij dus een gewone slaapzak aan. De eerste 2 dagen alleen met zijn slaapjes overdag zijn arm eruit gelaten en toen dat goed ging, zijn we dat ook 's nachts gaan doen. Afbouwen ging hier redelijk vanzelf. Hij was overigens al wel iets ouder dan jouw zoon (kan me even niet herinneren wanneer we zijn gaan afbouwen. Iig vanaf het moment dat hij ook in bed van rug naar buik wilde rollen, ik denk ergens tussen de 4 en 5 maanden)
Wij zijn zo ongeveer gaan afbouwen met 4 maanden. En met 5 maanden was hij er wel helemaal vanaf zoiezo. Het is nog maar kort geleden, maar toch blijven dat soort details niet echt hangen. We bouwden af met inderdaad overdag armpje eruit, afwisselend. Dan 2 armpjes. Snachts een keertje proberen met 1 armpje ect. Op een gegeven moment kan het gewoon. En neem er de tijd voor. Wij zijn ook begonnen toen hij een beetje zijn handen ontdekten. Dan is hij er meer bewust van en slaat hij minder omzich heen. En nog voordat meneer kon rollen hadden we de puck afgebouwd. Succes!
Wij hebben onze zoon eerst overdag uit de piep gelaten. Eerst een slaapje dan twee en toen alle slaapjes. Dus langzaam gaan afbouwen. Hij werd nl woest dat hij zijn armen niet kon bewegen. Sinds twee weken slaapt hij er ook 's nachts niet meer in. Hij slaapt nu in een winterslaapzak van prenatal. En heerlijk dat hij dat vindt! Hij slaapt door de overstap in de nacht ongeveer een uurtje minder lang door, dus dat vind ik meevallen. Al met al is het afbouwen erg meegevallen. En hij had de puck a baby echt nodig. Sloeg zichzelf nl continu letterlijk wakker. Het was dan gillen.
Volgens mij hebben wij het bij ons zoontje niet echt afgebouwd. We hebben de puckababy gewoon ineens uitgelaten. Denk dat ie toen een maand of 4/5 was. We hebben wel telkens z'n armpjes strak ingestopt onder de dekentjes, dat hielp ook wel. Maare.. Als hij z'n beentjes al niet meer kan strekken, hoe lang is je zoontje dan wel niet? Ons zoontje heeft altijd op de +1/+2 lijn gezeten qua lengte maar bij hem was hij echt nog niet te klein toen we er mee stopte.
Wij hebben de puckababy afgebouwd met 5 maanden en zijn toen overgegaan op een slaapzak met mouwen voor toch t geborgen gevoel. Succes ermee
Hier afgebouwd met 4 maanden omdat ze elke ochtend met haar hoofdje bij het voeteinde lag, ze was dan zo aan het wringen, ze was er zelf gewoon aan toe, hier ook ineens gestopt met de puckababy mini, eerste dagen overdag kortere slaapjes omdat ze moeilijk weer in slaap kon vallen, snachts sliep ze gewoon wel door. Heb toen wel een paar keer gedacht ik leg haar er toch weer in, maar aan de andere kant dacht ik, nee ze moet er gewoon ff doorheen en dat was ook zo Na een paar dagen ging het goed en nu slaapt ze ook lekker in een gewone slaapzak, en kan ze fijn haar knuffeltje vasthouden, want dat wil ze dan nu wel heeeel graag hebben
Officieel hebben wij hier de puck/inbakeren pas sinds vorige week afgebouwd... We zijn destijds begonnen met de puck mini, daarna gaan inbakeren omdat de puck niet meer voldoende werkte. Toen hij bijna kon rollen (terug van buik naar rug maar niet andersom) zijn we gaan afbouwen, zo rond 5 mnd. Dit is nooit helemaal gelukt, we zijn gestart met een slaapzak met de mouwen naar binnen (was winter), en toen 1 armpje eruit etc. Maar dan sliep hij dus totaal niet meer. Dus is het altijd gebleven bij de slaapzak met de mouwen dicht genaait... Af en toe probeerde we het weer, en vorige week ging het ineens goed, eindelijk....
Pff ik hoop dat hij dat niet nodig heeft, lijkt me erg lastig! Het is ook niet zozeer dat meneertje heel erg met ze armen gaat slaan maar hij pakt gewoon alles in ze handjes vast en wil ze handjes steeds maar in ze mondje doen en gooit de speen er dan uit. Ik had hem toestraks weer op bed gelegt met 1 arm eruit, die arm onder deken gehouden en even paar minuutjes vastgehouden en meneer lag meteen te slapen. Helaas na een half uurtje weer wakker en niet meer aan het slapen te krijgen terwijl hij normaal zeker 2 uur slaapt... blijf het maar volhouden maar word er niet erg vrolijk van, weet niet of het nou door het afbouwen komt of dat hij in een sprong zit, het drinken gaat momenteel ook weer moeizaam. Hij slaapt momenteel ook nog in zijn hangwieg en zal binnen 2 maanden ook over naar zijn ledikant gaan, om niet alles in 1x te veranderen probeer ik het dan maar in fases te doen maar of dat nou opschiet
Wij zijn er in één keer mee gestopt toen hij 5 maanden was. Hij ging toen draaien van zijn rug naar zijn buik dus we moesten wel. Ging beter dan verwacht. Ook hier een baby die alles vast wil pakken. Wij laten hem 10 minuten huilen en gaan dan even naar hem toe om hem te troosten. Tot een half uur en dan halen we hem er even uit. Gelukkig is het meestal na 10 minuten huilen wel gedaan en valt hij in slaap als we hem zijn speen weer geven. Wat bij ons ook goed werkt is om hem op zijn buik te laten slapen. Hij is dan veel rustiger met zijn armen en valt dan ook sneller in slaap. Maar misschien is die van jou daar nog iets te jong voor. Heel veel succes iig, want het kan best lastig zijn.