Wederom een topic, tja het is weer raak de laatste tijd. Sinds de vakantie 3 weken terug hangt onze kleine erg aan papa. Prima, geen probleem, dit heeft hij ook gehad met mij. Maar het wordt nu wel heel erg heftig. Gister was het papa dag, en hij is de hele dag sjaggie geweest, wilde niets alleen bij papa in zijn armen zijn, papa kon amper met heb in de kinderwagen gaan wandelen. Zo kennen we hem totaal niet, want vooral op stap gaan vind hij geweldig. En nu dus ook toen papa thuis kwam uit het werk was het gedaan met de pret. Niet meer gezellig kunnen spelen etc. Alleen bij papa in zijn armen zijn, bij mij krijsen krijsen krijsen. Hebben hem ook even laten krijsen, omdat we hem niet konden afleiden of iets dergelijks, maar dat duurde 15min, en dat vonden we lang genoeg. Overigens na het eten gaat het ineens wel weer, gister hetzelfde, vandaag ook. Nog liever bij papa, maar zo niet dan is het al snel goed. Zodra we het avondritueel starten, badje (normaal gesproken zie andere topic)/wassen pyama aan, flesje, even spelen, is het wel prima en is hij weer zijn normale vrolijke ondernemende ik.... Tips? Herkenning?
Zit er rond die leeftijd niet weer een sprongetje? Misschien heeft hij daar dit keer extra last van.... Ik herken het in ieder geval niet van onze kleine man, maar wel dat hij rond die leeftijd een periode lastig alleen speelde en vermaakt moest worden. Sterkte!
Ik denk (ook gezien je andere topic) een sprongetje oftewel; een fase Gaat zelf weer over, even doorzetten
Ik heb al veel fases mee gemaakt (snel gefrustreerd, gevoelig en pittig mannetje...) maar deze slaat echt alles. Hij is heel anders dan tijdens andere fases, en als ik alleen thuis ben is er niets aan de hand. Maar momenteel lijkt het van de ene fase in de andere! Maar goed, ik weet uit ervaring dat het altijd lang lijkt te duren zo'n fase maar dat je hem ook zo weer vergeten bent als je je "normale" kindje weer terug hebt.