Hallo het is de ene voor de andere dag met het weer buiten. Maar wanneer doe je een winterjas aan en/of een muts op???
Ik doe zl nu een shirt lange mouw en eventueel een vest aan. Hij zit in de buggy inzet zonder voetenzak Dochter (6) heeft shirt korte mouw en dun jasje aan.
Hoi bedankt voor je antwoord. Hij heeft nu idd een shirt met lange mouwen en een vest aan buiten met capuchon. Maar is nu al regelmatig flink verkouden. Hij heeft nog een redelijk kaal hoofd.. vandaar mijn twijfel
Grappig ik zie dat ze even oud zijn....1 april is mijn zoon geboren... ook lees ik dat je afscheid hebt moeten nemen van een kindje.. wat vreselijk verdrietig...
Ons zoontje heeft wel haar, maar vooral bovenop. Hij heeft het wel snel warm. Gister is hij nog zonder vest naar buiten gegaan smiddags. Misschien kan je hem in de voetenzak doen? En bij harde wind gewoon lekker een jasje aan doen als hij het koud heeft. Inderdaad, onze jongste dochter is overleden toen ze bijna 2 was. Ze had een aangeboren hartafwijking
Ik zou zolang mogelijk nog even met een winterjasje wachten. Anders zijn ze straks bij echt winterweer de kou niet meer gewend met de winterjas. Hier tshirt en vest of lange mouw en najaarsjasje. Misschien een leuke pet of dun mutsje voor op te zetten voor hem?
Hier een flink spijkerjack met uiteraard lange mouwen en lange mouwen eronder. Hij zit regelmatig op de fiets, dus het is wel fijn dat hij goed aangekleed is vanwege de wind. De winterjas wil ik aantrekken wanneer het echt koud-koud is. Zolang ik nog met een t-shirt ('s middags!) kan lopen zonder het koud te krijgen, vind ik het nog niet koud-koud. 'S ochtends is het voornamelijk koud. 'S middags is het nog wel lekker.
Hier ook een jochie met nog steeds een kaal koppie, maar die heb ik nog geen mutsje op. Daar wacht ik mee tot het kouder is, want zo koud vind ik het nog niet. Hij heeft een romper korte mouw en shirt met lange mouwen aan binnen. Buiten een spijkerjack en de voetenzak in de kinderwagen.
Het was hier vanochtend maar 7 graden en echt guur. Op de gemiddelde winterdag in januari is het warmer. Vandaag maar even met de auto naar de psz gebracht. Als ik op de fiets had gemoeten had ik de winterjas aangedaan met een shirt met lange mouwen aan. Als het dan echt koud wordt, krijgt hij een dikke trui aan onder de jas en een warme sjaal om. Zo'n kindje zit stilletjes voorop de fiets, dat is echt koud hoor.
Een winterjas als het koud wordt. Dat betekent nu misschien 's ochtends vroeg al, als je kind op de fiets mee moet, of lang stil zit in de wagen. 's Middags of als je met de auto gaat gewoon een zomerjas. Overigens heb ik hier voor mijn dochter een tussenjas. Die heeft ze nu nog niet aan, maar dat zal er zeer binnenkort wel een keer van komen. Een muts zou ik nog zo lang mogelijk niet doen, behalve weer 's ochtends vroeg op de fiets. Ik zou dan zo'n dunne katoenen muts doen, nog niet iets van fleece of van wol. Dat wordt wel erg warm en dan heb je straks als het echt koud wordt niet meer zo veel om hem/haar nog warmer in te pakken. De voetenzak ging er hier altijd pas in als de temperatuur overdag onder de 10 graden zakte. Daar vind ik het nu echt nog veel te warm voor. Bovendien zit je dan weer met het probleem dat ze niks meer gewend zijn als het echt koud wordt.
Dit, alhoewel ik de voetenzak al met al maar één keer gebruikt heb...zoontje vond het niks en zweette de zak uit.
Ik vind het nu nog te warm voor een winterjas, de kleine heeft nu een gewatteerd tussenjasje aan dat ik in het voor- en najaar gebruik. Ik kijk per dag altijd even hoe de temperatuur is gevoelsmatig, maar dan moet het al echt koud worden wil ik de winterjas aantrekken.
helemaal mee eens! Misschien is een bodywarmer een idee met een katoen vestje eronder? bodywarmer doe je zo uit als het wat aangenamer word in de loop vd dag. katoenen vest met capuchon is ook handig. Oja, en een tip als alternatief voor de voetenzak; een maillot onder zijn broek als je wat langer buiten bent. Is met koude wind aangenamer, maar niet zo warm als een voetenzak.
Gisterochtend op de fiets heb ik mijn zoontje van 14 maanden toch echt wel een katoenen mutsje met opgezet. Hij heeft nog maar heel weinig haar en het was echt koud!!
Ik twijfel 's ochtends met naar speelzaal brengen al wel aan de zomerjas voor de kinderen, dan is het best koud en het waait best wel. Maar 's middags is het weer heel lekker. Maargoed, binnenkort dus 's ochtends de winterjas en een longsleeve eronder. En een hemd. Mutsjes wachten wij nooit zo heel lang mee, die van ons dragen een groot deel van de winter en herfst een muts, het beschermt, geeft warmte en beschutting. Ze hebben een hekel aan wind in hun oren en trekken op de fiets dus vaak hun capuchon op. Ze hebben al zoveel prikkels te verwerken en als je dan ze kan beschermen met een fijn mutsje op dan is dat toch heel comfortabel voor je kindje, in plaats van de wind die om je oren waait, prikkende oren van de kou...