Spreekt 1 van de trefwoorden in de titel jou aan aub melden, heb een aantal vragen... 1) Allereerst welke mama's hebben baby's die een koemelkallergie ontwikkeld hebben? Dus in het begin kreeg je kleintje gewone melk en naderhand echt min 5 maanden later kwam de allergische reactie meer naar voren. En wat waren de voornaamste reactie's? (Ik vraag mij nl af of het spugen wat mijn dochtertje heeft komt door een koemelkallergie) 2)Wie kent er een goede kinderarts die ook onderzoeken uitvoert en veel kennis heeft in de praktijk en welke onderzoeken heb jij achter de rug? 3)Zijn er mama's die in het MMC in Veldhoven bekend zijn? Ken je daar een goede kinderarts en heb je daar weleens onderzoeken gehad zo ja welke? Mijn dank is groot! Nu 5 weken spugen en alle oorzaken uitgesloten morgen de kinderarts bellen werkt hij niet mee dan wil ik ergens anders heen want nu heb ik er geen goed gevoel meer bij.
Ons meisje heeft ook koemelkallergie. De eerste 7 weken was er nog "niets" aan de hand. Ze kwam wel uit het ziekenhuis met een verstopte neus. De artsen zeiden dat ze een virusje had. Later werd er gezegd dat haar neusslijmvliezen geirriteerd waren door de sonde. Toen ze een maand of 2 was, begon ze te spugen. Ook dit zou door de sonde komen. Omdat ze elke keer meer melk kreeg, moest haar maagje daaraan wennen en omdat de maagklep door de sonde nooit helemaal sloot, zou ze daardoor makkelijker spugen. Totdat ik zelf koemelk-vrij ben gaan eten en drinken, onder het mom van; baat het niet, schaadt het niet. En toen had ik letterlijk van de een op de andere een ander kind. En binnen een paar weken was ze zo sterk geworden dat ze zelf kon drinken en was de sonde dus overbodig! Sterkte met het bellen morgen!
Ik herken wel die opmerkingen alles komt door de sonde bla bla bla zo zijn ze er makkelijk vanaf. Hier ook vanaf het begin een verstopte neusje alleen is het spugen pas met 6mnd begonnen maar qua hoeveelheid zat e op 145cc heb wel die nutrilon pepti maar dat is dan kennelijk ook niet voldoende. Enige wat ik opgemerkt heb is dat de huiduitslag die ze had was niet veel met de pepti gewoon weg is ..
Enkel ervaring met het MMC en dat zijn goede. Maar niet in combinatie met koemelkallergie. Dus daar kan ik je verder niet mee helpen... Succes.
Mijn beiden kids hebben koemelkallergie. Alleen wisten wij dit veel eerder dan met 5 maanden. Bij mijn zoontje wisten we dit met 8 weken. Hij kreeg toen eczeem. Daarnaast spuugde hij (zogenaamd reflux) was erg onrustig, dronk onrustig, veel overstrekken, flessen slecht leeg drinken. Tijdens en na de fles had hij een rochelende en soms piepende ademhaling. Altijd verstopte neus, hik (door de voeding wat steeds omhoog kwam). Diarree, erg stinkende ontlasting en windjes. Toen hij 6 maanden was daalde zijn groei. Achteraf gezien had hij al lichte symptomen vanaf week 1. Bij mijn dochter begonnen de klachten rond 7 weken. Toen begon het huilen / krijsen de hele dag door, spugen. We dachten eerst aan reflux. Echter ging het een paar dagen goed met voeding indikken en toen begon het krijsen weer. Daarnaast had ze vanaf 3 weken een verstopte neus en snotjes in de neus. Poepen ging moeizaam (dit begon ook rond de 3 weken). Dit kon ze wel dagelijks, maar koste haar veel moeite en pijn. Ook zij had erg stinkende ontlasting en windjes. Het overstrekken, onrustig drinken, flessen moeizaam leeg drinken en vaak de hik had zij ook last van. Beiden kids zijn begonnen met de lichtse variant voeding. zoon is geeindigd op de sterkste variant. Onze dochter zit op allergy care, maar lijkt erop dat deze ook niet sterk genoeg is. Bij mijn zoontje is de kma vastgesteld door provocatietest. Dit was via het consultatiebureau en hebben we thuis gedaan. Met 9 maanden is het ook vastgesteld dmv bloedonderzoek. Onze dochter heeft een dubbel blinde provocatietest in het ziekenhuis gehad. Tevens ook bloedonderzoek, maar daar was de uitslag negatief van. Als je koemelkallergie wilt uisluiten raad ik je een blinde provocatietest aan en het elimineren met een sterkere variant, niet de pepti. Want die werkt nu niet voldoende. Ik kan je niet helpen met ervaring van het MMC. Succes en volg je moedergevoel!
Ik heb ervaring met koemelkallergie (en verborgen reflux) en met MMC Veldhoven. Kinderarts Tjon a Ten is DE arts op het gebied van Reflux en koemelkallergie. Rune heeft beiden en is bij dit ziekenhuis onder behandeling. Als je meer wilt weten, vraag maar.