Vliegen met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Devero, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Aan het eind van deze maand gaan wij een paar dagen weg, het is alleen nog even de vraag waarheen. Waar ik namelijk een beetje mee in mijn maag zit: het vervoer vanaf het vliegveld. Als ik het goed begrepen heb, kan er alleen een volledig opvouwbare wagen (dus buggy?) mee in het vliegtuig. Nou is dat het punt niet, maar zonder Maxi Cosi kunnen we een taxi naar een hotel wel vergeten natuurlijk.

Ben even benieuwd hoe anderen dat oplossen...bestemming/vliegveld selecteren op vervoersmogelijkheden als metro, bus e.d?

En misschien zijn er mensen met ervaring die meer weten over vliegen met een baby in het algemeen? Voor mij is het de eerste keer, dus geen idee hoe alles in zijn werk gaat en waar ik nog meer rekening mee moet houden. Voeding bijvoorbeeld, hoe neem je dat mee?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben toen mijn zoontje 3 maanden was naar Barcelona geweest.
    Wij zijn naar Schiphol gebracht door een vriend en in Barcelona gewoon gebruik gemaakt van het OV.
    Je mag trouwens in veel landen met een baby op schoot wel met de taxi mee, de vraag is alleen of je dat ook wilt ;)

Babyvoeding mag je gewoon meenemen, dan ben je niet gebonden aan al die regeltjes (gelukkig)
    Ik gaf een flesje tijdens het opstijgen en landen, de heenweg heb ik mijn zoontje niet gehoord. De terugweg heeft hij met opstijgen wel een beetje moeten huilen...

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ging in december vorig jaar met onze zoon (toen 6maanden) in het vliegtuig. Maar ik had toen alleen een MC en het onderstel van mijn kidnerwagen bij me en nog wat kleine dingen die ik nodig had voor Tycho.

Mijn schoonoduers en vriend gingen op 2e kerstdag rijden met de auto en die hadden voor de rest alle spullen die we nodig hadden meegenomen.

Ik had geen stoel voor Tycho gereserveerd, het was maar een uur vliegen, maar het vliegtuig was niet vol geboekt dus hadden ze wel een stoel vrij gehouden voor de MC. Hele fijne service. Tycho kon dus gewoon in zn mc blijven zitten tijdens de vlucht. Ik kon met mijn onderstel en mc erp tot aan het vliegtuig rijden en met instappen ging het onderstel in het vliegtuig. Op de terugreis precies hetzelfde± er was een stoel voor mij extra geboekt dus ook toen kon Tycho in de MC. En het onderstel mocht mee door de douane en met instappen kon ik de MC van het onderstel halen en werd het ingeladen.

Beide keren zijn de extra stoel niet in rekening gebract, waarschijnlijk omdat er toch plek was. Je kunt altijd een extra stoel boeken, kost je alleen wel de volledige prijs natuurlijk.

Ik heb Tycho beide keren toen we opstegen een fles melk gegeven en dat ging goed. Op de heenvlucht is hij zelfs tijdens de fles in slaap gevallen eb heb hem niet meer gehoord. Ik vloog wel toen het voor hem tijd was voor zijn nachtslaap. De terugreis vlogen we midden op de dag, maar ook dat ging eigenlijk goed. Hij heeft zich prima vermaakt in de MC naast me. Zo af en toe hem een ander speelgoedje in zn handen gegeven enz. Had wel ook de speen bij me voor het opstijgen en landen voor de druk op zn oren, maar hij had niet zo´n last ook door het drinken van de fles.

Hier dus het ondestel van mijn kinderwagen en mc mee genomen in het vliegtuig... We vlogen met Transavia, weet niet of er andere maatschappijen andere regels hebben.

xxx

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Onze dochter was 6 maanden toen we voor het eerst met haar op vakantie gingen met het vliegtuig.

Waarom zou je niet met de taxi kunnen? daar heb je geen maxi cosi voor nodig hoor....gewoon op je schoot.
    Wij hadden vervoer vanaf het vliegveld met de bus van Arke die ons naar de accomodatie bracht.

Wij hebben helemaal geen maxi cosi meegenomen, als je een auto wilt huren dan huur je gelijk een maxi cosi erbij.

Verder had ik voor de reis (wij gingen naar een prive villa met eigen zwembad op Lanzarote) gewoon een luiertas ingepakt zoals ik die altijd meeneem.
    In het vliegtuig (Arke Fly) geven ze je warm water zodat je zelf je flesje verder kan maken met poeder. Ze kunnen geen kant en klaar/borstvoeding flesje verwarmen. dus je neemt gewoon een flesje mee met poeder.

De buggy hadden we tot de gate bij ons op het vliegveld. Ik had wel een draagzak meegenomen want toen we uit het vliegtuig kwamen op Lanzarote en toen we aankwamen op schiphol moesten we een behoorlijk stuk lopen zonder dat je de buggy hebt. De buggy komt op schiphol aan op een speciale band.

Nadeel op vakantie vondt ik wel de slechte kwaliteit luiers, mega dun...dus veel verschonen, en weinig variatie in groente/fruit hapjes...maar voor 2 weekjes was het wel te doen.

verder had ik wat speeltjes bij me voor in het vliegtuig maar was allemaal niet nodig, ze vondt het zo geweldig en kreeg van iedereen aandacht. Geen last van de oortjes gehad...geen enkel kind trouwens, alleen een volwassen man achter ons hoorde ik zeggen dat ie z´n vreselijke pijn had.

Alvast een fijne vakantie !

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #5 SyrianBeauty, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    Ons jongste dochtertje was 2 en halve maand toen we dit jaar met haar gingen vliegen. Onze oudste was met haar eerte keer 11 maanden (3 jaar terug) :)

* Buggy's kan je meenemen tot de gate daar moet je hem inklappen en ze doen het in het ruim.

Wij hebben de wandelwagenbak en onderstel meegenomen. Thuis hebben we ze allebei goed ingepakt met vuilniszakken en tape. Dat hielp goed, geen schade overgehouden :) in de auto had ik haar stevig vast op mijn schoot kon niet anders. Maxi cosi lijkt me niet fijn op vakantie, aangezien het slecht is voor langdurig gebruik en niet handig met slapen onderweg/ tijdens wandelen.

Je mag de voedingen meenemen in je handtas die je kindje in dat uur nodig hebt. Ook mag je spulletjes tot 100 ml in je handtas hebben. Speen of drinken is goed voor Het opstijgen en landen, tegen bechadiging van oortjes.

Je mag ongeopende pakken flesvoeding en potjes in je koffer hebben. Pak ze goed in anders heb je een vieze boel in je koffer :p;)

Alles ging goed bij ons, onze kindjes vooral de baby was erg rutig en heeft niet gehuild, terwijl er een baby achterin het vliegtuig wel aan het huilen was en die was ook nog veel ouder. Ik kreeg zelfs complimentjes van mede passagiers dat ze zo lekker rustig waren, was erg fijn te horen :D

6. Ilona23

Ilona23 Actief lid

30 okt 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Wij zijn dit jaar ook met ons gezin inclusief baby van toen 2,5 maand gaan vliegen.

Het was super, en ze heeft er voor zover ik weet niets van gemerkt.

We hebben er alleen een kapotte kinderwagen aan overgehouden, en dat was op de heenreis gebeurd....dat was dus wel heel vervelend omdat onze vakantie nog moest beginnen :D

7. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben vanaf het vliegveld een huurauto genomen met autostoeltje en zijn zelf naar de eindbestemming gereden.
    Is prima bevallen.

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb regelmatig gevlogen met baby en zeker toen mijn dochtertje nog wat kleiner was ging dat prima, heb altijd gereist met maxi-cosi en buggy.

Als een vliegtuig niet vol is kan het gebeuren dat je je maxi-cosi mee mag nemen aan boord en die op een stoel mag plaatsen, ook al heb je die niet gereserveerd en zo niet dan geef je je buggy en je maxi-cosi bij het instappen af en hou je de baby op je schoot.

Wat voeding betreft nam ik altijd afgepaste melkpoeder (kunstvoeding) mee en vroeg dan in vliegtuig wat warm water wat ik verdunde met koud water uit flesje.

Nooit een probeem ondervonden alleen het verschonen is wel wat krap en lastig in het vliegtuig.

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ja, inderdaad het verschonen was echt een ramp ze paste er nog net op met 6 maandjes. ook zat er een luchtrooster die in haar gezicht blies dat vondt ze echt niet fijn....nog nooit zo snel een luier verschoont. mensen voor ons verschoonde de baby op hun stoel maar hun kindje was wel veel kleiner misschien 10 weekjes ofzo.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben gevlogen toen onze dochter 8 weken was, easy! Maxi cosi neem je gewoon mee, die geef je af bij de koffers of bij de gate als je dat liever doet. Dan krijg je hem bij het landen weer terug. Wij hebben zonder buggy gevlogen omdat we liever de draagdoek gebruiken. Op de terugweg hadden we wel een buggy - die we van mn ouders op vakantie gekregen hebben, en toen vergeten zijn op het vliegveld, oeps, sorry wij gebruiken hem nooit! Was veel moeite hem terug te krijgn ;)

Voeding; ik heb gewoon de volledige pak poeder meegenomen, stel dat je vertraging hebt of vast zit op een vliegveld! Maar hier een kindje met allergie dus kunnen niet zomaar een pak melk kopen bij de drogist. Water voor de fles kan je in elk restaurantje op vliegveld en aan boord vragen en dan gewoon je poeder erbij en vragen of ze hem weer uit willen spoelen. Verschonen deed ik in het wiegje in het vliegtuig ( Lange reis ) want in de toiletten kon ik echt niets kwijt. Wat ik wel heeeeeel vervelend vond was dat ik bij elke turbulentie mn dochter uit het wiegje moest halen. Ik mocht ze niet in de draagdoek maar moest ze in de gordel doen. Op den duur gezegd dat ze me wat konden, dochter ging in draagzak, voor de sier de gordel erbij in gestopt en samen gaan slapen want ze werd er iedere keer wakker van en da's niet bevorderlijk op een 8 uur durende nachtvlucht...

Deel Deze Pagina